کد خبر: ۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۵۶۰ بیمارستان، ۴۰۰ بیمارستان دولتی با تعرفه‌های جدید نه ‌تنها زیان‌ده نیستند، بلکه سودآور هستند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست توجیهی نحوه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی و تعاونی اظهار داشت: در حال حاضر 288 پروژه با اعتبار 6 هزار میلیارد تومان وجود دارد و همچنین 184 طرح زیر 50 درصد پیشرفت، 104 طرح بالای 50 درصد و 134 طرح زیر 35 درصد پیشرفت وجود دارد.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه اداره بیمارستان‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: از 560 بیمارستان 400 بیمارستان با تعرفه‌های جدید نه‌تنها زیان‌ده نیستند، بلکه سودآور شده و نزدیک به 40 هزار تخت به ظرفیت‌ها اضافه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: 256 بیمارستان، 90 دانشکده، 60 خوابگاه در این طرح‌ها وجود دارد.
 
به گفته هاشمی دولت حتی حاضر است بیمارستان دانشگاهی را به بخش خصوصی واگذار کند و حداقل سود برای بخش خصوصی تضمین شود و تجهیز این بیمارستان‌ها از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
 
وزیر بهداشت به دو مدل ایجاد بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این مدل‌ها ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای است که در دنیا نیز وجود دارد که با نام مجموعه محب با همکاری علوم پزشکی و دانشگاه تهران انجام می‌شود و اکنون در این پروژه 30 درصد سرمایه اولیه بخش خصوصی بوده و 70 درصد آن تسهیلات است که 250 تخت به ظرفیت‌ها افزوده می‌شود و نیز سود حداقل 25 درصدی برای آنها تضمین شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین تجهیز و بهره‌برداری از این پروژه‌ها برعهده بخش خصوصی است و هزینه آن ظرف 12 تا 15 سال مستهلک می‌شود.
 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمارستان ، تعرفه ، سودده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار