کد خبر: ۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است و تا پایان امسال پس از تصویب در دولت، تقدیم مجلس می‌شود گفت: با توجه به آمادگی نمایندگان مجلس امید است مراحل تصویب، به سرعت طی شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه افزود:‌ امسال همکاران فرهنگی داشتیم که احتساب رتبه عالی شغلی آنها با مشکل مواجه شده بود، با پیگیری و تعامل با سازمان بازنشستگی کشور این مشکل حل شد.

وی تاکید کرد: اعلام می‌کنم که مشکل رتبه عالی 376 هزار و 172 نفر از همکاران شاغل و بازنشسته حل شده و احکام شغلی آنها صادر می‌شود.

ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان یکپارچه می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه این وزارتخانه مراکز رفاهی مختلفی چون درمانگاه، خانه معلم، فروشگاه و غیره دارد، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان در حال یکپارچه سازی ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان هستیم و این امر تا چندوقت دیگر نهایی می‌شود.

به گفته فانی، تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین به اتمام رسیده و تا پایان بهمن ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

تصویب طرح "راهکارهای کاهش بیسوادی در کشور"

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر وجود 9 میلیون بیسواد در کشور گفت: این باعث شد پس از سالها شورای عالی سوادآموزی تشکیل شود. موضوع در دولت مطرح و رییس جمهور دستور داد سوادآموزی جدی تر دنبال شود. در همین راستا طرح "راهکارهای کاهش بیسوادی در کشور" را در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب و به احتمال زیاد فردا در دولت مطرح می‌شود.

نگران استیضاحم نیستم/ براحتی می‌توان از آموزش و پرورش اشکال گرفت

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نگرانی‌هایی درباره استیضاح شما وجود دارد گفت: نگرانی ندارد. من نگران نیستم، شما هم نگران نباشید، مجلس و نمایندگان اختیاراتی دارند و ما تابع اختیارات نمایندگانیم.

وزیر آموزش و پرورش در این باره ادامه داد:‌ امید است هرچه خیرو صلاح است همان به نتیجه برسد. آبرو و حیثیت و تجربه‌مان همه را به میدان آوردیم و امیدواریم مفید باشد و روزی برسد که دیگر آموزش و پرورش مشکلات این چنینی نداشته باشد. به هرحال آموزش و پرورش دستگاه بزرگی با امکانات محدود و انتظارات نامحدود است و براحتی می‌توان از آن اشکال گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار