کد خبر: ۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این‌که محصولات پتروشیمی عمدتا به کشورهای هند، چین، امارات متحده عربی صادر می شوند، گفت: امسال بنا داریم به عدد 16.6 میلیارد دلار صادرات در بخش پتروشیمی برسیم.
به گزارش تجارت آنلاين، مهرداد جلالی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه توسعه صادرات یکی از اهداف اصلی کشور بوده و در رویکردها و برنامه‌ریزی‌های بلند، کوتاه و میان‌مدت جزو محورها و پایه‌های اساسی است اظهار کرد: یکی از رویکردهای بحث حمایتی خروج از رکود نیز توسعه صادرات غیرنفتی در نظر گرفته شده و حتی در برنامه‌های پنجم و چهارم توسعه هم نیز این مبحث به عنوان یک پایه و اصل مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه صادرات این مبحث به ابزارهای موثری از جمله برپایی نمایشگاه‌های برون‌مرزی نیاز دارد.

او با بیان اینکه مهمترین ابزارهای بازاریابی بحث نمایشگاهی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، برپایی نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور یا کارگاه‌های بازاریابی در این زمینه است اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های صادراتی باید به بازاریابی توجه ویژه شود و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

جلالی‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت صادرات محصولات پتروشمی گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل در منطقه خاورمیانه و بخصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس، ایجاد قطب صنعتی محصولات پتروشیمی و پلیمری از اهمیت ویژه برخوردار است به نحوی که می توان با ایجاد سازوکارهای لازم و اتخاذ تدابیر ویژه و تعامل با کشورهای صاحب این صنعت شرایطی مهیا کرد که بتوانیم سهم مناسبی از بازار این محصولات داشته باشیم.

مدیر کل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازارهایی مثل عراق و افغانستان و بعضی کشور‌های CIS دارای شرایطی هستند که هر کالایی از ایران و سایر کشور‌ها در آنها جایگاهی دارد و البته یکسری از کالاها و خدمات ما بازارهای خاص خود را به صورت مجزا دارد.

*** ضرورت توجه به ارتقاء کیفیت کالاها و مدیریت قیمت

وی با بیان این‌که بحث بازار‌داری یا ماندگاری در بازار یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه تجار قرار گیرد، گفت: این کار اصول و قواعد خاص خود را دارد که یکی از این اصول بحث کیفیت است، یعنی کیفیت محصولی که در بازار عرضه می‌کنیم باید ارتقاء داده و از طرفی مدیریت قیمت نیز باید داشته باشیم که بتوانیم سهم‌مان را در بازار حفظ کنیم.

مدیر کل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: یکی‌ دیگر از مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد اصول برندینگ است یعنی ما بتوانیم کاری کنیم که نام و اعتبارمان در بازار حفظ شود و به عنوان نماد و انتخاب خوب بین مردم زبانزد شود.

جلالی‌پور، تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌ها، اطلاع‌رسانی به مخاطب و جمع‌آوری و ارزیابی دیدگاه مخاطبان را از جمله ابزار‌های بازار‌داری عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین