کد خبر: ۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
مدیر عامل خبرگزاری فارس، در مراسم تقدیر از «آمنه سادات ذبیحی» گفت: امروز به برکت خبرنگاران آزاده و حرفه‌ای که در رسانه‌های مختلف و کشورمان وجود دارند از جمله در خبرگزاری فارس که تعداد بسیاری همکار خانم و ‌آقای متعهد داریم، نباید اجازه دهیم که زندان رسانه‌های غرب انسان‌ها را اسیر و محصور خود کند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از «آمنه سادات ذبیح‌پور» خبرنگار انقلابی سازمان صداوسیما بعد از ظهر امروز -چهارشنبه 11 دی ماه- به همت خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و آغاز سال میلادی، طی سخنانی گفت: دلیل برگزاری این مراسم این بود تا نگذاریم جای خوب و بد با هم عوض شود. کارهای موثر همیشه مورد اعتراض جریان ضد انقلاب قرار می‌گیرد. خانم ذبیحی و امثال وی که در رسانه‌های کشور هم کم نیستند، ‌کارهای اثرگذاری برای تبیین و روشنگری داشتند و نسبت به آنچه که دشمن تلاش می‌کرد با وارونه نمایی منعکس کند.

وی ادامه داد: این ضجه‌هایی که امروز می‌بینید ضد انقلاب دارد و از این اتفاق ناراحت است برای ما و شما یک شاخص موفقیت است. یعنی هر زمان که دیدیم دشمن عصبانی شد بدانید که کار درست تر و دقیق تری انجام دادید. اینها که شعار آزادی بیان سر می‌دهند، چرا باید بترسند و آنقدر ناراحت شوند؟

تیرانداز همچنین افزود: شیطان روش‌های مختلفی دارد برای اینکه جریان حق را از دور خارج کند. با تخطئه با تهدید با تمسخر و همه اینها برای این است که نتوانند واقعیت‌ها را به گوش مردم برسانند. این چیزی که برخی از خبرنگارانی که ظاهرشان خبرنگار است اما شدند سمبل خبرنگار حرفه‌ای در دنیا و رسما حقوق بگیر وزارت خارجه آمریکا هستند و ترویج فساد و فحشا می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه امروز ما دارد با بزک کردن این موجودات زشت سیرت، جای جای حق و باطل و درست و غلط را عوض می‌کند. نظام جمهوری اسلامی اقتداری دارد و در کنار اقتدار همچنان مظلوم هست و ما باید حواسمان باشد و نگذاریم مردم ما به اسارت این رسانه‌های جریان باطل درآیند.

تیرانداز با بیان اینکه کاری که امثال خانم ذبیح‌پور کردند دقیقا از این جهت ارزش بیشتری پیدا می‌کند، بیان داشت: ما گزارش‌های او را که می‌بینیم متوجه می‌شویم کار حرفه‌ای و دقیق دارد انجام می‌شود و دلیلی برای این همه هجمه را درک نمی‌کنیم. جز اینکه دوست نداشته باشیم این پیام منتقل شود.

وی در ادامه این مراسم نیز عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی در قبال همه افرادی که دارند در جامعه زندگی می‌کنند ولو آنهایی که با نظام اسلامی زاویه دارند، خودش را مسئول می‌داند. تامین امنیت، زندگی اولیه و ... مواردی است که نظام به ما تاکید می‌کند تا اینها را مدنظر داشته باشیم.

تیرانداز ادامه داد: در حوزه رسانه ما خبرنگاران هم وظیفه داریم تا اجازه ندهیم فکر و ذهن مردم در اثر بزک‌هایی که رسانه‌های غربی می‌کنند به خطا رود. بعضی از این افراد تحت تاثیر خبرنگار به ظاهر خبرنگار، خطایی را انجام داده و کشف حجاب کرده است. اگر خیلی از اینها را واکاوی کنیم و حتی اگر روانشناسی بدانیم یا ندانیم مشخص است که اینها ناشی از مشکلات روحی و روانی آنها است و کمبودها است.

 

وی با بیان اینکه تنها موضوع‌های امنیتی نیست که نیاز به حمایت دارد، بیان داشت: باید کمک کنیم که چنین مشکلاتی هم تا حدی مرتفع شود. در جلسه‌ای که با همکاران داشتیم تاکید کردم که چندی پیش فردی به مسیح علی نژاد محبتی کرده بود و ساندویچی به او داده بود و او با ذوق و شوقی این را تعریف می‌کرد و کاملا مشخص بود که او کمبود محبت دارد و این مشکلات روحی و روانی منجر به این شده که یک جرثومه‌ای اینطوری شکل بگیرد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس همچنین افزود: شیطان برای هر کسی از یک دریچه ای وارد می شود یکی با وسوسه قدرت طلبی و میل به ثروت و کمبودها. البته ما معتقدیم بعضی افراد آنقدر سوابق مشعشی در زندگی شان دارند خیلی کار ما نیست که بخواهیم آنها را اصلاح کنیم مگر اینکه خدا خودش به آنها نظری کند.

وی ادامه داد: اما بخشی از مخاطبان عام افرادی هستند که من و شما نسبت به آنها مسئولیم ولو اینکه به ما فحش دهند و حمله کنند. بنابراین یک خبرنگار و رسانه انقلابی وظیفه دارد به تاسی از زینب کبری (س) کمک کند تا روایت‌های درست و روشنگرانه به مردم منتقل شود. در خیلی از رسانه‌های غربی دیدید که واژه‌ها را بزک می‌کنند و به اسم آزادی چه بلایی سر آزادی آوردند و به اسم حقوق بشر چه سیاست‌هایی رقم زدند و به اسم حقوق زن، زن را به کالایی تبدیل کردند که انسان از این جایگاه خجالت می‌کشد.

تیرانداز در ادامه اظهار داشت: وظیفه این رسانه‌های غربی این است که پیکره بدبوی ناپاک را مثل یک ادکلنی معطر کنند و به خورد مردم دهند و امثال ما که به کار روشنگری معتقدیم و کار رسانه‌ای را با اعتقاداتمان دنبال می‌کنیم نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه امروز برای این دور هم جمع شدیم تا برای یکبار دیگر به خودمان متذکر شویم که یک رسانه انقلابی چه وظایفی دارد و نگذاریم جای بد و خوب با هم عوض شود، افزود: امروز به برکت خبرنگاران آزاده و حرفه‌ای که در رسانه‌های مختلف و کشورمان وجود دارند از جمله در خبرگزاری فارس که تعداد بسیاری همکار خانم و ‌آقای متعهد داریم، نباید اجازه دهیم که زندان رسانه‌های غرب انسان‌ها را اسیر و محصور خود کند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس، در پایان نیز اظهار داشت: از این جهت قدردان زحمات امثال خانم ذبیح‌پورها هستیم و با همان صلابتی که وی گزارش‌هایش را امضا می‌کند ما هم اینجا بیان می‌کنیم که همه ما آمنه سادات ذبیح‌پور هستیم و از او تشکر می‌کنیم و می‌دانیم که با این هجمه‌ها و تهدیدها و تهمت‌هایی که دارد بیان می‌شود، خانم ذبیحی خیلی دلگرم‌تر و با تعقل و حرکت شتابان‌تری مسیری که انتخاب کرده‌اند را دنبال می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این خبرنگار انقلابی که به دلیل گزارش‌های ضد فتنه‌اش مورد هجمه دشمنان انقلاب قرار گرفته، قدردانی شد. 

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار