کد خبر: ۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
معاون وزیر کار اعلام کرد؛
معاون وزیر کار با بیان این‌که بیش از 90 درصد حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی زیر 25 نفر رخ می‌دهد، گفت: برابر آمارهای سازمان جهانی کار هر حادثه منجر به جرح به نابودی 166 ساعت بهره وری نیرو کار منجر می‌شود و هر فردی که بر اثر حادثه ناشی از کار از بین می‌رود 7500 روز کار بهره وری نیروی کار را از بین می‌برد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛سیدحسن هفده‌تن اظهار کرد: متاسفانه بیش از 90 درصد حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی زیر 25 نفر که فاقد کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند اتفاق می‌افتد.
 
وی گفت:‌ در تمام این واحدها یک نفر از شاغلان صاحب مهارت همان واحد با معرفی کارفرما پس از یک دوره کوتاه مدت به عنوان افسر ایمنی وظایف محوله را برعهده می گیرد.
 
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افسر ایمنی در بنگاه‌های کوچک مدیر فنی و مدیر تولید واحد را از احتمال وقوع خطر باخبر می‌کند و مکلف است همه ماهه گزارش فنی مدیریت ارزیابی ریسک را به اداره کار محل ارائه کند.
 
هفده تن در عین حال نرخ رخداد حوادث در ایران به ازای هر صد هزار نفر را 180 نفر ذکر کرد و گفت: نرخ حوادث مرگبار در ایران روزانه حدود پنج نفر است که در مقایسه با آمارهای جهانی بالا نیست.
 
وی افزود: آمار حوادث مرگ آفرین در روسیه روزانه 13 نفر ، آمریکا 14 نفر، کانادا 3.1 نفر و انگلستان 0.7 نفر است اما در ژاپن صفر است و این کشور تنها کشوری است که توانسته از عهده حوادث ناشی از کار بربیاید.
 
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهران با 14.5 درصد و اصفهان با 10.3 درصد به عنوان شهرهای دارای بیشترین حوادث ناشی از کار نام برد و گفت: بیشترین حوادث منجر به فوت مربوط به بخش ساختمان است که 48.8 درصد آن مربوط به سقوط کارگران از ارتفاع، 18.6 درصد برخورد نیروی کار با اجسام سخت و 15.2 درصد مربوط به برق گرفتگی است.
 
هفده تن از برنامه‌ریزی برای آموزش یک میلیون کارشناس ایمنی در بنگاه‌های زیر 25 نفر شاغل خبر داد و گفت: با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و انجمن صنفی مسوولان ایمنی این برنامه آموزش تخصصی را توسط کارفرمایان دنبال خواهیم کرد و برای ارتقای اثربخشی ‌آموزش‌ها نیز از تجارب مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، اداره کل بازرسی کار و مدیریت آموزش موسسه کار و تامین اجتماعی استفاده خواهیم کرد.
 
به گفته وی، اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای بالای 25 نفر شاغل از نظر آموزش های تخصصی و جدید در عرصه ایمنی و مدیریت ارزیابی ریسک توانمند خواهند شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، حادثه ، جرح
نام:
ایمیل:
* نظر: