کد خبر: ۹۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
مدیر عامل بانک مهر ایران؛
اکبری گفت: برای تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیاز به ضامن بیرونی نیست و چند نفر از دریافت کنندگان تسهیلات می‌توانند به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند.
حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا با همکاری بسیج سازندگی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره این تفاهم‌نامه گفت: این همکاری در راستای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، کمک به ترویج فرهنگ تعاون و همیاری در سطح کشور، حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی و محله‌های شهری با ارائه انواع خدمات بانکی و همچنین بسترسازی منابع خرد و به کارگیری آن به منظور توسعه کسب و کار در سطح روستاها و محله‌های شهری آغاز شده است.

وی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های حمایتی و اعتبار در حساب جاری از محورهای این تفاهمنامه است.

عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه هر یک از صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی و محله‌های شهری وابسته به سازمان بسیج سازندگی می‌توانند با افتتاح حساب در شعب این بانک به هر یک از اعضای خود در قالب طرح‌های حمایتی و اعتبار در حساب جاری تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت نمایند.


بیشتر بخوانید: جذب منابع قرض الحسنه سخت است / استان های محروم پیشتاز در افتتاح حساب قرض الحسنه


اکبری با اشاره به بدون سود بودن تسهیلات پرداختی و تنها دریافت بین صفر تا ۴ درصد کارمزد در اقساط ۳۶ ماهه افزود: هیات امنای صندوق‌های قرض‌الحسنه وظیفه دارند تا اعضای صندوق‌های مذبور به منظور دریافت تسهیلات با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به بانک معرفی کنند.

وی ادامه داد: برای تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیاز به ضامن بیرونی نیست و چند نفر از دریافت کنندگان تسهیلات می‌توانند به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند. اما در مبالغ بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نیاز به معرفی یک ضامن بیرونی هم هست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر تلاش برای تبدیل صندوق‌های قرض‌الحسنه روستایی و محله‌های شهری به تشکل‌های تعاونی برای ثبات و پایداری بیشتر این صندوق‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال ۹۸ ده درصد از صندوق‌ها به تعداد ۱۵۰۰ مورد از دریافت این تسهیلات بهرمند شوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار