کد خبر: ۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
رئیس سازمان سینمایی:
رئیس سازمان سینمایی افزود: رونق بی‌نظیری را در گیشه شاهدیم برعکس قبل که نهایتا ۳۰ میلیارد تومان بود با اینکه ۱۰۰ میلیارد خرج فیلمسازی می‌کردیم؛ گیشه این ۶ ماه به اندازه کل سال اخیر بوده/ ۸۰ سالن سینمایی در دست ساخت است
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛حجت‌الله ایوبی شب گذشته در برنامه "سینما اکران" شبکه تهران درباره طرح "سینما سلام" گفت: دلم می‌خواست مردم امروز، 21 شهریورماه رایگان به سینما میرفتند اما شورای صنفی نمایش نمی‌خواست و ما هم به نظرشان احترام گذاشتیم.
 
وی افزود: سینما پس از انقلاب خدمات شایسته‌ای به انقلاب داشته و از طرفی نظام اسلامی نیزحق بسیاری بر گردن سینما دارد. معتقدم که بعد از یک دوره ای اما امروز حال سینمای ما خوب است و امیدوارم که بهتر هم بشود.
 
ایوبی همچنین درباره رونق گیشه نیز یادآور شد: رونق بی‌نظیری را در گیشه شاهدیم برعکس سالهای قبل که نهایتا 30 میلیارد بود با اینکه 100 میلیارد خرج فیلمسازی میکردیم. گیشه این 6 ماه به اندازه یک سال اخیر بوده است.
 
ایوبی در ادامه گفتگوی خود در این برنامه زنده عنوان کرد: بسته شدن خانه سینما اتفاق خوبی برای مردم و سینماگران نبود همانطور که معتقدم باعث تحمیل هزینه هایی به نظام تحمیل شد.
 
رئیس سازمان سینمایی دیجیتالی شدن سینما را اتفاقی خوب دانست و افزود: این امر موجب شد حضور مردم در سینماها بیشتر و گیشه نیز رونق بگیرد و مردم با کیفیت بالاتری فیلمها را ببینند.
 
وی افزود: باید عدالت فرهنگی را رعایت کنیم تا فیلم ها همزمان برای همه نقاط کشور پخش شود. قبل از آن فروش شهرستانها رقم جالبی نداشت اما امروز فروش سینماهای شهرستان نیز مهم شده است. اکران همزمان برای سازمان سینمایی یک دستاورد است.
 
ایوبی در ادامه عنوان کرد: 25 سالن جدید سینما طی ماه های اخیر ساخته شده و بزودی از رقم 320 سالن موجود به 330 سالن می رسیم. 80 سالن دیگر نیز در دست ساخت است. فعلا به ازای هر 1 میلیون نفر ایرانی تنها 4 سال سینما وجود دارد.
 
رئیس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد؛ خانواده های متدین نیز اقبال بیشتری به سمت سینما نشان دهند. گام اول برای رونق بیشتر سینما ساخت سالن خوب است و مردم را هم باید با فیلم و سالن خوب راضی کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، مردم ، رایگان
نام:
ایمیل:
* نظر: