کد خبر: ۹۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از توجه ویژه کارگروه توسعه صادرات به فراهم کردن مقدمات حضور پربارتر شرکتهای دانش بنیان در رویدادهای تجاری داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به مصوبه کارگروه توسعه صادرات در خصوص تسهیل حضور شرکت‌های دانش بنیان در رویدادهای داخلی، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۰۴۴ شرکت دانش بنیان در ۲۵ عنوان نمایشگاهی در تهران شرکت کرده اند که با توجه به آمار تعداد واحدهای تولیدی صادراتی حاضر در نمایشگاهها، بیش از ۶ درصد از فضای نمایشگاهی به شرکتهای دانش بنیان اختصاص یافته است .
وی با اشاره به وجود نیروهای جوان متخصص در شرکت‌های دانش بنیان، بر ضرورت حمایت از اینگونه واحدها با توجه به اثرات اقتصادی از جمله ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد.
دبیر کارگروه توسعه صادرات بیان داشت: بر اساس ابلاغ کارگروه توسعه صادرات، حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاههای داخلی با تخفیف اجاره غرفه همراه خواهد بود و تلاش خواهد شد تا مقدمات تسهیل حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاههای خارجی فراهم گردد.
معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از کلیه سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران خواست تا زمینه اجرایی شدن مصوبه کارگروه توسعه صادرات در خصوص تخفیف هزینه های حضور واحدهای دانش بنیان در نمایشگاههای داخلی را فراهم نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: