به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در جریان بازديد از توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت، با بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی می گوییم یک بانک در مسیر بلوغ است که هم ابزارهای آن به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتریان ارائه دهد.
وزیر اقتصاد یادآور شد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و تکنولوژی نیست که در آن تغییر می کند، بلکه سرویس ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه انسان با سیستم بانك نيز تحول پيدا مي كند.
وی با بیان اینکه در بانکداری هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتری حضور دارد اما نه به این سبب که قبض آب و برق خود را از طریق نرم افزار میپردازد، بلکه به این سبب که می تواند هر روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، از خدمات و مشاوره بانک در زمینه شروع كسب و كار، فعاليت در بورس و بازارهای مالی مختلف و ساير فعاليت هاي مربوط خدمات و مشاوره بگیرد.
دژپسند با یادآوری اینکه ارزیابی بانک های دولتی از سوی وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی و واگذارای اموال و دارایی های راکد صورت می گیرد، افزود: چنین ارزیابی در مورد بانک های غیر دولتی از جمله بانک ملت نیز باید وجود داشته باشد.
وی برداشتن گام های بزرگ در راستای تحقق بانکداری هوشمند را مستلزم انجام اقداماتی چون داشتن ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی به منظور استفاده از آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های آنها در حوزه بانکداری و خدمات نوین بانکی و برقراری ارتباط تنگاتنگ با فناوری های مالی (فین تک ها )عنوان کرد.
دژپسند تصریح کرد:
بانک ملت به عنوان يكي از بانك هاي پيشتاز در پذیرش ریسک و خصوصي شده، با استمرار و افزایش تلاش های علمی و پژوهشي و فعاليت هاي نوآورانه، میتواند بستری مناسب برای اجرای كارآمد سیاست های پولي و مالی كشور فراهم سازد.