کد خبر: ۹۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

شهاب نادری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

اقدام اخیر دولت برای به تعویق افتادن پرداخت اقساط تسهیلات بسیار مثبت و کارشناسی است، زیرا در شرایط کنونی فعالان اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستند. در دو هفته اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا، فعالان اقتصادی و افرادی که برای کسب درآمد باید با مردم در ارتباط باشند، دچار خسارت های ...گسترده مالی شدند، به ویژه آنکه درآمد و سود برخی از مشاغل در ایام پایانی سال و ایام عید نوروز بوده است.

در سال های گذشته مشاغل و بازارهای داخلی اقدام به فروش محصولاتشان می کردند، اما از زمان شیوع کرونا جمعیت کمتری از مردم به خیابان ها آمده و عملا بازارهای فروش درآمد چندانی ندارند، طبیعی است که در این شرایط فعالان اقتصادی نمی توانند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند.

در شرایط کنونی شاهدیم که بازارهایی مانند مسکن، ارز و طلا کاملا تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، همچنین تعاملات اقتصادی اصناف، شرکت‌ها و کارخانجات کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

به نظر من اقدامات حمایتی دولت نباید تنها منحصر به تعویق انداختن دو ماهه پرداخت اقساط بانکی فعالان اقتصادی باشد، در شرایط کنونی دولت باید اقدام به پرداخت یارانه حمایتی به صنایع و بازارهای اقتصادی کند یا اینکه تا مدتی میزان دریافت مالیات از این بخش ها کاهش یابد، تا آن ها بتوانند برای تداوم فعالیت اقتصادی توان داشته باشند.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار