کد خبر: ۹۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کاندیدای مجلس یازدهم در گفت‌وگوی اختصاصی با تجارت آنلاین تشریح کرد؛
نوباوه گفت: پدیده آقازادگی از معضلات جدی جامعه امروز است که از 2 جهت آسیب‌های جبران‌ناپذیر را در پی داشته است از یکسو موجب کاهش اعتماد عمومی به مسئولین و از سویی دیگر موجب تخریب سرمایه‌های مدیریت‌شده است که به دلیل اهمیت چالش‌های ذکرشده باید راهکارهای پیشگیری از پدید مذموم اندیشیده شود.

پیگیری وضع قوانین برای مهار پدیده آقازادگی

فعال رسانه ای و کاندیدای مجلس یازدهم گفت: پدیده آقازادگی از معضلات جدی جامعه امروز است که از 2 جهت آسیب‌های جبران‌ناپذیر را در پی داشته است از یکسو موجب کاهش اعتماد عمومی به مسئولین و از سویی دیگر موجب تخریب سرمایه‌های مدیریت‌شده است که به دلیل اهمیت چالش‌های ذکرشده باید راهکارهای پیشگیری از پدید مذموم اندیشیده شود.

بیژن نوباوه با اشاره به پدیده آقازادگی در جامعه که این روزها گریبان جامعه خصوصاً اقتصاد را گرفته است، در گفتگو با تجارت آنلاین افزود: پدیده آقازادگی اصل موضوع نیست این همانند چرکی است که از داخل یک دمل بیرون زده‌شده است. اصل ایجاد شدن این دمل یا زخم چرکی نبود قانون است. فساد در دستگاه اجرایی است که از درون آن آقازاده متولد می‌شود، وگرنه چه دلیل وجود دارد یک بانک یک هزار میلیارد تومان به یک نفر وام بدهد.

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: اگر مبادی ورودی فساد در دستگاه اجرایی را ببندیم و قانون شفافیت داشته باشد این پدیده‌ها به وجود نمی‌آید. اختیار رئیس بانک در پرداخت چنین وامی به یک نفر اختیار غلطی است این یعنی نقص جدی قانون.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال راهکار قانونی برای جلوگیری از یک تخلف باشیم. شفافیت مسائل مالی با استفاده از دولت الکترونیک باعث می‌شود راهکارهای فساد بسیار محدود شود  همیشه شفافیت دشمن جدی فساد بوده و هست. این پدیده آقا زادگی زمانی ایجادشده که قانون ضعف داشت.

نوباوه افزود: مجلس نقش اصلی رفع نواقص قانون را بر عهده دارد. اصلاح سازوکار اداره بانک‌های مهم‌ترین وظیفه اقتصادی امروز ماست. یکی از موارد فسادزا در درون سیستم بانکی کشور نبود استقلال کامل بانک مرکزی و وابستگی آن به قوه مجریه است. بانک مرکزی بنا به نوع عملکردی که دارد باید کاملاً مستقل باشد. بانک مرکزی ما باید منافع ملی کشور را در نظر بگیرد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار