وی افزود: نمی توانم زمان دقیقی برای آن اعلام کنم اما مطمئنا مورد بررسی قرار می گیرد.
وی همچنین در مورد رقم دقیق برای کارمزد کارتخوانها توضیح داد: عدد قبلی اعلام شده رقمی متوسط بود و باید گفت که کارمزدها فیکس نیستند و بسته به نوع کار، رقم و تعداد تراکنش و 10 تا 12 فاکتور دیگر.
حکیمی افزود: با وجود اینکه الگوی تعیین کارمزدها بسیار پیچیدهتر است، اما باید گفت که در مجموع کارمزد کارتخوان رقم ناچیزی خواهد بود.
مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در ادامه اشارهای هم به وضعیت نامطلوب چکاوک در ماههای ابتدایی راهاندازی داشت و گفت: چکاوک پروژهای پرچالش بود، چرا که باید در زمان کوتاه 200 هزار نفر در 30 شعبه بانکی با یکدیگر هماهنگ میشدند و مشکل اصلی اینجا بود که فرآیند داخلی بانکها با یکدیگر هماهنگ نشده بود.
حکیمی با بیان اینکه بانک مرکزی در راهاندازی چکاوک در 13 استان مشکل خاصی پیشرو نداشت، گفت:اما با توجه به اینکه تهران قطب اقتصادی کشور بوده و حجم مبادلات بانکی در آن بسیار بالاست شرایطی را پیش آورد که شاهد حالتهای استثنایی بودیم و موجب بروز برخی فرآیندهایی شد که قبلا اصلاح شده بود.
وی با بیان اینکه ما در اجرای چکاوک عامل نیروی انسانی را تا حدی دست کم گرفته بودیم، افزود: این در حالی است که در دو سر چکاوک یعنی واگذاری و تعیین و دریافت نیروی انسانی وجود داشته است که خود شامل پیچیدگیهای خاصی است و این نیز خود تا حدودی سامانه را دچار مشکل کرد.
حکیمی با اشاره به اینکه در آخرین اقدامات انجام شده در روز جمعه بار دیگر سیستم را بازنگری کردیم، ادامه داد: در حال حاضر مشکل خاصی در چکاوک وجود نداشته و تقریبا تمامی چکها تعیین تکلیف می شوند.