کد خبر: ۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
بودجه بخش تجارت انگليس به بيشترين ميزان رسيد، افزايش تقاضاي مسكن در تركيه، دفاع بانك مركزي دانمارك از كرون و بي تمايلي آلمان به ديپلماسي يونان از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود.

به گزارش روزنامه تجارت، بودجه بخش تجارت انگليس به بيشترين ميزان رسيد، افزايش تقاضاي مسكن در تركيه، دفاع بانك مركزي دانمارك از كرون و بي تمايلي آلمان به ديپلماسي يونان از جمله عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود كه در ذيل مي آيد:

بودجه بخش تجارت انگليس به بيشترين ميزان رسيد

تلگراف: كاهش قيمت نفت باعث شده تا بودجه بخش تجارت در انگليس رشد كند درحاليكه صادركنندگان با مشكلات سخت ناشي از كاهش رشد اقتصاد جهاني روبرو هستند.بودجه تجارت انگليس به بيشترين ميزان خود از سال 2010 تاكنون رسيده است اين درحالي است كه منطقه تجاري يورو با ضعف روبرو شده و صادركنندگان انگليسي را تحت تاثير گذاشته است ميانگين رشد بودجه تجاري 34.8 ميليارد پوند در سال 2014 بوده است بيشتر اين افزايش حاصل افزايش واردات نفتي بود .نشانه هايي از بهبودي تجارت با اتحاديه اروپا باعث اميدواري انگلستان شده است.

افزايش تقاضاي مسكن در تركيه

حريت: درحاليكه تقاضا براي مسكن در مناطق لوكس و متوسط بالا روبه كاهش است در ديگر بخشهاي بازار تقاضا افزايش يافته و درعين حال برخلاف ادعاها نسبت به قيمت هاي مسكن گفته شده هنوز فاصله زيادي به تبديل شدن قيمتها به، حباب است.افزايش قابل توجهي در قيمت املاك در جنوب شرقي كشور مشاهده شده كه ناشي از ورود آوارگان سوري و عراقي به منطقه هستند. انتظار مي رود ساخت مسكن نيز افزايش يابد. از ديگر عوامل رشد تقاضا و قيمت ها ادامه روند سرمايه گذاريهاي خارجي در بخش ساخت و ساز تركيه است.

دفاع بانك مركزي دانمارك از كرون

رياست بانك مركزي دانمارك متعهد شد تا از برابرسازي كرون با يورو دفاع كند لارس رود گفت: بانك مركزي از اين امر حمايت مي كند اين بانك در سه هفته اخير چهاربار نرخ سودهاي بانكي را كاهش داد و اقدام به چاپ بيشتر كرون كرد تا ضعف ارزش پول بيشتر نشود. اقتصاددانان مي گويند پس از اقدام بانك مركزي سوئيس در حفظ ارزش فرانك، دانمارك با مشكلات شديدي روبرو شد. سرمايه گذاران انتظار دارند دولت دانمارك اقدام به فروش اوراق قرضه كند يا از سياست تسهيل مالي بانك مركزي اروپا در چندماه آينده پيروي كند.

بي تمايلي آلمان به ديپلماسي يونان

نيويورك تايمز: ديپلماسي تازه دولت يونان درقبال بدهي هاي بالا با بي تمايلي از سوي آلمان روبرو شده است. اقدام يونان براي تغيير بدهي و رهايي از رياضت مالي اعمالي از اتحاديه اروپا، با عدم انعطاف پذيري آلمان به چالش كشيده شده است. مقامات يونان همانند مقامات بانك مركزي اروپا يك روز پيش از سفر نخست وزير يونان به فرانكفورت هيچ نشاني از حمايت از تغييرات دولت يونان نشان ندادند. وزاري دارايي يونان و آلمان نيز نتوانستند به توافق برسند و يا موضوعي مشترك بيابند.اين رويكرد درسي درباره سياست واقعي اروپا براي يانيس واروفاكيس بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار