کد خبر: ۹۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به همراه معاون سازمان برنامه‌وبودجه و مدیران ارشد نظام بانکی به بررسی چالش‌های اقتصادی استان کرمانشاه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه‌وبودجه، بازوند استاندار کرمانشاه و مدیران ارشد نظام بانکی سخن می‌گفت اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ ویژگی‌های بومی ازلحاظ صنعت، کشاورزی و گردشگری، حائز موقعیت ممتاز در سطح کشور می‌باشد. وی افزود: وقوع حوادث طبیعی سیل و زلزله منجر به لطمات و آسیب‌هایی به برخی مناطق مسکونی استان گردیده است، که باهمت و درایت دستگاه‌های مسئول، تدابیر و برنامه‌های گسترده‌ای در جهت تأمین نیازهای اساسی و افزایش سطح تولید و اشتغال منطقه به اجرا درآمده است.
وی تصریح کرد: تشکیل جلسه هم‌اندیشی با حضور ارکان مهم اعتباری و ملی کشور به‌ویژه مدیران عامل بانک‌ها، مقام ارشد دولتی استان و مدیر ارشد بودجه‌ای کشور نشان‌دهنده عزم و اراده ملی برای رسیدگی به مسائل، چالش‌ها و نارسایی‌های موجود در استان کرمانشاه می‌باشد.
مهدیان گفت: بانک توسعه تعاون در اجرای طرح‌های ملی به‌ویژه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، طرح اشتغال فراگیر و تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 توجه و نگاهی ویژه به استان کرمانشاه داشته است و تمهیدات گسترده‌ای در جهت اعطای تسهیلات جبران خسارات سیل و زلزله اجرایی شده است.
سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان برنامه‌وبودجه توجه به اشتغال استان کرمانشاه را از اولویت‌های مهم دانست و اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال باید رونق تولید شکل گیرد و برای رونق تولید نیز باید نظام بانکی و صندوق توسعه ملی برای کارآفرینان تأمین مالی کنند.
پورمحمدی افزود: تأمین مالی جهت پروژه‌های مهم در استان کرمانشاه و توجه به زیرساخت‌ها از دیگر مسائل مهمی است که باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، این استان را مرکز ثقل غرب کشور دانست و اظهار داشت: این استان خدمات زیربنایی را به استان‌های هم‌جوار خود و نوار مرزی ارائه می‌کند.
بازوند با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت دارد، ادامه داد: ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی مرغوب، ظرفیت‌های گردشگری، ظرفیت‌های معادن و صنعت، کرمانشاه را به یکی از استان‌های ثروتمند تبدیل کرده است.
استاندار کرمانشاه با بیان وضعیت اشتغال گفت: نرخ بیکاری این استان در پاییز ۹۶ بیش از ۲۵ درصد بود که در پایان پاییز امسال به ۱۶ درصد رسیده است.وی یادآور شد: برای رساندن نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نیازمند ایجاد حدود ۲۴ هزار شغل ثابت و پایدار هستیم.
مهدیان در ادامه به همراه حاتمی معاون استاندار کرمانشاه، به‌منظور بررسی مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان استان در نشست اختصاصی با صاحبان صنایع حضور یافت. وی در این جلسه گفت: اتخاذ تدابیر هوشمندانه و ارائه تصمیمات کارگشا مدنظر مدیران ارشد نظام بانکی به‌ویژه بانک توسعه تعاون بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: