رقابتهای فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحلهی هیجدهم به پیست هرمانوس رودریگز مکزیکوسیتی رسید. پیروزی در مکزیک اینبار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون اختصاص یافت. سباستین فتل از فراری در جایگاه دوم و والتری بوتاس از مرسدس نیز در ردهی سوم گرندپری مکزیک ایستاد. چارلز لکلرک نیز که مسابقه را از خط اول استارت زده بود، با اشتباهات تیمی و فردی به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافت.
مسابقه با استارت خوب رانندگان فراری آغاز شد تا آنها بتوانند فاصلهی مناسبی در ابتدای رقابت ایجاد کنند. برخورد همیلتون و وشتاپن در پیچ دوم پیست باعث شد تا شرایط خودروی ایمنی مجازی برای مدتی کوتاه اعمال شود. در ادامه لکلرک و فتل نیز برخوردی با هم داشتند که مشکل خاصی برای هیچکدام رخ نداد. وشتاپن که پس از برخورد با همیلتون تا ردهی هشتم پایین رفته بود، به دلیل پنچری لاستیک به پیتلین رفت و با لاستیکهای هارد به پیست برگشت؛ اتفاقی که باعث شد تا وشتاپن تا ردهی آخر نیز برسد و با سبقتهای متوالی خود را به جایگاه قبل، بازگرداند.
در اواسط مسابقه اشتباه تیم مکلارن در بستن لاستیک خودروی لندو نوریس باعث شد تا دقایقی در پیتلین باقی بماند و پس از ورود به پیست نیز نتوانست با سایر رانندگان رقابت کند؛ در نهایت نوریس در دورهای پایانی از مسابقه کنار کشید. کیمی رایکونن نیز در دورهای پایانی نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از پیست خارج شد.
الکس آلبون و چارلز لکلرک رانندگانی بودند که دو پیتاستاپ انجام دادند و همین استراتژی باعث شد، نتوانند جایگاه خوبی باتوجه به مرحلهی تعیین خط کسب کنند. فتل، همیلتون و بوتاس نیز از جمله رانندگانی بودند که تنها یکبار به پیتلین رفتند و همین موضوع آنها را پیشتاز مسابقه قرار داد. چارلز لکلرک که به دلیل اشتباه تیم فراری در استراتژی تعویض لاستیک وضعیت خوبی نداشت، در ادامه با اشتباه فردی زمان زیادی از دست داد و نتوانست فاصله با والتری بوتاس را جبران کند و این فاصله تا پایان مسابقه باقی ماند.
مکس وشتاپن را میتوان یکی از رانندگان برتر در گرندپری مکزیک دانست؛ زیرا رانندهی هلندی ردبول با وجود پایین رفتن تا ردهی آخر توانست اختلاف پیشآمده را جبران کرده و در نهایت در ردهی ششم به کار خود پایان دهد. در کنار وشتاپن، الکس آلبون نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و هر دو رانندهی ردبول توانستند از این مسابقه امتیاز کسب کنند.
دورهای پایانی بدون اتفاق خاصی ادامه یافت تا همیلتون، فتل، بوتاس و لکلرک به ترتیب از خط پایان مسابقه بگذرند.
به این ترتیب، لوئیس همیلتون توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۳۶ دقیقه و ۴۸/۹۰۴ ثانیه در گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. سباستین فتل با اختلاف ۱/۷۶۶ ثانیه در ردهی دوم قرار گرفت و والتری بوتاس نیز با ۳/۵۵۳ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. چارلز لکلرک، الکس آلبون، مکس وشتاپن، سرجیو پرز، دنیل ریکیاردو، پیر گسلی و دنیل کویات هم در ردههای چهارم تا دهم ایستادند.
هماکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۳۶۳ و ۲۸۹ و ۲۳۶ امتیاز در ردههای اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس AMG پتروناس با ۶۵۲ امتیاز قهرمان قطعی مسابقات است؛ درحالی که فراری و ردبول با ۴۶۶ و ۳۴۱ امتیاز، برای جایگاه دوم تلاش می کنند.
رتبه | راننده | امتیاز |
---|---|---|
۱ | لوئیس همیلتون | ۳۶۳ |
۲ | والتری بوتاس | ۲۸۹ |
۳ | چارلز لکلرک | ۲۳۶ |
۴ | سباستین فتل | ۲۳۰ |
۵ | مکس وشتاپن | ۲۲۰ |
۶ | پیر گسلی | ۷۶ |
۷ | کارلوس ساینز | ۷۶ |
۸ | الکس آلبون | ۷۴ |
۹ | سرجیو پرز |
۴۳ |
۱۰ | دنیل ریکیاردو | ۳۸ |
مرحلهی نوزدهم از فصل ۲۰۱۹، یکشنبه ۱۲ آبان ماه در آستین آمریکا برگزار میشود.
رتبه | تیم | امتیاز |
---|---|---|
۱ | مرسدس AMG پتروناس | ۶۵۲ |
۲ | فراری | ۴۶۶ |
۳ | ردبول | ۳۴۱ |
۴ | مکلارن | ۱۱۱ |
۵ | رنو | ۷۲ |
۶ | تورو روسو | ۶۵ |
۷ | ریسینگ پوینت | ۶۴ |
۸ | آلفا رومئو | ۳۵ |
۹ | هاس | ۲۸ |
۱۰ | ویلیامز | ۱ |