کد خبر: ۹۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
امروز در اتفاقی عجیب خبری در خصوص میزان قرارداد و دریافتی بازیکنان پرسپولیس منتشر شد که مبتنی بر اسناد لو رفته از منابع مالی این باشگاه بود. اتفاقی که باعث شد همه به دنبال منبع خروج از اسناد از باشگاه و در اختیار قرار گرفتن آن توسط آن رسانه ها باشند.

رقم واقعی قرارداد بازیکنان پرسپولیس لو رفت

امروز در اتفاقی عجیب خبری در خصوص میزان قرارداد و دریافتی بازیکنان پرسپولیس منتشر شد که مبتنی بر اسناد لو رفته از منابع مالی این باشگاه بود. اتفاقی که باعث شد همه به دنبال منبع خروج از اسناد از باشگاه و در اختیار قرار گرفتن آن توسط آن رسانه ها باشند.

این اسناد را صبح امروز خبرگزاری ها منتشر کردند که علاوه بر میزان قرارداد بازیکنان پرسپولیسی نشان می داد هر یک چقدر پاداش و آپشن قرارداد دریافت کرده اند.

بر اساس این سند مبلغ قرارداد سیدجلال حسینی ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، مبلغ قرارداد علیرضا بیرانوند۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، مهدی ترابی ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، امید عالیشاه۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و شجاع خلیل‌زاده۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بوده است. بر اساس این سند مبلغ قرارداد محمد انصاری هم  ۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، سروش رفیعی ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان،  مهدی شیری ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، علی علیپور۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، حسین ماهینی۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، محسن ربیع‌خواه ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ،  کمال کامیابی‌نیا ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰  تومان ، سیامک نعمتی ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، محمد احسان حسینی ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، احمد نوراللهی ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و محمد نادری۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بوده است.  شایان مصلح هم۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و  محمد امین اسدی۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می گیرند.

علاوه بر این مبالغ بر اساس مصوبه هیات مدیره سابق پرسپولیس زمانی که این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید ۳۰ درصد از پاداش ۲ میلیون دلاری AFC  در قالب پاداش آسیایی و خارج از قرارداد به حساب بازیکنان واریز شد. البته این بازیکنان طی فصل ۹۸-۹۷ مبالغی را هم به عنوان پاداش پیروزی دریافت کردند که اگر این مبالغ را با پاداش آسیایی جمع کنیم هر کدام از بازیکنان پرسپولیس ۴۹۵ میلیون تومان خارج از قرارداد دریافت کرده‌اند.

با وجود این طی چند روز اخیر شاهد اعتراض‌ها و شکایات زیادی از سوی بازیکنان پرسپولیس بودیم چرا که آن‌ها در مصاحبه‌های خود بارها عنوان کردند نه تنها طلب‌های فصل گذشته پرداخت نشده بلکه فصل جدید نیز باشگاه نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

حتی چند روز پیش از داربی ۹۱ از تمرین پرسپولیس خبر اعتصاب بازیکنان به گوش رسید. با این حال با دخالت یحیی گل‌محمدی و صحبت‌هایی که افشین پیروانی با بازیکنان انجام داد فعلا روند تمرینات این تیم پیگیری می‌شود اما به نظر می‌رسد دلخوری‌ها همچنان پابرجاست.

در تازه ترین اتفاق ها روز گذشته خبر رسید فشار بازیکنان پرسپولیس در طول دو هفته گذشته برای دریافت مطالبات فصل جاری خود باعث تکاپوی مسئولان باشگاه برای تهیه پول شده است و محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توانسته بالاخره مبلغ قابل توجهی را دریافت کند تا بتواند درصدی از قراردادهای فصل جاری اعضای تیم را بپردازد.

از قرار معلوم بازیکنان پرسپولیس ظهر امروز حدود ۱۵ درصد دریافتی خواهند داشت تا میزان پرداختی به آنها بین ۴۳ الی ۵۰ درصد در فصل جاری شود.

در همین حال باشگاه پرسپولیس در پی انتشار ریز قرارداد بازیکنان اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: باشگاه پرسپولیس متاسف است عده‌ای که به مبالغ قراردادها و پرداختی‌های فصل گذشته دسترسی داشته‌اند با انتشار میزان پرداختی فصل گذشته و طرح ادعاهای غلط مبنی بر تسویه صد درصدی در آستانه داربی به حواشی دامن زده و موجب رنجش بازیکنان تیم شده‌اند و دیشب نیز در اقدامی فرافکنانه با دادن اطلاعات جدید به همان رسانه اقدام‌ به انتشار مبالغ قرارداد و پرداختی‌ها کرده‌ اما نگفته‌اند سرخ‌ها چه میزان طلب دارند.

از نگاه باشگاه و جامعه فوتبال آپشن‌های قرارداد هم جزیی لاینفک از تعهدات یک باشگاه به بازیکنان است و پرداخت نشدن آن‌ها یعنی بدهی به بازیکن. در چنین شرایطی طرح ادعاهای غلط و حاشیه‌سازی علیه سرخ‌ها آن ‌هم در آستانه داربی اقدامی باور نکردنی است که متاسفانه برخی افرادی که به قراردادها و پرداختی‌های فصل  قبل دسترسی داشته‌اند مرتکب شده و موجب ناراحتی بازیکنان تیم شده‌اند اما این اتفاقات هرگز نمی‌تواند همدلی‌ها را ‌از بین ببرد و اتفاقا می‌تواند منجر به افزایش انگیزه های بازیکنان برای برتری در دربی شود و میزان علاقه هواداران به بازیکنان‌ محبوب خود را بیش‌تر می‌کند.

بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی نیز هر طیفی با قرار دادن پازل‌های استنباطی خود به دنبال مقصر قلمداد کردن عضوی از مجموعه بودند. برخی انصاری‌فرد را مقصر می‌دانستند که با انتشار این مبالغ به دنبال به سکوت فرا خواندن بازیکنانی است که این روزها به شدت بابت عدم دریافت مطالبات خود شاکی هستند و او قصد داشته با این مساله به آنها دریافتی‌شان را یادآوری کند! طیف دیگری هم مدعی هستند که ایرج عرب، مدیرعامل سابق و عضو هیات مدیره مستعفی باشگاه پشت این ماجرا قرار دارد و به دنبال تمیز کردن دوران مدیریت خود در این باشگاه بوده تا نشان دهد در دورانش حساب و کتاب با بازیکنان تا تسویه نهایی صورت گرفته است و به این واسطه آن را در اختیار رسانه قرار داده است. افشای ارقام قرارداد در شرایطی شکل گرفته که طی سالیان اخیر همواره از دریافتی نجومی توسط بازیکنان پرسپولیس به عنوان یک شایعه جدی یاد می‌شد اما اکنون مشخص شده که دریافتی بازیکنان با شایعات مطرح شده چقدر فاصله داشته است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار