کد خبر: ۹۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
نماینده سازمان بهداشت جهانی:
هملمن گفت: روز پدر را بدون در آغوش کشیدن همدیگر جشن بگیرید، زیرا در آغوش گرفتن یکدیگر در چنین شرایطی کاری خطا است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ارزیابی اقدامات ایران در مقابله با کرونا و راه‌های همراه کردن مردم در این زمینه ۱۷ اسفند ماه در برنامه تیتر امشب شبکه ۶ سیما با حضور امیر علی سهراب پور معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران و کریستوف هاملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شاهد افزایش مبتلایان به ویروس هستیم

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اینکه برای شناسایی بیماران نیازمند تست آن‌ها هستیم تا اندازه و وسعت شیوع بیماری را مشخص کنیم گفت: در حال حاضر به صورت روزانه شاهد افزایش مبتلایان به ویروس هستیم، ظرفیت تست بیماران هم افزایش یافته است و لذا بیماران را بهتر می‌توانیم شناسایی کنیم.

او با بیان اینکه باید اطلاعات به صورت شفاف باشد افزود: باید در این ماجرا شرایط خانوادگی و اجتماعی را هم نیز در نظر بگیریم، باید به مردم آگاهی داده شود که اگر نشان و علائمی دارند اقدامات لازم را انجام دهند، به طور کل بر شفافیت تاکید می‌شود.

هاملمن با اشاره به اینکه صحبت‌هایی را در وزارت بهداشت داشتیم لذا شرایط را بررسی کردیم، گفت: مذاکرات و گفتگو‌هایی انجام شده که در فضای بسیار دوستانه و مثبت بوده است، ما همه جوانب را بررسی کرده‌ایم و به همه جا سر زده ایم به طوری که به سوالاتمان جواب داده شده است. از مذاکرات و صحبت‌هایی که داشتیم این گونه برداشت می‌شود که اقداماتی که در حال حاضر بر اساس دانش و تجربه اتخاذ شده را مستقیما وارد میدان عمل کردیم تا اپیدمی را کنترل و مهار کنیم، باید شرایط را به درستی شناسایی و آن را برای همگان تدوین کنیم.

الان زمان بازی نیست

او با بیان اینکه اطلاعات غلط می‌تواند مخاطره آمیز باشد گفت: اطلاعات غلط می‌تواند اطلاعات صحیح را تخریب کند؛ لذا مردم باید آگاه شوند که چه کار‌هایی را باید انجام دهند، اگر اطلاعات غلط را به آن‌ها ارائه دهیم ممکن است زندگی آن‌ها تحت تاثیر تنش قرار بگیرد، برای مبارزه با اطلاعات غلط باید اطلاعات درست را گسترش دهیم و از سایت‌ها و تارنما‌های رسمی استفاده کنیم، الان زمان بازی نیست بلکه زمان همبستگی برای مقابله با ویروس است.

کادر درمانی ایران بسیار متعهد و دلسوز است

نماینده سازمان جهانی بهداشت با اشاره به عملکرد مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: کادر بهداشتی و درمانی ایران بسیار متعهد و دلسوز است، روز پدر را بدون در آغوش کشیدن همدیگر جشن بگیرید، لذا درآغوش گرفتن یکدیگر در چنین شرایطی کاری خطا است.

درحال تکمیل/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار