کد خبر: ۹۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
ابراهیم درستی نماینده اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی نسبت به بخشودگی مالیاتی اسنفند ماه سال جاری اصناف و بازاریان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین ؛ ابراهیم درستی نماینده اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی کشور افزود : اسفند ماه در حوزه کسب و کار برای اصناف و بازاریان به معنای دستاورد 11 ماه گذشته سال و نتیجه گیری از زحمات و سرمایه گذاری های این حوزه برای توسعه کسب و کار است . لذا بخشودگی مالیاتی ، جرایم مالیاتی در شرایط کنونی و ارایه خدمات و تسهیلات به این قشر از تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی گام موثری در جهت حمایت از رونق تولید و اشتغال زایی است.
نماینده اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آثار شیوع بیماری کرونا و نتایج زیان‌بار گسترش بیماری ذکر شده برای اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی در حوزه کسب و کار در سطح کشور اظهار داشت : دغدغه آحاد مردم از انجام فعالیت‌های تجاری در بخش‌های مختلف خصوصا در واحد های خرد صنفی تولیدی، خدماتی و خدمات فنی موجب گردیده تا برخی اصناف و بازاریان در ایام فروش اسفند ماه با آسیب‌های جبران‌ناپذیری نظیر تعطیلی واحدها ، بیکاری وکاهش چشمگیر درآمدها مواجه گردند که منجر به ایجاد مشکلات تامین معاش، عقب افتادگی اقساط بانکی، بدهکاری و بیکاری شده است .
وی ضمن قدردانی از زحمات معاونت حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: صدور یا تمدید کارت پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده می‌باشد که با توجه به برپایی جلسات متعدد با مدیران و مسوولان سازمان امور مالیاتی کشور درخواست داریم در شرایط کنونی با به تعویق انداختن حداقل 6 ماهه نسبت به اجرای این ماده قانون ، اصناف و بازاریان را برای جلوگیری از ورشکستگی ، آسیب های جبران ناپذیر و تعطیلی واحد های صنفی حمایت نمایند.
همچنین نماینده اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: جهت رفاه حال موديان مالياتي و کاهش آسیب های اقتصادی اصناف و بازاریان براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق فروش و اجرای ماده 186 ، شایسته است تا سازمان امور مالیاتی کشور جهت تحکیم زیرساخت های لازم و حمایت از این قشر زحمتکش ، اجرای آن را به مدت 6 ماه به تعویق بیندازند .
ابراهیم درستی خاطرنشان کرد : اصناف و بازاریان همواره در صف نخست جبهه اقتصادی ، به ویژه در شرایط کنونی دوشادوش مردم برای اعتلای ایران اسلامی آماده اند و با وجود برخی مشکلات از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: