کد خبر: ۸۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
قطار گردشگری کاشان که در 23 آبان ماه 98 با حضور مسافران و جمعی از خبرنگاران افتتاح شد هر پنجشنبه حرکت کرده و مسافران در قالب دو گروه، اولی به سمت شهر نوش آباد جهت بازدید از شهر زیر زمینی اویی حرکت کرده و در ادامه از مسجد جامع و مناره سلجوقی دیدن می کنند و گروه دوم نیز بعد از بازدید خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها و طباطبایی‌ها در باغ فین با گروه اول متحد شده به کاروانسرای عباسی و سپس به کویر ابوزید آباد میروند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، حامد خلیلی مجری این تور ریلی گردشگری که کارشناس ارشد و دانشجوی دکتری گردشگری است در جمع خبرنگاران گفت: هفت و نیم سال است آژانس مسافرتی حامی گشت را تاسیس و مدیریت می کند، این شرکت در درود و خرم آباد مستقر بوده و 33 نفر پرسنل جوان و پویا با حداکثر سن 33 سال دارد و دفتر تهران را نیز بزودی راه اندازی خواهد کرد.
وی ادامه داد: ما مسیر قطارهای گردشگری را یک سال و نیم است که استارت زده ایم و از آن جمله مسیر تهران به وان ترکیه را بصورت چارتر دو مورد در هفته داریم و در تلاشیم برای عید نوروز روزهای مخالف را هم راه اندازی کنیم و یک روز در میان حرکت داشته باشیم، قابل ذکر است هم اکنون شبی 270 تخت در آنجا گارنتی داریم.
همچنین مسیر تهران - لرستان را راه اندازی کرده و بصورت انحصاری داریم که در آنجا نیز 3 هتل فول گارانتی داریم، تهران – ملایر را نیز داریم، تهران - کاشان را روزهای پنج شنبه هر هفته داریم و تهران - رشت را روزهای جمعه هر هفته داریم همچنین برنامه داریم برای عید نوروز مسیر کرمانشاه را اضافه کنیم، از بهمن نیز سوادکوه شیرگاه را هم خواهیم داشت.
شرکت حامی گشت با شرکت راه آهن کار می کند و قطارها را نیز از شرکت رجاء بصورت چارتر اجاره می کنیم به طور کلی شرکت در هفته 8 رام قطار گردشگری به مقاصد مختلف داشته که همگی در یک و نیم سال گذشته محقق شده است.
خلیلی ادامه داد: این کار جدیدی است چون در بحث تحریم ها ناوگان هوایی در کشور ضعیف شده است یکی از ایمن ترین موردهای نقلیه ریلی است و در حوزه توریسم، هم در ایران هم در دنیا این مورد رواج پیدا کرده است. در حال حاضر در کشور 2 الی 3 شرکت کار گردشگری ریلی انجام می دهند. البته این کار خطرات و ریسک زیادی برای شروع هر مسیر دارد ولی اگر کننده کار باشیم حتما جواب خواهد داد.
وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین گفت: رشد گردشگری در تمام جوامع بسته به سیاست های آن کشور دارد و خوشبختانه الآن در ایران این رشد صعودی بوده و در مدیریت کنونی، آقای دکتر مونسان وزیر محترم گردشگری واقعا با دید باز به این موضوع نگاه می کنند همچنین ایشان کمک بسیار بزرگی به شرکت ما برای اجرای اولین پروژه که آن زمان شرکت کوچکی بودیم کردند و باید بگویم چنانچه آدمهایی از این نوع ورود کنند حتما این صنعت رشد خواهد کرد و البته روز به روز مسئولین نیز به این موضوع پی برده که باید به صنعت دوم در کشور تکیه کنیم و آن صنعت گردشگری است و ایران نیز واقعا بسترهای زیادی در این خصوص دارد.
مدیرعامل آژانس مسافرتی حامی گشت افزود: الآن در بحث تحریم ها هنر فعالین گردشگری تبدیل تهدیدها به فرصت است اما متاسفانه با توجه به اینکه بسیاری از آژانس ها ورودی کار بودند به همین دلیل سال گذشته بیش از 500 آژانس تعطیل شده است. البته با شرایط کنونی بهترین کار اینکامینگ است چه در مورد گردشگری سیاحتی چه توریسم درمانی که بسیار اوج گرفته است و حتما آژانس ها باید به سمت توریسم ورودی روی بیاورند. یکی از راهکارها بحث گردشگری ریلی بوده که ارزانتر است و تحریم ها کمترین اثر را روی آن دارد. ما آینده را برای این صنعت روشن می بینیم و این صنعت روز به روز رو به رشد ست.

نام:
ایمیل:
* نظر: