کد خبر: ۹۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
پس از سفر به مالزی و ژاپن
رئیس جمهور پس از سفر به مالزی و ژاپن دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقایان ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در فرودگاه از آقای روحانی استقبال کردند.

رئیس جمهور در سفر به مالزی با شرکت در اجلاس سران کشور‌های اسلامی در کوآلالامپور به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مهم جهان اسلام پرداخت.

وی در حاشیه این اجلاس در دیدار با برخی از سران کشور‌های اسلامی از جمله رئیس جمهور ترکیه، پادشاه و نخست وزیر مالزی و امیر قطر درباره توسعه روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد. رئیس جمهور در دیدار با ایرانیان مقیم مالزی هم از مسائل مهم سیاسی و اقتصادی ایران، سرمایه گذاری‌ها و جذب نخبگان علمی کشور گفت.

آقای روحانی در سفر به ژاپن هم در دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور راه‌های گسترش روابط دو کشور را بررسی کرد و درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو پرداخت.

رئیس جمهور در جمع شماری از مدیران ارشد بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ژاپن در توکیو هم از روابط دوستانه و قدیمی ایران و ژاپن گفت و اعلام کرد که در‌های ایران به روی دولت و شرکت‌های ژاپنی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه‌های بزرگ اقتصادی باز است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار