کد خبر: ۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
اصغر نعمتي-رییس‌جمهور در سفر به مشهد مقدس گفت:دولت هر آنچه را که در راه مبارزه با فساد و راه توسعه کشور نیاز است.....
تجارت آنلاین؛رییسجمهور در ادامه سفر به مشهد طی سخنانی در جمع نخبگان استان رضوی با بیان اینکه این دولت از تهدید نمیترسد، گفت:امروز در محضر امام هشتم و فرهیختگان استان خراسان میگویم دولت هر آنچه را که در راه مبارزه با فساد و راه توسعه کشور نیاز است انجام خواهد داد و در این راستا از هیچ شخص و قدرتی نخواهد ترسید.

به راستی چرا رییس جمهور معتقد است این دولت از هیچ شخص و قدرتی نمی ترسد و این اعتماد به نفس از کجا نشات گرفته است؟ به نظر می رسد مروری بر عملکرد دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور در حدود یک سالی که از روی کار آمدن این دولت سپری می‌شود بتواند به خوبی این موضوع را روشن کند.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا با برنامه ریزی دقیق و مدون، فعالیتهای خود را آغاز کرد و برای آینده ای که پیش رو داشت نقشه راه و چشم انداز مشخصی در تمام عرصه ها تدوین کرده بود.

ممکن است در برخی حوزه کامیابی های دولت بیشتر و در برخی دیگر از حوزه ها کمتر باشد اما آنچه مهم است تلاش دولت برای حرکت بابرنامه است که موجب شده بدون واهمه به فعالیتهای خود ادامه دهد.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا بدون حاشیه‌سازی فعالیت‌های خود را ادامه می دهد و به حاشیه اعتقادی ندارد. حاشیه سازی برای افرادی است که به جای برنامه ریزی برای عملکرد مطلوب و پاسخگویی به افکار عمومی، به دنبال راهکاری برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیتها هستند.

این دولت نمی ترسد؛زیرا مطابق آنچه که منتسکیو در مورد تفکیک قوا اعلام کرد و در تمام دنیا به رسمیت شناخته شده، جایگاه خاص هر قوه را به رسمیت می شناسد و مطابق با توصیه‌های مقام معظم رهبری در پی تعامل با سایر قوا است.

مصداق بارز این عملکرد دولت تدبیر و امید را در رویکرد رییس جمهور و دولتمردان در موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شاهد بودیم که علیرغم برکناری او توسط مجلس شورای اسلامی در آستانه هفته دولت و کمتر از یک سال پس از روی کار آمدن او، دولت به حق قانونی مجلس تمکین کرد و برخلاف دولت گذشته شاهد گروکشی و حاشیه سازی در مورد این مقوله نبودیم.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا بدون آنکه ادعای مدیریت بر جهان را مطرح کند در حال اداره امور کشور است که حاصل آن را در کاهش نرخ تورم از 45 درصد به 20 درصد، کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه تا 14 درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی به مثبت دو درصد، کاهش رشد نقدینگی و سایر شاخصهای اقتصادی شاهد هستیم.

البته عمق مشکلات اقتصادی کشور بویژه در زمان دولت دهم به حدی است که بهبود این وضعیت نیازمند زمان است اما آنچه طی یک سال اخیر رخ داده نشانه برنامه ریزی دولت برای بهبود اوضاع جاری کشور است و طبیعی است که دولتی که با برنامه کار کند، نمی‌ترسد.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا گفتارها و رفتارهای هیجانی در رییس جمهور و سایر دولتمردان دیده نمی شود. همه بر اساس نقشه راه مشخص در حوزه خود فعالیت می کنند و رییس جمهور نیز چنین روندی را در مدیریت دولت در پیش گرفته تا با کردار و گفتار حساب شده، نه آبی به آسیاب دشمن بریزند که هزینه های آن بر گرده مردم تحمیل شود و نه هیجانی کاذب به جامعه تزریق کنند که فایده ای برای مردم ندارد.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا با عنایت به تجربه دولتمردان در سال‌های طولانی،نیازی به پنهان کاری و تقلب در امور مختلف و سپس رو شدن پرونده های متعددی همچون پرونده بیمه و فساد سه هزار میلیاردی و بورسیه های تحصیلی ندارد. 

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی،قانون اساسی را به خوبی می‌شناسد و تلاش می کند مشکلات مردم را بدون هیچ گونه بهانه جویی، در همین چارچوب‌ها رفع کند و طبیعی است که دولتی که در چارچوب نظام باشد مورد حمایت رهبری نظام نیز قرار می‌گیرد.

این دولت نمی‌ترسد؛زیرا از ادبیاتی فاخر برخوردار است و شخص رییس جمهور و وزرا از بیان جملاتی که شان دولتمردان را زیر سوال ببرد و با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی–اسلامی ما مغایرت داشته باشد خودداری می‌کنند و با همین ادبیات فاخر در مقابل مخالفان می‌ایستند.

و سرانجام اینکه این دولت نمی ترسد زیرا نه تنها مردمی که به آن رای داده اند از آن حمایت می کنند، بلکه عملکرد بابرنامه و بی حاشیه دولت در یک سال اخیر که آثار و برکات آن اندک اندک در حال نمودار شدن است موجب شده حتی کسانی که به این دولت رای نداده بودند به سمت آن گرایش پیدا کنند چراکه تفاوت عملکرد این دولت را با دولت قبلی اندک اندک لمس می کنند. دولتی که مستظهر به حمایت مردمی است هیچگاه نمی ترسد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار