کد خبر: ۹۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

به گزارش همشهری آنلاین، صفا صبوری دیلمی در تشریح اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در جهت توسعه استفاده از بتن‌های خاص، به تجربه استفاده از بتن‌های خودمتراکم، غلتکی و الیافی در ساخت و سازهای عمرانی پایتخت اشاره کرد و گفت: در حالی که ظرفیت‌های فنی و مدیریتی لازم برای استفاده از بتن خودمتراکم، از سنوات گذشته در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران وجود دارد، طی سال‌های اخیر نیز شاهد گسترش فناوری استفاده از بتن‌های غلتکی و الیافی در پروژه‌های احداث و بهسازی معابر بوده‌ایم.

وی با بیان آنکه کارخانه شماره ۴ تولید بتن غلتکی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قادر است در هر ساعت ۳۰۰ تن بتن غلتکی تولید و نیاز پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران و همچنین مناطق ۲۲گانه به این نوع بتن را تامین کند، یادآور شد: علاوه بر پروژه‌های بهسازی بزرگراه‌های آزادگان و شهید یاسینی که همچنان ادامه دارد، روسازی تونل- زیرگذر خیابان استاد معین و زیرگذر کوی نصر نیز با استفاده از بتن غلتکی انجام شده است تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آسفالت، شاهد دوام و ماندگاری بیشتری در سطح روکش این معابر باشیم.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پروژه‌هایی از قبیل بهسازی برخی از خطوط اتوبوس تندرو شهر تهران (BRT) و همچنین بهسازی مسیر پیاده رو خیابان کریمخان از طریق بتن الیافی و نیز افزودنی‌های پلیمری اجرا می‌شود و به کارگیری چنین راهکارهایی، علاوه بر افزایش مقاومت خمشی و سایشی سطح معبر، دوام بیشتر لایه روسازی را تضمین کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین