کد خبر: ۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
بیش از ۴۴۰۰ پروژه برقی شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال ۴۴۰ و ۲۳۰ کیلوولت، پست‌های ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت و تاسیسات توزیع و انتقال برق بهمن ماه امسال در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر، بیش از ۴۴۰۰ پروژه برقی شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال ۴۴۰ و ۲۳۰ کیلوولت، پست‌های ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت و تاسیسات توزیع و انتقال برق بهمن ماه امسال در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

بر این اساس بهره برداری از چهار نیروگاه شامل هشت واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت تولید حدود یکهزار و ۳۰۰ مگاوات برق آغاز شده است و قرار است بهمن ماه سال جاری کلنگ آغاز عملیات اجرایی چهار نیروگاه جدید برق به زمین بخورد.

در کنار راه اندازی نیروگاه‌های جدید برق، بهمن ماه سال جاری چهار خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی، هفت پست برق ۴۰۰ کیلوولتی، یک خط انتقال ۲۳۰ کیلوولتی و ۹ پست ۲۳۰ کیلوولتی برق در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

راه اندازی هفت خط انتقال ۱۳۲ کیلوولتی انتقال برق، راه اندازی نزدیک به چهار هزار طرح و پروژه توزیع برق از دیگر طرح‌هایی است که بهمن ماه سال جاری در صنعت برق روی افتتاح در استان‌های مختلف کشور را به خود می بینند.

به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این تعداد پروژه برقی در بهمن ماه سال جاری بیش از دو هزار و۷۲۶ هزار میلیارد تومان در بخش ریالی و نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو در بخش ارزی سرمایه گذایر انجام شده است.

علاوه بر این بهمن ماه سال جاری عملیات اجرایی ۳۳۲ طرح و پروژه جدید برقی شامل چهار نیروگاه، دو خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی، ۲ پست ۴۰۰ کیلوولتی و چندین طرح توزیع برق به زمین خواهد خورد.

در همین حال توانیر روز گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: بهره‌برداری از چهار نیروگاه با هشت واحد نیروگاهی با هزینه دوهزار و ۱۲۸ میلیارد ریال و ۹۰۷.۶ میلیون یورو در دهه‌فجر سال جاری آغاز می‌شود.

بر این اساس واحدهای پنج و شش بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه خرمشهر (خصوصی) به ظرفیت هر یک ۱۶۲ مگاوات (درمجموع ۳۲۴ مگاوات) در خوزستان با هزینه کل ۱۳۰ میلیون یورو ازجمله این واحدهای جدید است.

در ایام دهه‌ فجر امسال واحدهای یک و دو بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر (خصوصی) نیز به ظرفیت هر یک ۱۶۰ مگاوات (درمجموع ۳۲۰ مگاوات) در گیلان با هزینه کل ۵۷۵.۶ میلیون یورو آماده بهره‌برداری است.

همچنین دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات (درمجموع ۳۲۰ مگاوات) در خوزستان با هزینه ۱۳۸ میلیون یورو و ۹۶۵ میلیارد ریال در ایام دهه ‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد. این در حالی است که دو واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر نیز درمجموع به ظرفیت حدود ۳۲۰ مگاوات در سیستان و بلوچستان با هزینه ۶۴ میلیون یورو و یک‌هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال در این ایام آماده بهره‌برداری است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار