به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم ابراهیمی درباره تخلفات کارکنان دانشگاهها اظهار داشت: اگر کارمندی تخلف کند بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات کارکنان که در سال ۷۲ به تصویب رسیده است با آنها برخورد میشود.
وی به مصادیق تخلفات کارکنان در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق این سهلانگاریها در برخورد با ارباب رجوع است و گاه کارکنان رفتارهای شایستهای با ارباب رجوع و دانشجویان ندارند و به خوبی آنها را راهنمایی نمیکنند.
وی تاخیر در ورود و تعجیل در خروج از محل کار را بیشترین تخلف گزارش شده کارکنان دانشگاهها اعلام کرد و گفت: غیب غیرموجه و رفتار خلاف شئون کارمندی، در بین کارکنان هم گزارش شده است.
مدیرکل هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره دیگر تخلفات کارکنان دانشگاهها، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تخلفات گزارش شده در آشپزخانه دانشگاهها است که به عنوان مثال چند پرس غذا یا سایر اقلام را با خود به منزل میبرند.
ابراهیمی تاکید کرد: هر چند آمار این گزارشها اندک است اما همین تعداد کم هم نباید رخ دهد.
این مقام مسوول وزارت علوم همچنین اظهار داشت: کارکنانی که دست به این تخلفات میزنند کارمندان رسمی دانشگاهها نیستند و بیشتر این افراد با شرکتهای خصوصی طرف قرارداد با دانشگاهها کار میکنند.
مدیرکل هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: میزان تخلفات کارکنان اداری دانشگاهها در سطح کشور کمتر از تخلفات گزارش شده سایر دستگاهها است.