کد خبر: ۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالی روز گذشته 5 درصد کاهش یافته بود که امروز با 30 سنت افزایش 48.29 دلار فروخته شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، به دنبال بروز نشانه‌هایی مبنی بر تقویت قیمت نفت در سطح کنونی، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت اما تحلیلگران معتقدند که چشم‌انداز بازار نفت برای 6 ماه آینده همچنان به علت عرضه بیش از حد تاریک خواهد ماند.
 
پس از اینکه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال 2015 را کاهش داد و ایران به این نکته اشاره کرد که در صورت عدم حمایت اوپک، قیمت‌ها به 25 دلار افت خواهد کرد، قیمت نفت در معاملات دیروز 5 درصد کاهش یافت.
 
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 30 سنت افزایش 48.29 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز 46.39 دلار در هر بشکه معامله شد.
 
اما به گفته تحلیلگران، قیمت‌های پایین طی نیمه نخست امسال ادامه خواهد یافت.
 
بانک بی‌ان‌پی‌پاریباس طی یادداشتی اعلام کرد، پیش‌بینی می‌کنیم قیمت‌ها کاهش یابد. تقویت قیمت کالاهای اساسی روندی عکس با دلار دارد. با توجه به اینکه آمریکا در حال انجام سیاست‌های پولی انقباضی و اروپا و ژاپن در مرحله متمایل به توسعه هستند، تقویت ارزش دلار، مانع هرگونه بهبود افزایشی قیمت نفت خواهد شد.
 
قیمت پایین نفت، نرخ تورم را بسیاری از کشورها پایین‌ می‌آورد به خصوص در اقتصادهای آسیا و اروپا که مجبور هستند تا برای تامین تقاضای خود نفت وارد کنند.
 
یک موسسه تحقیقاتی در زمینه انرژی در این باره در یادداشتی نوشت، نرخ تورم در کشورهای توسعه‌یافته به علت کاهش قیمت نفت به شدت کاهش می‌یابد. فضای جهانی با نرخ تورم پایین، جایی برای ایجاد سیاست‌های انبساطی در اقتصادهای بزرگ فراهم می‌کنم که بیشتر این امر در منطقه یورو خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار