کد خبر: ۹۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
در راستای برنامه ریزی وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر برگزاری تورهای رسانه ای شرکت سهامی بیمه ایران از خبرنگاران دعوت بعمل آورد تا از مرکز جامع ارتبط با ذینفعان شرکت سهامی بیمه ایران (SRM) با حضور مدیرعامل بازدید کنند.

علیرضا ملاحتی - محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران در این بازدید گفت: با هماهنگی وزارت اقتصاد و امور دارایی مقرر شده تا سرمایه بیمه ایران تا پایان سال به ١١ هزار میلیارد تومان برسد و با این اقدام بیمه ایران بزرگترین بیمه گر اتکایی در غرب آسیا خواهد شد.
وی افزود: با افزایش سرمایه، ظرفیت نگهداری ریسک بیمه ایران از ٣ هزار میلیارد تومان فعلی به ٦ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. مدیرعامل بیمه ایران اظهار داشت: ما ١٠ هزار نماینده جنرال، دو هزار نماینده عمر و زندگی، ٢٥٥ شعبه مستقل و ٩ شعبه خارجی داریم.
رضایی اعلام کرد: بیمه ایران روزانه و حتی با احتساب روزهای تعطیل به طور متوسط ۴۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۵ درصد در حق بیمه تولیدی و ۲۱ درصد در پرداخت خسارت رشد داشتیم، افزود: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و ۸ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد که ۸۸ درصد از فروش بیمه ایران از طریق نمایندگان این شرکت انجام می‌شود ولی برنامه آن است که ۱۰۰ درصد فروش این شرکت از طریق نمایندگان انجام شود. مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد که براساس نظرسنجی‌ها ۳۴ درصد از مردم به شرکت‌های بیمه اعتماد ندارند.
رضایی اعلام کرد که بدنبال آن هستیم تا سال ۱۴۰۱ به اولین شرکت بیمه هوشمند در کشور تبدیل شویم. وی توضیح داد: در حال حاضر هشت بیمه نامه از بیمه نامه های بیمه ایران از طریق اپلیکیشن «ایران من» قابل فروش است و خسارت را هم دیجیتالی پرداخت می‌کنیم. بدین صورت که بعد از وقوع خسارت عکس‌های خسارت از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌شود و با هماهنگی کارشناسان، نوبت دهی می‌شود یا واحد پرداخت خسارت سیار اعزام می‌شود.
مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد که در صورت راه افتادن پایانه‌های مکانیزه خسارت در این شرکت، بهترین خدمات به طور اتوماتیک عرضه خواهد شد.
وی افزود: ظرفیت نگهداری ریسک بیمه نیز از سه به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد،
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جهان میزان نفوذ بیمه است که این ضریب در ایران ۲.۳ درصد و در جهان به طور میانگین ۷.۶ درصد است.
وی با اشاره به رشد صنعت بیمه در دوران تحریم گفت: ارتقای جایگاه بیمه ایران به بزرگترین بیمه‌گر اتکایی غرب آسیا تا پایان امسال در حالی رخ می‌دهد که در شرایط تحریم قرار داریم.
رضایی با اعلام این مطلب که روزانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان دیه در کشور توسط بیمه دولتی ایران پرداخت می‌شود گفت: تنها هفت درصد منازل در کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند که با حضور فعال در وقوع حوادث مختلف و پرداخت خسارت در محل، تلاش می‌شود که برای بیمه، فرهنگ سازی شود.
مدیرعامل بیمه ایران ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود ۲.۳ درصد و در جهان به ۶.۷ درصد اعلام کرد و گفت: علت پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور، نبود فرهنگ سازی مناسب است که تلاش می‌شود با پرداخت عادلانه خسارت ها و ارایه خدمات پس از فروش، اعتماد مردم جلب شود.
وی افزود: سهم بیمه زندگی از کل پرتفوی بیمه در جهان ۵۴ درصد است اما در کشور ما به ۱۴.۵ درصد می‌رسد.
رضایی با بیان اینکه سهم صنعت بیمه در بخش سرمایه‌گذاری در حال افزایش است، اضافه کرد: در ژاپن ۳۸ درصد سرمایه‌گذاری‌ها به بخش بیمه تعلق دارد، اما در ایران حدود ۲ درصد است.
وی ادامه داد: ارزش پرتفوی تولید صنعت بیمه در سال گذشته به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید و میزان سرمایه گذاری این صنعت نیز ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
مدیرعامل بیمه ایران یادآور شد: پس از شوک منفی بورس در اواسط دی‌ماه که سقوط چندین هزار واحدی شاخص بورس را به دنبال داشت، صنعت بیمه از بازار سرمایه حمایت کرد.
رضایی با اشاره به آمار صنعت بیمه در سال ۹۸ گفت: تولید پرتفوی بیمه در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۵ درصد رشد داشت، اما میزان پرداخت خسارت ۲۱ درصد افزایش یافت و ۸.۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به متنوع سازی ارایه محصولات بیمه ای، افزود: در برخی کشورها، مردم می‌توانند مشخص کنند که حق بیمه پرداختی آنها در بخش بیمه زندگی در کدام بخش (بانک، بورس و ...) سرمایه گذاری شود، که تاکنون در ایران چنین خدماتی ارایه نمی‌شده است.
وی از راه اندازی چنین صندوقی در ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این صندوق، مردم می توانند محل سرمایه گذاری مورد نظر خود را مشخص کنند.
رضایی ادامه داد: با هدف اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور اقدام به اخذ کد بورسی برای «ضریب ریاضی» سرمایه گذاری‌ها کرده‌ایم.
مدیرعامل بیمه ایران با انتقاد از دامپینگ در صنعت بیمه گفت: برخی شرکت‌های بیمه با هدف جذب مشتری اقدام به ارزان فروشی و دامپینگ می‌کنند که مشکلات زیادی را برای صنعت بیمه و مردم ایجاد کرده است، زیرا این شرکت ها قادر به پرداخت خسارات خود نخواهند بود.
وی از راه‌اندازی بیمه هوشمند تا سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود: با هدف کاهش تخلفات و تقلبات تلاش می‌شود که میزان ارتباط چهره به چهره با مشتریان کاهش یابد و همه کارها به صورت الکترونیکی انجام شود.
رضایی با اشاره به پوشش بیمه حوادث هوایی اشاره کرد و گفت: برای هواپیمای کاسپین که چندی پیش در ماهشهر از باند خارج شد، حدود ۱۷میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌شود.
مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: ۵۰ درصد پرداخت خسارت این سانحه نیز مربوط به بیمه اتکایی است که جداگانه پرداخت می‌شود.
وی با اعلام این مطلب که همه اطلاعات مشتریان بیمه به سازمان امور مالیاتی ارایه می‌شود رضایی در خصوص بدهی مالیاتی مجموعه تحت مدیریت خود خاطرنشان کرد: ۱,۳۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد که در سال ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است، ضمن اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز در ترازنامه سال ۹۸ لحاظ می‌شود.
رضایی با اشاره به مهلت بیمه مرکزی برای بخشودگی جرایم دارندگان موتورسیکلت‌ها و خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث گفت: شرکت‌های بیمه با بخشودگی این جرایم دچار زیان نمی‌شوند، چرا که جرایم دارندگان وسایل نقلیه که بیمه شخص ثالث نداشتند، به حساب صندوق بیمه خسارت‌های بدنی واریز می‌شد.
مدیر عامل بیمه ایران افزود: متأسفانه ۲۰ درصد از گروه‌های ثالثی که مشمول بیمه اجباری می‌شوند، بیمه ندارند و به دلیل اینکه جرایم سنگینی به آنها تعلق می‌گیرد، به سمت بیمه کردن خودروها و موتورسیکلت‌های خود نمی‌روند.
وی تصریح کرد: بیمه مرکزی تا پایان سال به این افراد مهلت داده تا با مراجعه به شرکت‌های بیمه نسبت به دریافت بیمه نامه شخص ثالث اقدام نمایند که به نظر می‌رسد کاهش این جمعیت به نفع شرکت‌های بیمه است.
رضایی اعلام کرد : بیمه ایران در صدد است تا پایان سال 98 کلیه خسارت های بیمه توسعه که بالغ بر 7 هزار پرونده و 335 میلیارد تومان خسارت را پرداخت کند و همچنین و با آزادی تمام زندانیان پرونده این شرکت بیمه ای بسته خواهد شد.
به گفته رضایی، بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی مطابق با قانون اجبار به فروش بیمه‌های شخص ثالث دارد که در سال ۹۷ زیان این شرکت از رشد صدور بیمه نامه شخص ثالث ۱,۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.
رضایی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه انتخاب ریسک کرده و معمولاً خودروهای مدل بالا را در بیمه‌های شخص ثالث در اختیار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک شرکت دولتی نمی‌توانیم از درخواست مشتریان برای صدور بیمه نامه شخص ثالث سرپیچی کنیم و به همین دلیل زیانی متوجه ما می‌شود.
وی افزود: بیمه مرکزی می‌تواند با پرداخت اعتبار این شرکت را یاری رساند، چرا که هم اکنون این شرکت برای بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد عوارض می‌دهد.
مدیر عامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران در ده ماهه سال ۹۸، ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: