کد خبر: ۹۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از بازار خودرو در کشور گفت: فضای غیررقابتی زمینه سواستفاده خودروسازها را فراهم کرده است.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ضرورت ساماندهی بازار خودرو در کشور اظهار داشت: مافیای خودروسازی در ایران بیشتر شبه‌خودرو تولید می‌کند تا اینکه مشغول تولید خودرو باشد، سال گذشته انحصار در بازار خودرو و عدم اجازه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور سبب شد خودروسازی به این روز بیفتد و حقوق ملت تضییع شود.

وی افزود: بازار خودرو به بهانه حمایت از تولید در انحصار گروهی خاص قرار گرفته که این مسئله همواره گلایه‌هایی از نابسامانی وضعیت خودرو و نادیده گرفتن مصرف کننده وجود داشته و متاسفانه با همه ایرادات قیمت خودرو در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خودروی ملی نداریم و این صرفا یک فضاسازی برای سوء استفاده است بنابراین خودروسازها باید در فضای رقابتی محصولات خود را عرضه کنند چراکه امروز حتی نمی‌توانند به پای خودروسازانی برسند که همزمان با آنها مشغول فعالیت در این حوزه شده‌اند.

منصوری بیان کرد: متاسفانه انحصار سبب شده در این حوزه درجا بزنیم و درهمین حال برخی کشورها مثل کره که با ما شروع به تولید در عرصه خودرو کرد، بازار خودروی دنیا را تسخیر کرده است ولی ما هنوز در خم یک کوچه تولید خودرو وامانده‌ایم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به قیمت واقعی خودرو باید عرضه و تقاضا تنظیم شود، متاسفانه سیستم دولتی ناکارآمد در این سال‌ها با تولید بی‌کیفیت و بهره‌وری پایین، اقتصاد خودرو در کشور را فلج کرده و بلای جان مردم شده است. 

نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی اگر چندین سال سود هم داشته باشد نمی‌تواند بدهی‌های گذشته خود را جبران کند.

انتهای پیام/716/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار