کد خبر: ۸۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کمپین «دو آتیشه» با هدف احیای فرهنگ هواداری و رونق نشر کتاب‌های کمیک آغاز به کار می‌کند.

خبرگزاری صبا: به نقل از روابط عمومی نشر خراسان، کمپین «دو آتیشه» با هدف احیای فرهنگ هواداری و رونق نشر کتاب‌های کمیک آغاز به کار می‌کند.

تاریخچه دو تیم قرمز و آبی کتاب شد

مهدی یوسفوندی، مدیر نشر خراسان، از شکل‌گیری کمپینی به نام «دو آتیشه» از ۲۴ آذر امسال خبر داد. هدف این کمپین ارتقاء فرهنگ هواداری فوتبال باشگاهی است و قرار است هواداران فوتبال، با کمک کتاب‌های کمیک، با صنعت کمیک ایران آشنا شوند. پیش‌فروش کتاب‌های دوآتیشه با ارائه امتیاز و بسته‌های جوایز ویژه از ۳۰ مهر آغاز خواهد شد.

مهدی یوسفوندی مدیر نشر خراسان درباره رونمایی از پروژه ملی «دوآتیشه» توضیح داد: دوآتیشه بزرگ‌ترین کمپین با موضوع کتاب، نوشت‌افزار و انیمیشن است که تا کنون در تاریخ کشور ما شکل گرفته است. قرار است ۵ میلیون جلد کتاب کمیک برای ۴۱ عنوان کتاب آماده شود، همچنین ۳۰ میلیون قلم نوشت‌افزار و ۴۱ انیمیشن ۲۵ دقیقه‌ای. این پروژه از ۲۴ آذر سال ۹۸ کلید می‌خورد و سه سال و نیم به طول می‌انجامد.

یوسفوندی در پاسخ به این سوال که چرا این کمپین به فوتبال و فرهنگ هواداری ربط داده شده توضیح داد: دغدغه‌ای وجود دارد که مردم آن را در هر شرایطی (در جنگ و صلح، در اوضاع اقتصادی روبه‌راه و نابسامان، در شرایط سیاسی خوب و بد) پی‌ می‌گیرند و آن ورزش است و گل سرسبد ورزش هم فوتبال. به خصوص فوتبال باشگاهی که در طول سال همیشه هست. ما از ابزار هواداری استفاده کردیم تا صنعت کمیک را راه اندازی کنیم. قرار شد یک استفاده دو طرفه شکل بگیرد تا فرهنگ هواداری رشد کند. هدف غایی پروژه این است که ۵ میلیون ایرانی را با هنر کمیک آشنا کند.

وی تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود برای احیای تاریخ افتخارات باشگاه‌ها قدم برداریم. داستان‌ کتاب‌های دوآتیشه برپایه مستندات واقعی نوشته شده‌اند و کلمه‌ای بدون تحقیق استفاده نشده است. در هر کتاب کاراکترهای ویژه‌ای ساخته شده و داستان‌پردازی متناسب با فضای واقعی شکل گرفته است. لذا ما از باشگاه‌ها فقط حمایت معنوی می‌خواهیم ودرآمد این پروژه از اسپانسرهایی خواهد بود که خودش جذب می‌کند.

یوسفوندی همچنین گفت: کتاب‌های دوآتیشه را می‌توان به صورت اپلیکیشن هم روی گوشی نصب کرد و هر صفحه کتاب می‌تواند متحرک شود. فیلم واقعی یا بریده روزنامه مرتبط با سوژه آن صفحه نیز در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد. هوادار هر تیم به کمک این پروژه در یک بستر روایی و داستانی با تاریخ حقیقی و مستند باشگاه محبوب خود آشنا می‌شود و درواقع کمپین دو آتیشه به او می‌گوید چرا باید به این باشگاه افتخار کرد.

وی افزود: نزدیک به ۶۰ نفر در برپایی این کمپین فعالند و دو عنوان اول این کتاب‌ها یعنی کتاب «شش‌تایی‌ها»ی پرسپولیس و «چهارتایی‌ها»ی استقلال اواخر پاییز آماده است. پیش فروش از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان انجام می‌شود. خریداران این پیش‌فروش امتیاز ویژه خواهند داشت مثلاً شانس شرکت در قرعه‌کشی و بهره‌مندی از جوایز نقدی و غیره. جوایز معنوی هم داریم، مثل حضور VIP در ورزشگاه و دریافت کتاب با امضای ستارگان محبوب شخص.

مدیر نشر خراسان در پایان اعلام کرد،ک طی روزهای ۲۴ و ۲۶ آذر امسال رونمایی کتاب‌ها با حضور پیشکسوتان باشگاه‌ها انجام خواهد شد. مدعوین این مراسم به قید قرعه از بین کسانی انتخاب می‌شوند که کتاب‌ها را پیش خرید کرده باشند.

کمپین «دوآتیشه» با موضوع فرهنگ هواداری از ۲۴ آذر شروع به کار می‌کند و ظرف سه سال و نیم، مخاطب را با کتاب‌های کمیک بسیاری آشنا می‌کند تا به واسطه آن تیم فوتبال محبوب خود را بهتر بشناسند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین