کد خبر: ۹۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه شرایط سخت است و باید همه به کمک گمارده شوند، گفت: فرهنگیان با نجابت ما را همراهی‌ کرده‌اند ولی وزارت هم به ما کمک کند.

ه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در آیین افتتاح دبیرستان ماندگار آیت‌الله طالقانی(ره) تبریز و اولین همایش مدیریت و نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی و تربیتی و ورزشی اظهار کرد: افتخار تبریز این است که ۷۰۰ سال پیش ربع رشیدی داشت و مفتخریم این افتخار بزرگ و بازآفرینی المان تاریخی کشور انجام می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه بنده به عنوان استاندار باید در بخش‌های مختلف توسعه استان تکاپو داشته باشم، گفت: با تشریف‌فرمایی وزیر به استان خیالمان راحت شد زیرا ایشان علاقه به استان دارند و چندین سال از عمر خود را در این شهر گذرانده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: از استان خاطرجمع هستیم که افراد حاضر در وزارت آموزش و پرورش گلچین شده هستند که در اوضاع احوال بی‌پولی چنین پروژه‌هایی را کار می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت فرهنگ و آموزش کشور موضوع مهمی است، گفت: مسیر علمی کشور در دست وزارت آموزش و پرورش است ولی آنچه مهم است این است که همه دختران شین‌‌آباد را دیده و دلمان به درد آمد. 

پورمحمدی افزود: آموزش ایدئولوژی ماست و حتی مکتب ما خواندن را یک فریضه برای مردان و زنان تا آخر عمر می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط سخت است و باید همه به کمک گمارده شوند، گفت: فرهنگیان با نجابت ما را همراهی‌ کرده‌اند ولی وزارت هم به ما کمک کند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کلیپی ساخته شده از سوی جوانان گفت: در این کلیپ می‌گویند که توسعه یافتگی و یا عقب‌ماندگی به دلیل تاریخ چندین هزار ساله نیست و آن موضوع امروز ما را خوب نمی‌کند و حتی اعلام کرده که جغرافیا هم نمی‌تواند موثر باشد زیرا این کشورهای نفت‌خیز مانند عربستان را که دست نشانده آمریکا هستند، بسته به یک نفت هستند و روزی نفت قطع شود هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جغرافیایی چین و ژاپن ۸۰ درصد کوهستانی است ولی جزو سه اقتصاد برتر دنیا می‌باشند و یا همین جهان سومی‌ها الان ناسا را اداره می‌کنند پس  تفاوت در دانش و فرهنگ است که اگر این را درست کنیم قطعا آینده کشور درست خواهد شد.

انتهای پیام/20027/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار