کد خبر: ۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از تهدید آهوان دشت سهرین به سبب تغییر کاربری‌های غیرمجاز خبرداد و افزود: متأسفانه به سبب تغییر کاربری‌های غیراصولی، جزیره‌ای شدن منطقه و شکار غیرمجاز از سوی متخلفان جمعیت آهوان دشت سهرین در سال‌جاری نسبت به پارسال، 14 درصد کاهش داشته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ قربانعلی محمدپور با بیان این مطلب، اظهارکرد: آهوان دشت سهرین تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور هستند که از سوی برخی افراد سودجو مورد تهدید قرار گرفته‌اند.
 
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان، یادآور شدند: محیط‌بانان به‌ صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه آهوان دشت سهرین ذخایر بی‌نظیری هستند که باید از آن‌ها به نحو مطلوب حراست کنیم، افزود: متأسفانه‌ عده‌ای به خاطر تفریح یا هر دلیلی در کمین این‌گونه زیبا بوده و دست به شکار آن می‌زنند در حالی‌ که این افراد نمی‌دانند ادامه این روند باعث می‌شود که فرزندان آن‌ها آهوی دشت سهرین را در کتاب‌های تاریخ جستجو کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه شکار غیرمجاز از جمله نگرانی‌های این اداره‌کل است، یادآور شد: برخورد قاطع با این افراد و افزایش گشت‌های نظارتی در کاهش شکار مؤثر است، اما باید افراد خود به این درک برسند که شکار آن‌ها باعث از بین رفتن موجودی می‌شود که تعداد آن بسیار محدود است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت آنلاین ، دشت ، آهوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار