کد خبر: ۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه کشی و آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه الوطن قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز نوزدهم آذر مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در مقر رسمی خود در پایتخت مالزی برگزار خواهد کرد و این آخرین بار است که این رقابت‌ها با شرکت ۳۲ تیم برگزار می‌شود و از سال بعد طبق اعلام AFC این رقابت‌ها با حضور ۴۰ تیم برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، پس از انجام مراسم قرعه‌کشی مکان تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله پلی‌آف در گروه‌های هشت گانه خالی می‌ماند. همچنین رتبه‌بندی کشورها و سهمیه‌ها بر اساس نتایج تیم‌های باشگاهی و ملی در طول چهار سال اخیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته است.
هر کدام از مناطق شرق و غرب آسیا به چهار گروه چهار تیمی تقسیم خواهند شد که 12 تیم به صورت مستقیم سهمیه حضور در مرحله گروهی را به دست می‌آورند و چهار تیم باقی‌مانده با انجام بازی‌های پلی‌آف شناخته می‌شوند. 6 لیگ برتر هر منطقه حداقل دارای یک یا دو سهمیه مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و سایر لیگ‌های باقی‌مانده در مرحله پلی‌آف نماینده خواهند داشت. همچنین به نوشته روزنامه الرایه قطر و بر اساس اعلام AFC السد و الدحیل قطر، پرسپولیس و سپاهان ایران، پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر، التعاون و الهلال عربستان همچنین الشارجه الشباب و الوحده امارات مستقیما در مرحله گروهی رقابت‌های این دوره در منطقه غرب حضور پیدا خواهند کرد. استقلال و شهر خودرو از دور دوم بازی‌های پلی آف وارد مسابقات می‌شوند و با انجام دو مسابقه شانس ورود به مرحله گروهی را خواهند داشت. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در روزهای۲۴ دی، یک بهمن و ۸ بهمن برگزار خواهد شد و زمان برگزاری دیدار نخست مرحله گروهی هم۲۱ بهمن خواهد بود. ایران مثل فصل قبل دو سهمیه مستقیم خواهد داشت و در پلی آف هم دو تیم می‌توانند شانس صعود به مرحله گروهی را داشته باشند و به احتمال خیلی زیاد نماینده‌های ایران باید برابر نماینده‌های قطر که السیلیه و الریان هستند بازی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار