کد خبر: ۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: این روزها همه جا صحبت از ویروس کروناست. بیماری که علائم مشابه سرماخوردگی دارد اما به سیستم تنفسی آسیب می رساند و به همین دلیل شهروندان باید آن را جدی بگیرند.

به گفته دکتر علی فراهانی، متخصص بیماری های عفونی، اثرگذاری این ویروس در گرما و دمای بالا کم است: «این روزها شهروندان باید سبک زندگی خود را تغییر دهند  و از خوردن غذا و مایعات سرد خودداری کنند.»

او ادامه داد: «خوردن مایعات گرم مانند قهوه، انواع دمنوش و چای در شرایط کنونی لازم است چرا که با این کار گلو مرطوب می شود و ویروس کرونا نمی تواند به سیستم تنفسی آسیب برساند.»

دکتر فراهانی با تاکید به اهمیت مرطوب نگه داشتن گلو گفت: «شهروندان بنا به هر دلیلی اگر نمی توانند به طور مرتب و مستمر در زمان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مایعات گرم بنوشند، بهتر است آدامس بجوند. این کار به مرطوب شدن گلو کمک می کند.»

او همچنین به مرطوب کردن دست ها اشاره و عنوان کرد: «شهروندان پس از مراجعه به منزل و شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها، در صورتی که قصد خارج شدن از خانه را ندارند، بهتر است از کرم مرطوب کننده و «وازلین» استفاده کنند تا دچار اگزمای پوستی نشوند.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار