به گزارش
تجارت آنلاین ؛نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروها به حدی رسیده که حاضر می شوند خودروهای معیوب خود را مقابل نمایندگی بفروشند و این مساله بازار دلالان را مقابل نمایندگی های خدمات پس از فروش داغ کرده است.
طی سالهای اخیر نارضایتی مردم از بازار خودرو به واسطه قیمتگذاریهای غیر منطقی بیشتر شده است، هرچند خودروسازان افزایش قیمت محصولات خود را با توجه به افزایش هزینههای تولید امری طبیعی میدانند اما گویا در جلب رضایت مشتریان خود هنوز نتوانستهاند به توفیقاتی دست پیدا کنند زیرا همچنان گلایه های مردم نه تنها از قیمت ها بلکه از نحوه خدمات پس از فروش خودروها تداوم دارد. این در حالی است که امروزه در دنیا یکی از اصلی ترین راههای جلب مشتری و بقای هر شرکت خودروسازی ارائه خدمات مناسب به مشتریان پس از فروش محصول است.
به طور کلی خدمات پس از فروش را باید به عنوان یک رکن در اطمینان بخشیدن به مشتری از کیفیت محصول و جذب مشتری مورد توجه قرار داد اما متاسفانه در ایران داستان سرگردانی مشتری برای گرفتن خدمات پس از فروش باعث می شود مطالبهگری مشتری نه یک حق، بلکه یک گرفتاری محسوب شود.
گارانتی های ناکافی و استفاده از قطعات بی کیفیت ، دریافت مبالغ سنگین برای تعمیر خودرو و نامناسب بودن خدمات نمایندگیها را باید عمده مشکلات مردم با نمایندگی های خدمات پس از فروش دانست.
می گویند روغن ریزی سمند ایافسون عادی استمحمود فردی که بنا به اظهار خود حدود دو ساعت است که در صف یکی از این نمایندگیها ایستاده است با اعلام اینکه خودروی سمند ای اف سون وی هر روز با مشکلات متعددی مواجه می شود، میگوید: خودروی من روغن ریزی دارد البته به اعتقاد اکثر خریداران ای اف سون روغن ریزی در این خودرو طبیعی است؛ چندین بار است که به نمایندگیهای خدمات پس از فروش مراجعه میکنم اما هربار بعد از سه ماه تعمیر باز روغن ریزی خودرو درست نمیشود.
وی با اشاره به اینکه خدمات و البته قطعات خوبی در نمایندگیهای خدمات پس از فروش تحویل نمیشود، گفت: پیش از خرید این خودرو یک پراید داشتم اما هر روز مصیبت تعمیر آن را داشتم و مجبور بودم راهی تعمیرگاهها و نمایندگیهای فروش شوم. مشکلات این خودرو باعث شد تا سمند بخرم اما گویا داستان خدمات پس از فروش دست از سر من برنداشته و باید در این خودرو نیز به دنبال تعمیرگاه باشم.
سعید مراجعه کننده دیگر به این نمایندگی ایران خودرو با بیان این که قیمت قطعات در نمایندگیهای خدمات پس از فروش متفاوت بوده و حتی برخی از آنها از قطعات بیکیفیت هم استفاده میکنند، گفت: قطعه در نمایندگیهای خدمات پس از فروش درجات مختلفی دارد و براساس درخواست مشتری نصب میشود حال اگر مشتری قطعه ضعیفی را خریداری کند باید یک ماه بعد به همان نمایندگی مراجعه کرده و خواستار تعویض آن شود.
جولان دلالان خودروهای کارکرده و صفر کنار نمایندگیهای خدمات پس از فروشبه حاشیه ای که در این گزارش میدانی پی بردیم، وجود دلالان خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده در کنار این نمایندگیها است که با ترفندهای خاص معاملات خود را در نزدیکی این نمایندگیها بدون هیچ مشکلی انجام میدادند.
به سراغ یکی از این دلالها که رفتیم، حرف های شنیدنی از اوضاع خرید و فروش خودرو آن هم روبه روی درب نمایندگی های خدمات پس از فروش داشت. او می گوید بازار خرید و فروش خودرو یک سالی است که دچار رکود شده است و مردم تمایل چندانی به خرید خودرو ندارند اما نارضایتی مردم از نحوه خدمات پس از فروش در نمایندگیها باعث شد تا بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده در اینجا داغ باشد.
*نارضایتی از خدمات پساز فروش معاملات خودروهای کارکرده و صفر را داغ کردوی با اشاره به اینکه البته اینجا دعوتنامه و حواله خودروهای صفر هم مورد معامله قرار می گیرد، گفت: در اکثر معاملات خودروهای صفر مجبوریم خودرو را با لحاظ سودی اندک به مشتریان بفروشیم اما این روزها خوشبختانه التهابات بازار باعث شده تا مثلاً در معامله خودروی پرشیا بتوانیم سود 1 تا 1.5 میلیون تومانی را کسب کنیم.
وی فعالیت خود را در کنار خیابان و مقابل نمایندگی های خدمات پس از فروش بلامانع می داند و میگوید: هر روز آگهی های مختلفی از خرید و فروش خودرو چاپ می شود من هم به اینجا می آیم و با مشتریان خود به صورت حضوری یا تلفنی معامله میکنم.
وی با اشاره به دو خودروی 405 و پرشیا صفر که کنار خیابان پارک شده بود، گفت: حتی خودروهای خود را به اینجا می آورم تا مشتریان به راحتی خودرو را دیده و خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام شود.
انتهای پیام/