به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،مجید حقی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش مزاحمتهای پیامکی، اظهار داشت: با مکانیزمهای نظارتی صورت گرفته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی ۶ ماه گذشته تعداد پیامکهای ارسال شده از خطوط شخصی به مشترکان موبایل روند کاهشی داشته است.
وی با بیان اینکه موضوع مزاحمتهای پیامکی در دو مدل قابل پیگیری است، افزود: بخشی از پیامکها از سیم کارتهای شخصی به صورت انبوه ارسال میشوند که در صورتی که از سوی مشترک، به رگولاتوری گزارش شوند این سیم کارتها مسدود میشوند.
حقی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار سیم کارت که مبادرت به ارسال پیامکهای تبلیغاتی انبوه میکردند مسدود شده اند، افزود: بخشی از مزاحمتهای پیامکی نیز مربوط به ارسال پیامهای تبلیغاتی از سرشمارههای پیامکی است که کاربر میتواند با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» نسبت به قطع این پیامها اقدام کند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امکان استفاده از لیست سیاه برای مشترکان نیز فراهم شده است تا کاربر بتواند دریافت پیامکهای تبلیغاتی را برای خود، بلاک کند.
وی افزود: در این روش، کاربران میتواند با اعلام لیست مورد نظر خود به رگولاتوری، پیامکهایی را در لیست سیاه قرار داده تا نسبت به قطع تبلیغات برای آنها اقدام شود.
حقی گفت: این امکان از طریق کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» فراهم است و در همین حال مشترکان میتوانند شکایت و نارضایتی خود را از پیامکهای ارسالی با اعلام سرشماره و یا شماره شخصی ارسال کننده پیامک، به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.
معاون رگولاتوری تاکید کرد: تا پیش از این ارسال پیامکهای تبلیغاتی، فضایی برای سوءاستفاده از مشترکان فراهم کرده بود که با مکانیزم جدیدی که رگولاتوری برای احراز هویت در نظر گرفته و روی آن تمرکز دارد، این امکان سوءاستفاده به مراتب کمتر شده است.
وی اضافه کرد: کاربران همچنان میتوانند از طریق پنل اپراتورها نیز نسبت به قطع پیامکهای تبلیغاتی و انتخاب دریافت پیامک، اقدام کنند.
منبع:مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.