کد خبر: ۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵
‌موزه «لوور» پاریس با میزبانی از ۶،۵ میلیون گردشگر ‌در سال ۲۰۱۴ در صدر پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار گرفت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛طبق اعلام مقامات فرهنگی فرانسه، موزه‌ «لوور» در شهر پاریس، مقصد نخست گردشگری جهان در سال 2014 با میزبانی از حدود 9 میلیون و 300 هزار بازدیدکننده در صدر پر بازدیدکننده ترین موزه های جهان قرار گرفت که 70 درصد آنها معادل حدود 6،5 میلیون نفر، گردشگر بوده‌اند.

بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا، برزیل، چین، ایتالیا و انگلیس بوده اند، البته حوادث تروریستی اخیر در فرانسه که به مرگ چندین تن انجامید، فرار گردشگران از این کشور را در پی داشته است.

در موزه لوور که همواره طی سالهای اخیر عنوان پر بازدیدکننده ترین موزه‌ جهان را به خود اختصاص داده و بالاتر از موزه «متروپلیتن» در آمریکا و «موزه بریتانیا» در انگلیس قرار گرفته بیش از 35 هزار اثر تاریخی و هنری در هشت بخش مختلف به نمایش درآمده که از آثار تاریخی و هنری شاخص آن می توان به «لوح حمورابی» و تابلوی «مونالیزا» اشاره کرد.

 موزه «لوور» در پاریس در کنار برج «ایفل» و کاخ «ورسای»، سه جاذبه اصلی گردشگری پایتخت فرانسه محسوب می‌شوند. پاریس همچنین با دارا بودن 478 هزار درخت، سرسبزترین پایتخت قاره اروپا به شمار می ‌رود. این شهر همچنین علاوه بر میزبانی از مهمترین سازما‌نهای بین ‌المللی از جمله سازمان «یونسکو»، «سازمان همکاری اقتصادی و توسعه» و «اتاق بازرگانی بین ‌المللی»، در کنار لندن، توکیو و نیویورک، یکی از شهرهای پیشرو جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات و علم بوده و از ابرشهرهای جهان محسوب می ‌شود.

فرانسه که بیشتر گردشگرانش از کشورهای انگلیس، بلژیک و هلند هستند،  در سال 2014 نیز همانند سالهای پیشین براساس رده بندی «سازمان جهانی جهانگردی» با کسب عنوان مقصد نخست گردشگری جهان میزبان 85 میلیون گردشگر بود، البته مقامات صنعت گردشگری فرانسه برای جذب صد میلیون گردشگر در سال 2020 هدفگذاری کرده اند.

بر اساس آمارها صنعت گردشگری که 7 درصد تولید ناخالص داخلی فرانسه را به خود اختصاص داده سالانه حدود 150 میلیارد یورو ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور می کند، این در حالی است که فرانسه با حدود دو میلیون شاغل در صنعت گردشگری بیشترین تعداد شاغلان در این صنعت در قاره اروپا پس از اسپانیا را به خود اختصاص داده و تنها در پاریس حدود نیم میلیون نفر در این صنعت و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار