کد خبر: ۹۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: از عملکر شاگردانم راضی هستم و در این دیدار اگر کمی دقت می‌کردیم می‌توانستیم پیروز از زمین خارج شویم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل ازبکستان در چارچوب رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: ما شروع بسیار خوبی در این دیدار داشتیم و بازی را به خوبی کنترل کردیم. موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کردیم، اما این موقعیت‌ها را با بی دقتی از دست دادیم، در حالیکه می‌توانستیم به راحتی به حریف گل بزنیم.

او افزود: به حریف در نیمه اول هیچ موقعیتی ندادیم و فقط روی یک اشتباه به آن‌ها پنالتی دادیم که عقب افتادیم. سعی کردیم در نیمه دوم تغییراتی را ایجاد و تعویضی را انجام دادیم که جریان بازی به سود ما باشد و همین‌طور هم شد. از شروع نیمه دوم بازی را در دست گرفتیم و بازهم صاحب موقعیت شدیم و می‌توانستیم حتی زودتر به گل برسیم.


بیشتر بخوانید: بازتاب تساوی تیم های ملی فوتبال امید ایران و ازبکستان در سایت AFC


استیلی ادامه داد: بعد از گل تساوی باز تیم ما صاحب موقعیت صد درصد شد، اما این فرصت را هم از دست دادیم. اگر از فرصت‌ها استفاده کرده بودیم، می‌توانستیم برنده بازی باشیم. بازی اول سخت‌ترین بازی است و ازبکستان قهرمان دوره قبلی این رقابت‌ها محسوب می‌شود. ازبکستان تیمی بسیار خوب و باکیفیت است و از عملکرد بچه‌ها در این دیدار راضی هستم. بازیکنانم تلاش خود را کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی در مورد دیدار با کره جنوبی بیان کرد: کار خودمان برای صعود را ادامه می‌دهیم. این اتفاق می‌توانست از همین بازی رخ بدهد، اما با توجه به نتیجه مساوی، در بازی با کره جنوبی برای پیروزی و بالا بردن شانس مان برای صعود تلاش می‌کنیم. ما سه استراتژی داشتیم که به خوبی انجام دادیم. ابتدا تغییر یکسری بازیکنان بود که انجام شد. سپس تغییر تاکتیکی تیم ما بود و امروز نظم آن را نشان دادیم. مسئله سوم هم ارتقای توان جسمی و بدنی بازیکنان بود که روی این موضوع کار کردیم و این سه عامل باعث شد که کیفیت تیم ما در بازی امروز متفاوت از گذشته باشد که شما در تاشکند دیدید.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران در پایان درباره نیمکت نشینی مهدی قائدی و اینکه چرا او از ابتدا در ترکیب قرار نگرفته بود، گفت: قائدی یکی از بهترین بازیکنان ما است و این را همه به خوبی می‌دانیم. این بخشی از برنامه ما بود و خود قائدی هم در جریان قرار داشت. قائدی می‌دانست می‌خواهیم با حضور او در نیمه دوم تغییری در جریان بازی ایجاد کنیم و همین اتفاق هم افتاد. ما طبق برنامه پیش رفتیم و وقتی دیدیم ممکن است نتیجه بازی را از دست بدهیم، قائدی را به زمین فرستادیم. ما اللهیار صیادمنش را جابه‌جا کردیم و او در پست دیگری بازی کرد و تغییر مثبتی بود که روی عملکرد ما تاثیر گذاشت. این اتفاق باعث شد بازی را در دست بگیریم و موقعیت سازی کنیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار