کد خبر: ۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران؛
مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه افزایش بن نقدی،حق مسکن و سنوات کارگران قبل از پایان سال قوت گرفت گفت: برای جلوگیری از بار تورمی افزایش دریافتی کارگران دولت پیشنهاد کرد افزایش‌های جدید از بهمن ماه اجرایی شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛فرامرز توفیقی،با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی کار امروز با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شود و مهمترین دستور جلسه امروز شورا بررسی پیشنهاد دولت درباره افزایش دو برابری حق مسکن، سنوات و افزایش بن نقدی از 80 به 100 هزار تومان  است.
 
 وی ادامه داد:افزایش این سه مورد جزو بسته مزد 94 است. اما برای جلوگیری از بار تورمی افزایش دریافتی کارگران دولت پیشنهاد کرد افزایش‌های جدید را از بهمن ماه تا پایان سال جاری اجرایی کنیم.
 
 توفیقی اظهارکرد: پس از پیشنهاد دولت کارفرمایان هیچ گونه مخالفتی نکردند. کارفرمایان قبول دارند که قدرت خرید کارگران کاهش یافته است. در جلسه امروز شورای عالی کار قرار است کارفرمایان بسته پیشنهادی مزد خود برای سال آینده را ارائه کنند.
 
 مشاور عالی مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود: نمایندگان کارگران نیز در جلسات قبلی بسته پیشنهادی خود را ارائه کرده بودند. مهمترین هدف در بسته پیشنهادی کارگران توجه به قدرت خرید کارگران و سبد معیشت آنها است.
 
توفیقی با تأکید بر اینکه توجه به معیشت جامعه کارگری ملاک اصلی در تعیین دستمزد سال آینده کارگران است گفت:ارقام مرکز آمار نشان می‌دهد هر 1000 تومان سال 1384 حال قدرت خریدش به 273 تومان رسیده است یعنی کاهشی 73درصدی که می‌توان این را با تقسیم در یک دوره سه‌ساله به مصوبات حداقل مزد افزود و دولت با قبول وظیفه‌اش در زمینه ضلع سوم شریک اجتماعی و با اهرم‌های تشویقی نسبت به قبول این افزایش در قالب‌های موجود اقدام نماید.
 
 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: