کد خبر: ۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۸
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور، توجه به علم و فناوری را از مهمترین جهت گیری ها برای توسعه کشور برشمرد و بر لزوم تلاش همه بخشها برای فراهم کرن بستر مناسب در جهت توسعه علم و فناوری و ایجاد شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری، عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با تاکید بر ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی اظهار داشت: تنها راهی که می‌توانیم وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهیم، توسعه شرکتهای دانش بنیان، گسترش علم و فناوری و اتکا به دانش و توان علمی است.

معاون اول رئیس جمهور صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر امکاناتی که در اختیار معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است را فرصتی برای شکوفایی شرکتهای دانش بنیان دانست و بر لزوم تلاش همگانی برای توسعه علم و فناوری و ایجاد موسسات دانش بنیان تاکید کرد.

جهانگیری با بیان اینکه استانداران مسوول اصلی توسعه کشور هستند افزود: با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی توسعه علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین جهت گیری دولت در این زمینه، انتظار می رود استانداران کشور توجه ویژه ای به توسعه علم و فناوری معطوف دارند و از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را بنمایند.

وی ضمن قدردانی از تلاش استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر در خصوص ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری، اظهار امیدواری کرد اقدامات انجام شده در این پنج استان برای سایر استانها الگو شود.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای فرهنگستان های هنر، زبان و ادبیات فارسی و علوم پزشکی نیز حضور داشتند، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از رویکرد دبیرخانه و اقدامات انجام شده در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری ارائه کرد.

در این نشست همچنین استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر هر کدام به ارائه گزارشی از ضرورتهای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری، مصوبه های قانونی و حقوقی و ظرفیت‌های استانی خود برای این منظور پرداختند و اقدامات انجام شده در جهت مدیریت و سازماندهی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود را تشریح کردند.

در ادامه این جلسه پیش‌نویس مصوبات مورد نیاز برای توسعه مناطق ویژه علم و فناوری که در کمیسیون دائمی شورا به تایید رسیده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از بررسی و طرح دیدگاه های مختلف این پیشنهادها به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار