کد خبر: ۹۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جریان بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی هرمزگان گفت: عملیات مبارزه با آفات بسیار خطرناک ملخ صحرایی در سال زراعی گذشته بیش از ۷۵۰ هکتار صورت گرفته است.

محمدرضا درگاهی افزود: از ابتدای ورود ملخ‌های صحرایی در اسفندماه ۹۸ تاکنون، سطح مبارزه با این آفت ۱۷ هزار هکتار در کشور رسیده و هجوم ۳ برابری را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.  

وی اظهار کرد: همچنین با ملخ‌های صحرایی در سطح استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان مبارزه شده است.

 نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن‌ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آن‌ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

 اسفندماه سال گذشته نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ‌ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشور عمان و همچنین آب‌های دریای عمان به جنگل‌ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران، با اشاره به حمله ملخ‌ها به ۱۰ استان کشور ارسال کشاورزی گذشته (مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸) از هرمزگان به‌عنوان موفق‌ترین استان درزمینهٔ مبارزه با این آفت خطرناک نام‌برده شده است.

وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۶۲ هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام‌شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار