کد خبر: ۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
یک مقام مسوول در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تولید روزانه شش میلیون لیتر بنزین و بیش از هفت میلیون لیتر گازوئیل با به بهره برداری رسیدن طرح افزایش تولید در پالایشگاه بندرعباس از نیمه دوم سال آینده با استاندارد یورو 5 خبر داد و گفت: هزینه اجرای این طرح در مجموع حدود 400 میلیون یورو و 700 میلیارد تومان برآورده شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، حمید شریف رازی با بیان این‌که پالایشگاه بندرعباس در سال 1376 با ظرفیت تولید 232 هزار بشکه به بهره برداری رسید و در سال 1383 با اجرای طرح رفع تنگناها به منظور افزایش ظرفیت میزان تولید پالایشگاه به 320 هزار بشکه افزایش یافت اظهار کرد:‌ از سال 1386 طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین و ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی آغاز شد.

وی با بیان این‌که با تکمیل این طرح بنزین سوپر و معمولی با اکتان های مختلف به میزان روزانه شش میلیون لیتر تولید خواهد شد، گفت: استاندارد بنزین تولیدی در این پالایشگاه که از نیمه دوم سال 1394 وارد مدار می‌شود یورو 5 خواهد بود.

مجری طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس در ادامه با اشاره به این‌که کل پروژه از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد برخوردار است پیشرفت واحد بنزین سازی را بالای 85 درصد اعلام و تصریح کرد: همچنین با بهره برداری از این پروژه روزانه هفت میلیون و 750 هزار لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 5 نیز تولید خواهد شد.

شریف رازی با بیان این‌که تاکنون 329 میلیون یورو و 545 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: 70 میلیون یورو و 150 میلیارد تومان منابع برای به بهره برداری رسیدن این طرح نیاز داریم که در واقع می توان گفت بودجه کل طرح حدود 400 میلیون یورو و 700 میلیارد تومان است.

مدیر امور اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران میزان کار ایرانی در این پروژه را بیش از 75 درصد اعلام و اضافه کرد: 54 درصد خرید تجهیزات مورد نیاز نیز توسط شرکت‌های ایرانی تامین شده است.

شریف رازی یکی دیگر از اهداف این طرح را بازیافت گوگرد و دانه بندی گوگرد تولیدی پالایشگاه و همچنین بهبود کیفیت کل بنزین و گازوئیل تولیدی در این پالایشگاه عنوان و اظهار کرد: در طراحی بنیادی این طرح از دو شرکت اروپایی استفاده شده اما بخش عمده کار توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار