کد خبر: ۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از بهره‌برداری فاز 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در هفته جاری خبر داد و گفت: ساخت این دو فاز از تصفیه‌خانه فاضلاب توسط ایرانی‌ها صورت گرفته و فازهای 7 و 8 به چینی‌ها سپرده شده است.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، اصغر ریاضتی در خصوص بهره‌برداری از فاز 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب تهران گفت: برای فاز 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب تهران 770 میلیارد تومان هزینه شده است و یک بخشی از آن نیز تصفیه‌خانه است که 330 میلیارد تومان هزینه داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه 30 میلیارد تومان از اعتبار یاد شده مربوط به تصفیه‌خانه است و مابقی به شبکه‌های داخل شهر تهران مربوط می‌شود، گفت: این تصفیه‌خانه فاضلاب بالغ بر یک میلیون و 50 هزار نفر از جمعیت شهر تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد و در سال هم 82 میلیون مترمکعب پساب را تولید می‌کند.
 
به گفته وی، این پساب را تحویل شرکت آب منطقه‌ای تهران خواهیم داد تا برای کشاورزان و سایر امور مصرف شود.
 
ریاضتی ادامه داد: با وارد شدن این تصفیه‌خانه به عنوان دومین تصفیه‌خانه شاخص، 55 درصد جمعیت تهران یعنی بالغ بر 4 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قرار می‌گیرند.
 
ریاضتی در پاسخ به این سؤال که آیا فاز 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب تهران آخرین فاز این تصفیه‌خانه است یا اینکه باز هم فازهای بعدی در راه خواهد بود گفت: فاز 7 و 8 که آخرین فاز تصفیه‌خانه فاضلاب تهران است را چینی‌ها احداث خواهند کرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که فاز 5 و 6 آیا توسط ایرانی‌ها احداث شده است، گفت: در کل تصفیه‌خانه فاضلاب تهران توسط ایرانی‌ها احداث شده است.
 
ریاضتی در پاسخ به این سؤال که پس چرا فاز 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب را به چینی‌ها سپرده‌اید، اظهار داشت: این فاز 7 و 8 فاینانس خارجی بوده است که چینی‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 

برچسب ها: فاز ، تهران ، فاضلاب ، چینی
نام:
ایمیل:
* نظر: