کد خبر: ۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از ساماندهی صادرات انواع کودهای کشاورزی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای انواع کودهای کشاورزی اعمال نشد.
به گزارش تجارت آنلاين، حمید رسولی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این‌که در سال‌های آخر دولت گذشته، افزایش قیمت بی‌رویه‌ای برای کودهای کشاورزی اعمال شده بود، مصوب شد که امسال هیچ افزایش قیمتی اعمال نشود و در سال‌ آینده نیز باید متناسب با اعتبارات دولت و یارانه‌های موجود تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: پیش از این کمیته‌ای برای صادرات کودهای کشاورزی در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌شد که به دلیل زیاد بودن اعضاء و حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی که بعضا گردهم آوردن آنها کار سختی بود، صدور مجوز صادرات و دیگر تصمیم‌گیری‌ها با تاخیر و خلل انجام می‌شد.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در این راستا برای ساماندهی صادرات انواع کودهای کشاورزی این وظیفه به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واگذار شد و صادر‌کنندگان از این پس می‌توانند به راحتی مسائل خود را پیگیری کنند.

رسولی با بیان این‌که قابلیت صادرات بیش از دو میلیون تن کود اوره از مجموع پنج میلیون تن تولید داخل وجود دارد، اعلام کرد: در سال‌های آخر دولت گذشته شرایط بدی برای بخش کشاورزی از نظر قیمت‌گذاری و عدم رعایت سهمیه داخلی توسط شرکت‌های تولید‌کننده کود اوره وجود داشت اما امسال شرایط متفاوت بود؛ به گونه‌ای که برای هر شرکت سهمیه‌ خاصی اعلام شده و اگر وزارت جهاد کشاورزی رعایت آن سهمیه را تایید کند اجازه صادرات کود اوره به تولید‌کنندگان داده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار