کد خبر: ۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با توصیف شرایط آبی کشور و اینکه باید به دنبال آب های گمشده و پنهان باشیم گفت: امورات بخش آب باید به بخش خصوصی واگذار شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، رضا راعی با اشاره به اینکه امروز شرایط آبی کشور به‌ گونه‌ ای شده که باید به‌ دنبال آب‌ های پنهان و گمشده حرکت کنیم و در این زمینه استفاده از تجهیزات و فناوری‌ های روز از ضرورت‌ ها است، به همین دلیل حضور و مشارکت بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: گاهی بخش خصوصی مشتری بخش دولتی و شرکت‌ های آب منطقه‌ ای است و گاهی این ما هستیم که به‌ عنوان مشتری به بخش خصوصی مراجعه و از خدمات این بخش استفاده می‌کنیم؛ پس باید دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه مدیریت منابع آب ایران گفت: ماموریت حضور شرکت‌ های دولتی بخش آب در آینده نظارتی است و انتظار و برنامه بخش آب کشور این است که شرکت‌ های خصوصی به‌ گونه‌ای حرکت کنند که دولت تنها نظاره‌ گر مسائل پایه در بخش آب باشد.

راعی با اشاره به وظایف دولت در برابر بخش خصوصی بیان داشت: اگر کار نوین و جالبی ارائه شود، نباید به‌ دلیل برخی ضعف‌ ها تعطیل شود و یا مشارکت‌ ها و تعامل دوجانبه قطع شود.

وی شناسایی ظرفیت‌ های بخش خصوصی و معرفی آن به شرکت‌ های آب منطقه‌ ای را از دیگر برنامه‌ های بخش آب ذکر کرد و افزود: خوشبختانه بسیاری از فناوری‌ های روز در داخل کشور تولید می‌شود، اما آن دسته از تجهیزاتی که در ایران در زمان حاضر تولید نمی‌ شود، باید شرایط ورود و تولید این فناوری‌ ها به دلیل نیاز حیاتی آب کشور فراهم شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو همچنین مشتری‌ مداری صحیح و مطلوب را از برنامه‌ ها و اولویت‌ های مهم دفتر مطالعات پایه عنوان کرد و گفت: گاهی بخش خصوصی مشتری بخش دولتی و شرکت‌ های آب منطقه‌ ای است و گاهی این ما هستیم که به‌ عنوان مشتری به بخش خصوصی مراجعه و از خدمات این بخش استفاده می‌کنیم؛ پس باید دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار