کد خبر: ۸۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: دو خودرو "پراید" و " 405" بیشترین آسیب را در تصادفات دارند. بنابراین طی مذاکرات جدی با مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیده ایم که این دو خودرو در سال آینده شماره گذاری نشوند و قطعا تحقق این موضوع را دنبال می کنیم و این می طلبد که یک خودروی مناسب و ایمن ، جایگزین این دو خودرو شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اثر اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در میزان مصرف گفت: پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روزگذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.

سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سوالی درباره روند شماره گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده اظهار کرد: دو خودرو "پراید" و " 405" بیشترین آسیب را در تصادفات دارند. بنابراین طی مذاکرات جدی با مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیده ایم که این دو خودرو در سال آینده شماره گذاری نشوند و قطعا تحقق این موضوع را دنبال می کنیم و این می طلبد که یک خودروی مناسب و ایمن ، جایگزین این دو خودرو شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تعداد جان باختگان تصادفات و مجروحان اعلام کرد: متأسفانه سال گذشته بالغ بر 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند  و این در حالی است که در این میان 365 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند بنابراین همچنان کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای را به عنوان یک رویکرد و اولویت جدی دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر برگزاری  نشست سالیانه، افتتاح مرکز همایش های پلیس راهور ناجا، سایت جدید این پلیس و افتتاح گشت های کنترلی را نیز در دستورکار داریم.

این مقام عالی انتظامی در تشریح کارکرد گشت های کنترلی عنوان کرد: گشت های کنترلی در واقع یکی از رویکردهای جدید این پلیس در راستای کاهش تصادفات است و فعالیت گشت ها بیشتر در مناطق کوهستانی و صعب العبور است، از طرفی امروز 120 دستگاه خودرو REW4  برای نقاط صعب العبور و 50 دستگاه خودرو سراتو در حوزه پلیس نامحسوس به ناوگان خودرویی راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش دیگری  از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده است در صورتی که طی دو روز گذشته ( پریروز ) این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات و گزارشات، در برهه های پیشین، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن تقریبا معادل 3 درصد در کاهش تصادفات اثربخش بوده و این 3 درصد عددی حدود 551 نفر می باشد و این اثربخشی محدود به یک دوره زمانی "یک ساله" بوده و بعد از یک سال اثربخشی آن کمتر می شود، در واقع باید بگویم اثربخشی اجرای این طرح در کاهش تصادفات خیلی زیاد نیست و حدود 2 الی 3 درصد است.

سردار هادیانفر در ادامه با بیان اینکه 217 هزار کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی در کشور داریم ، عنوان کرد: در حال حاضر 34 میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می کنند این در حالیست که می دانیم سه عامل مهم انسان ، خودرو و راه در وقوع تصادفات موثر هستند. بنابراین باید با اتخاذ رویکردهای نوین به سمت کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای برویم و راهکار تحقق این مهم "هوشمندسازی پلیس " است.

براساس گزارش سایت پلیس، وی اضافه کرد: علاوه بر هوشمندسازی پلیس ، تحلیل داده ها از روند تصادفات و جان باختگان سال های گذشته می تواند در آسیب شناسی و آینده پژوهی به ما کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار