کد خبر: ۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تعریف قانون شفاف و روشن و نیز نظارت جدی دولت بر فروش سهام از سوی شرکت‌ها را مهمترین راهکار جلوگیری از تکرار پرونده‌هایی از جنس «پدیده» دانست.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛عطاء الله حکیمی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در بخش خرید و فروش سهام وجود دارد، اظهار داشت: اگر بازنگری جدی در قوانین صورت گیرد علاوه براینکه دیگر بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، همچنین شاهد مسائلی از جنس «پدیده» نیز نخواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در زمینه فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: این بی ثباتی و نقایص در زمینه فعالیت‌هایی از جنس پدیده محدود به این موضوع نیست و ممکن است هم اکنون شرکت‌هایی در کشور در حال انجام چنین فعالیت‌هایی باشند از همین رو باید تمام مسئولان در هر سه قوه به‌طور جدی پیگیر ساماندهی این وضع باشند.

حکیمی ارائه لایحه فوری از سوی دولت برای الزام صدور مجوز برای شرکت‌هایی که قصد فروش سهام دارند را راه حل کوتاه مدت و فوری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر دولت باید لایحه فوری را جهت  صدور مجوز قانونی برای شرکت‌هایی که می‌خواهند اقدام به فروش سهام کنند تقدیم مجلس کند تا این مسائل با کسب مجوز و تحت نظارت دولت صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با اجرایی کردن راه حل کوتاه مدت می‌توان شرایط کنونی را ساماندهی کرد اما لازم است همزمان راه‌های مؤثر را جستجو کرد. مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد در این زمینه با دولت همکاری کامل را داشته باشد.

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر: