کد خبر: ۹۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
بر اساس بیانات در سال های 97 و 98
رهبر معظم انقلاب هدف از این توطئه خطرناک (طرح معامله قرن ) را از بین بردن هویت فلسطین و خط عملی دشمن را برای اجرای این طرح، تکیه به سلاح و پول با رشوه و اسلحه و تطمیع و تهدید می دانند.

پژوهش خبری صداوسیما: این پژوهش، به بررسی دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره "طرح موسوم به معامله قرن" براساس بیانات ایشان در سال های 97 و 98 می پردازد.
رهبر معظم انقلاب هدف از این توطئه خطرناک را از بین بردن هویت فلسطین و خط عملی دشمن را برای اجرای این طرح، تکیه به سلاح و پول با رشوه و اسلحه و تطمیع و تهدید می دانند.
"به نتیجه نرسیدن این طرح"، "زنده تر شدن مسئله‌ فلسطین" و "آشکارترشدن مظلومیت مردم فلسطین برای همه دنیا" از مواردی است که رهبر انقلاب در این باره به آن اشاره می کنند.
‌ خبیثانه بودن طرح معامله قرن موضوع دیگر مورد نظر رهبر انقلاب است؛"نقشه‌ خائنانه‌ آمریکا برای فلسطین"، "معامله کردن مالِ فلسطینی ها میان خودشان"،‌" مصادره شدن همه چیزِ یک ملّت (سرزمین، خانه و مزرعه و دارایی‌ها، حرمت و هویّت)" و "نقشه‌ خباثت‌آمیز ناشی از خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان" در این باره ارزیابی می شود.
رهبر انقلاب همچنین طرح پیشنهادی چند سال پیش جمهوری اسلامی ایران را ‌مبنی بر نظرخواهی از همه اهالی فلسطین و روی کارآمدن نظامِ مورد قبول آنها و حکومت این نظام بر تمام سرزمین فلسطین را تنها راه حلِّ مشکل فلسطین عنوان می کنند.
"ضرورت کارهای تبلیغاتی و فرهنگی و فکری برای مقابله با این طراحی"،‌"احساس پیشرفت مردم فلسطین (مجهزشدن فلسطینیان به موشک های نقطه زن)"، "ایستادگی شجاعانه فلسطینیان" و "کمک‌ همه‌‌ مسلمانان" از راه های مقابله با این توطئه است که رهبر انقلاب به آنها اشاره می کنند.
محکوم به شکست بودن ترفندهای جبهه استکبار در برابر همّت و ایمان جبهه‌ مقاومت و محقق نشدن قطعی معامله‌ قرن از دیگر نکاتی است که رهبر انقلاب بر آنها تاکید می کنند.

نگاه رهبر معظم انقلاب به طرح موسوم به

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.
پژوهشگر: امید جلوداریان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار