زيان‌هاي تساوي قيمت دولتي و بازار
مدير عامل اتحاديه زراعت‌کاران مازندران گفت: قيمتي که ستاد تنظيم بازار براي ارقام مختلف اعلام مي‌کند با قيمت بازار مساوي است و اين امر انگيزه کاشت را در کشاورزان کم مي‌کند و مي‌تواند در سطح زير کاشت سال آينده موثر باشد.احمد عالي، مديرعامل اتحاديه زراعت‌کاران مازندران در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص مشکلات موجود در توليد برنج و بذر براي کشاورزان اظهار کرد: مشکلات در حوزه توليد برنج بسيار زياد است که در صورت وجود يک سيستم نظارتي قوي در وزارت خانه مي‌توان اين مشکلات را با شرايط موجود حل کرد. در حوزه‌اموزش و ترويج به کشاورزان بسيار در تنگنا قرار داريم و نتوانسته‌ايم واقعيت‌هاي علمي‌حوزه زراعت را به کشاورزان و بهره برداران انتقال بدهيم.وي افزود: اگر برگزاري برخي کارگاه‌هاي آموزشي و ترويجي را در برخي مقاطع سال داشته باشيم، مي‌توانيم کشاورزان را براي توليد بهتر و برداشت محصول به موقع آموزش دهيم و با دنيا تبادل اطلاعات کنيم. اين کلاس‌ها بايد دوره اي در استان‌هاي مختلف برگزار شود تا کشاورزان تمام مناطق بتوانند در اين کلاس‌ها شرکت کنند و در جهت افزايش توليد به آن دانش دسترسي پيدا کنند.ع
الي در رابطه با موانع پيش روي توليد بذر خاطر نشان کرد: بحث توليد بذر در حوزه زراعت هم يکي ديگر از مشکلات شالي کاران و زارعان است. وزارت جهاد کشاورزي مکلف به معرفي شرکت‌هاي توليد کننده‌اي است که بذر با کيفيت و مرغوب را توليد مي‌کنند.وي افزود: هنگامي‌که توليد کنندگان بذر ما بذر را توليد مي‌کنند ستاد تنظيم بازار نرخ آن را اعلام مي‌کند و توليد کنندگان بذر بايد بر مبناي قيمت تعيين شده با 20 درصد ارزش بذري محصول را در اختيار شرکت‌هاي توزيع کننده بذر قرار دهند اما اين امر باعث ايجاد انگيزه در کشاورزان نمي‌شود.
مدير عامل اتحاديه زراعت‌کاران مازندران در ادامه تشريح کرد: قيمت پايه‌اي که ستاد تنظيم بازار براي ارقام محلي مانند طارم‌هاشمي‌اعلام مي‌کند، قيمت هر کيلو 5 هزار تومان را براي شلتوک برنج در نظر گرفته‌اند در صورتي که قيمت کلي اعلام شده با قيمتي که در بازار هست مساوي است و ايجاد انگيزه در توليد کننده نخواهد کرد.
 بايد يک تفاوت قيمتي بين بازار و ستاد تنظيم بازار وجود داشته باشد تا کشاورز را ترغيب به توليد کند.عالي در پايان قيمت برخي ارقام شلتوک برنج را اينگونه اعلام کرد: قيمت کشت‌هايي که‌امسال انجام شده طبق اعلام دولت به کميته بذر استان طارم‌هاشمي‌کيلويي 5 هزار تومان، شيرودي 3200 تومان، ندا 2700 تومان و فجر 3500 تومان است. فروش شلتوک با اين نرخ براي توليد کنندگان بذر مقرون به صرفه نيست. قيمتي که دولت اعلام مي‌کند بايد بيشتر از بازار باشد تا کشاورزان را ترغيب به توليد کند.


تولید دوبرابری محصولات باغی نسبت به میانگین جهانی؛
تجارت- محمدخادمي: با تغييرفصل در کشورمان عرضه محصولات کشاورزي و باغي نيز تغيير مي‌کند و ميوه‌هاي به بار نشسته فصل جديد معروف به ميوه‌هاي «نوبرانه عرضه مي‌شود ، همه ساله به دليل ورود محصولات کشاورزي فصل جديد به بازار قيمت‌هاي اين محصولات نوبرانه با افزايش مواجه است، به طوري که درابتداي فصل بهار ميوه‌هايي مانند گوجه سبز، زرد آلو، چغاله بادام، گيلاس و آلبالو با قيمت چند ده هزار تومان به فروش مي‌رسد، اين موضوع در ديگر فصل‌ها نيز به همين شکل است ، به دليل ورود محصولات باغي و کشاورزي متنوع در دو فصل پاييز و زمستان و تغيير شش ماه گرم سال به شش ماه سرد سال کمي‌بازار محصولات باغي متفاوت تر مي‌شود.از سوي ديگر به دليل ميزان مصرف بالاي صيفي جات براي تهيه ترشي به عنوان چاشني غذاي ايرانيان و بازگشايي مدارس و تهيه ميوه به عنوان خوراکي براي 13ميليون دانش آموز براي ميان وعده در مدرسه و همچنين محصولاتي شامل شلغم، لبو، کدو و...به عنوان مواد غذايي شب نشيني ايرانيان افزايش قيمت را در اين فصل به بار مي‌آورد، در گزارش پيش رو نگاهي به وضعيت ميوه فصل سرما و صيفي جات به شکل ميداني انداخته‌ايم که در ادامه مي‌خوانيد:
آمارها چه مي‌گويند
براساس آمارها سرانه توليد ميوه در کشورمان نزديک به 200 کيلوگرم است که در نقاط ديگر دنيا توليد سرانه جهاني نزديک به 97 کيلوگرم است.ميزان سطح باغ‌هاي کشور نزديک به دو ميليون و 600 هزار هکتار است که از مجموع اين ميزان 390 هزار هکتار ديم و دو ميليون و 21 هکتار نيز به صورت آبي محصولات باغي تهيه مي‌شود.توليد ميوه در ايران رتبه يازدهم دنيا را به خود اختصاص داده است، به طوري که مجموع توليدات محصولات باغي کشورمان به بيش از 16 ميليون تن رسيده است.کشورمان به دليل موقعيت جغرافيايي مناسب و داشتن چهار فصل متنوع محصولات کشاورزي بسياري توليد مي‌کند، ميزان صادرات ميوه يک ميليون و 100 هزار تن که ارزش اين ميزان نيز 2.8 ميليارد دلار است.بيشترين سهم صادرات محصولات باغي کشور مان پسته به ميزان 180 هزار تن به ارزش 6/1 ميليارد دلار است.از سوي ديگر سالانه 470 هزار تن انواع ميوه گرمسيري به ارزش 700 ميليون دلار وارد مي‌شود، اين در حالي است که نياز کشور تنها 250 هزار تن است، اين ميوه‌ها شامل موز، آناناس و انبه است.
 قيمت‌هاي معمولي در ميادين تره بار
يکي از بزرگترين ميادين ميوه و تره بار پايتخت در خيابان ستارخان واقع شده است، اين مرکز بزرگ عرضه محصولات باغي و کشاورزي، روزانه ميزبان هزار نفر از شهروندان تهراني است، براي بررسي وضعيت قيمت‌هاي پاييزي اين محصولات به اين مکان مراجعه كرده‌ايم، قيمت هريک از محصولات با درجه بندي مختلف روي تابلو قفسه‌ها نصب شده است.به گفته برخي فروشندگان اين بازار بزرگ ميوه، ليمو شرين، انگور، نارنگي، سيب و انار در حال حاضر از تقاضاي بيشتري برخوردار هستند،ميوه‌هاي هندوانه، خربزه، طالبي، هلو و شليل کم استقبال‌ترين محصولات در حال حاضر هستند، خيار و گوجه نيز متعادل بازار هستند. در اين ميان چشم مان به قفسه پياز و سيب زميني به عنوان مهم‌ترين محصول کشاورزي که نياز تهيه غذاي ايرانيان است مي‌افتد که در ماه‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت حساسيت‌هايي را در بين مردم به وجود آورده است، در حال حاضر قيمت اين محصولات بسيار پايين آمده است و در ميادين ميوه و تره بار قيمت هر کيلو پياز 2هزار تومان و سيب زميني يک هزار و 500 تومان درج شده است.محصولات ديگر شامل فلفل دلمه‌اي رنگي کيلويي4هزار و 200 تومان ، کدو و بادمجان به ترتيب کيلويي يک هزار و 800 تومان و يک هزار 900 تومان قيمت گذاري شده است.همچنين هويج و کاهو کيلويي 1600 تومان و گوجه فرنگي کيلويي 1800 تومان فروخته مي‌شود. هندوانه اين روزها کم استقبال‌ترين محصول است که قيمت آن 650 تومان در هر کيلو به فروش مي‌رود.در چند سال اخير طرح دست چين ميوه که به شکل جداکردني است در ميادين ميوه و تره بار شهر تهران به اجرا در آمده است که سيب زرد درشت به قيمت 3هزار و 300 تومان، شليل 3هزار تومان، گلابي 6هزار 500 تومان ، موز حدود 4 هزار تومان و هلو 3هزار و 200 تومان به فروش مي‌رسد.کلم قرمز و سفيد در بازار ميوه و تره بار يک هزار و 900 تومان به فروش مي‌رود.
قيمت‌ها در بازار آزاد
خرده فروشي‌هاي سطح شهر نيز با کمي‌تفاوت قيمت ، اقدام به فروش نوبرانه‌هاي فصل سرما مي‌کنند، طبق تحقيقات خبرنگار «تجارت» هر کيلوگرم نارنگي بين 3هزار و 300 تومان تا 4هزار و500 تومان و انار بين5هزارتومان تا 8هزار و 500تومان فروخته مي‌شود. در ميان ساير اقلام ميوه، سيب درشت زرد رنگ کيلويي بين 4هزار تومان تا 5هزار و 500 تومان، هر کيلو انگور نيز بين 3هزار 200 تومان تا 5هزار و 500 تومان به فروش مي‌رود، موز و آناناس به عنوان دو محصول وارداتي با قيمت بالادر خرده فروشي‌ها عرضه مي‌شود آناناس به شکل کيلويي به مرز 15 هزار تومان نيز مي‌رسد، اما برخي از خرده فروشي‌ها اين محصول را به شکل دانه اي 13 هزار تومان مي‌فروشند و موز هر کيلو بين 4هزار تومان تا 5 هزار تومان در خرده فروشي عرضه مي‌شود.گلابي در بازار خرده فروشي سطح تهران بين 9 هزار تومان تا 12 هزار تومان به فروش مي‌رود، گوجه کيلويي يک هزار و 900 تومان تا 3هزار تومان به فروش مي‌رود، خيار بوته اي بين 2هزار و 600 تومان تا 3هزار و 200 تومان به فروش مي‌رود.کاهو و کلم در بازار آزاد بين 2هزار 300 تومان تا 3هزار تومان به فروش مي‌رود. 
تجارت ميوه کم رونق است
براي بررسي بيشتر از وضعيت ميوه به سراغ «مجتبي شادلو» عضو هيئت مديره اتحاديه باغداران کشور رفته‌ايم، او در اين باره مي‌گويد:« تاکنون وضعيت محصولات باغي کشور مساعد گزارش شده است و بيش از نياز مصرف داخلي محصولات باغي در کشور توليد مي‌شود و در خصوص توليد هيچ مشکلي وجود ندارد.»وي مي‌افزايد:« فراواني محصولات شامل نارنگي، ليمو شيرين، سيب و انار در باغات بسيار زياد است، به طوري که دربازار اين محصولات بسيار زياد موجود است و توليد محصولات مانند پرتقال و کيوي که هنوز در بازار عرضه نشده است وضعيت مطلوبي دارد، طبق آخرين گزارشات که از باغات شمالي کشور گرفته شده شرايط توليد پرتقال و کيوي مطلوب اعلام شده است.»او درپاسخ به سوال خبرنگار «تجارت» درباره اينکه سرماي هوا که در شمال کشور در هفته گذشته حاکم شد خسارتي به محصولات باغي وارد نكرده است؟ مي‌گويد:« سرما و بارش برف در مناطق شمال غربي کشور رخ داده است که بيشتر باغات اين منطقه محصول سيب را توليد مي‌کنند ، سرما براي اين محصول نه تنها ضرر ندارد بلکه مفيد است، البته طبق گزارشات سازمان هواشناسي اين سرما از کشور خارج مي‌شود و تا پايان پاييز سرماي شديدي در پيش نخواهد بود.»آن طور که «شادلو» مي‌گويد:« از ابتداي سال جاري تا پايان شهريور ماه کمبود پياز و افزايش قيمت آن مشکلاتي را به وجود آورد که انتظار مي‌رود مسئولان وزارت جهاد کشاورزي با مديريت دقيق بر کمبود محصول در کشور نظارت داشته باشند تا اين با مشكلات مواجه نشويم.»او در ادامه صحبت‌هايش مي‌افزايد:« در حال حاضر قيمت فروش محصولات باغي براي هموطنان بسيار مناسب است، اما همچنان کشاورزان به عنوان توليد کننده اين محصولات ضرر مي‌دهند و انتظار داريم قيمت‌ها به شکلي تنظيم شود که در ابتدا براي توليد کننده و مصرف کننده مناسب باشد و از سوي ديگر تاجران نيز به سودي برسند، چرا که تاجران نيز هزينه نگهداري در سردخانه و انبار و حمل و نقل را پرداخت مي‌کنند. در حال حاضر به قدري محصول سيب در کشور وجود دارد که باغداران نه تنها سود نمي‌کنند بلکه در شرايط ضرر هستند و قيمت اين محصول بسيار پايين از سوي تاجران خريداري مي‌شود و اين محصول با قيمت پايين دربازار وجود دارد.»عضو هيئت مديره اتحاديه باغداران کشور در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار«تجارت» درباره اينکه راهکاري وجود دارد تا باغداران با ضرر مواجه نشوند و هم اينکه مصرف کنندگان با قيمت مناسبي محصولات باغي را تهيه کنند؟ مي‌گويد:« خوشبختانه روابط ديپلماسي کشورمان با بسياري از کشورها مناسب است و حتي مي‌توان گفت با کشور‌هاي همسايه شامل عراق، افغانستان، سوريه و... همانند يک کشور به حساب مي‌آييم، اما در زمينه صادرات محصولات باغي به کشور‌هاي ديگر بسيار کم کاري داشته‌ايم و اين روابط دوستانه تاثيري در صادرات محصولات باغي نداشته است، مسئولان مربوط بايد تلاش کنند تا بازار محصولات باغي در کشورهايي مانند سوريه، عراق، افغانستان، پاکستان، هند و... را به وجود آوريم تا هم بازار صادراتي را براي باغداران به وجود آورد، هم اينکه براي کشور ارز آوري داشته باشد و از سوي ديگر براي کشورهاي همسايه بازار متعادل محصولات باغي به وجود آيد.»


آمادگي صنعت بيمه ايران براي جذب سرمايه گذاري‌هاي خارجي
نشست دو روزه روابط اقتصادي ايران – اروپا با حضور برخي از مسولان و مديران ايراني در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، بازرگاني و بانكي و بيمه‌اي، سفراي تعدادي از كشورهاي مهم اروپايي در تهران و فعالان اقتصادي از ايران و ساير نقاط جهان با سخنراني خانم هلگا اشميت معاون مسوول سياست خارجي اروپا با موضوع زمينه‌هاي توسعه سرمايه‌گذاري‌خارجي در ايران در فضاي پس از برجام وچالش‌هاي پيش‌رو، در روزهاي سوم و چهارم اكتبر جاري در زوريخ سوييس برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره كل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، پرويز خسروشاهي قائم مقام بيمه مركزي طي سخنراني در اين پانل گفت: بعد از برجام تحولات مهمي‌در صنعت بيمه ايران اتفاق افتاد. بطور مشخص پس از تحريم‌ها نسبت واگذاري اتكايي به خارج ايران به شدت كاهش يافت و به كمتر از ۱ درصد رسيد. اما بعد از برجام اين روند متوقف و معكوس شد و اينك واگذاري اتكايي به خارج تدريجاَ در حال بهبود است. با لحاظ مشاركت بيمه‌گر اتكايي بزرگ اروپايي اسكور در قرارداد مازاد خسارت بازار بيمه ايران كه طي هفته‌هاي اخير قطعي شد اين نسبت رشد چشمگيري نيز خواهد يافت. در تحولي ديگر حدود ۷۰ درصد نفتكش‌هاي ايران و بيش از ۴۵ درصد كشتي‌هاي ايراني توانسته‌اند از كلوب بين‌المللي IG پوشش بيمه‌اي بگيرند. همچنين كشتي‌هاي بيمه‌شده توسط موسسات P&I ايران اينك مي‌توانند در بنادر كشورهاي اروپايي تردد كنند. وي افزود:صنعت بيمه ايران ظرفيتهاي بكر و استفاده نشده فراواني دارد كه بستر بسيار مناسب و پربازدهي براي سرمايه‌گذاري‌ فعالان اقتصادي خارجي است. خالص موجودي سرمايه در ايران نزديك ۱۴۰۰ ميليارد دلار است كه ريسك نهفته در اين سرمايه، بالاي ۳۰۰۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود. به عبارت ديگر تقاضاي بالفعل و بالقوه براي پوشش ريسك در اقتصاد ايران بالاي ۳۰۰۰ ميليارد دلار است كه در حال حاضر تنها كمتر از ۳۰ درصد اين ريسك تحت پوشش بيمه‌ قرار دارد.  خسروشاهي در ادامه گفت: از حدود ۲۵ ميليون خودرو، فقط ۳ ميليون ۱۴۰ هزار دستگاه آنها يعني ۱۳ درصد پوشش بيمه بدنه دارند. از نزديك ۸۰ ميليون ايراني، فقط ۱۴ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر يعني ۱۸ درصد، بيمه عمر دارند. همچنين تعداد بيمه ‌شده‌‌هاي درمان تكميلي ۱۲ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر است يعني فقط ۱۶ درصد مردم از اين نوع بيمه برخوردارند.  وي با اشاره به رشد ضريب نفوذ در طي ۲۰ سال گذشته گفت: ضريب نفوذ بيمه يا نسبت حق بيمه توليدي صنعت بيمه ايران به توليد ناخالص داخلي در ايران، همواره در حال رشد بوده است. در اين ۲۰ سال، صنعت بيمه ايران ۴.۵ برابر كل اقتصاد كشور رشد داشته است كه همه نشانه روشن پتانسيل بالا و كم‌نظير صنعت بيمه ايران براي توسعه سرمايه‌گذاري است.  قائم مقام بيمه مركزي در پاسخ به اين سوال كه چه موانعي باعث شده اين ظرفيتها به فعليت نرسد، گفت: صنعت بيمه ايران با دو محدوديت مهم مواجه است. يكي محدوديت منابع مالي و ديگري محدوديت‌هاي فني بخصوص در امر ارزيابي ريسك و مديريت ريسك بعد از قبول ريسك است. در كنار اين دو مولفه كليدي، مسايلي چون عدم توسعه فرهنگ بيمه و گستره وسيع حضور دولت در اقتصاد را هم ميتوان در اين زمينه موثر دانست.  همچنين در پاسخ اين سوال كه نهاد ناظر بيمه ايران چه كمكي به شركتهاي بيمه براي تعامل با بيمه‌هاي خارجي مي‌كند، افزود: بيمه مركزي براي كمك به تعامل و ارتباط بيمه‌هاي ايراني با بيمه‌هاي خارجي به شرط تامين منافع متقابل آمادگي كامل دارد. البته نقش محوري بيمه مركزي نقش نظارتي و حمايت از حقوق بيمه‌شدگان است و اگر شركتهاي بيمه استانداردهاي نظارتي بيمه مركزي را در تعاملات خود با بيمه‌هاي خارجي مد نظر قرار بدهند و اين ارتباطات متضمن منافع هر دو طرف باشد هيچ مانعي براي توسعه روابط وجود نخواهند داشت و بيمه مركزي اين تعاملات را تشويق كرده و به آن كمك خواهد كرد. ما در صنعت بيمه ايران حداقل در نيم قرن اخير در حوزه بيمه‌هاي زندگي واگذاري به خارج نداشته‌ايم. اما بعد از برجام به منظور تشويق همكاري‌هاي بين‌المللي شركتهاي بيمه ايراني و انتقال دانش فني و توسعه نيروي انساني، بيمه مركزي براي اولين بار به يكي از شركتهاي بيمه اجازه داد تا با يكي از شركتهاي بيمه اتكايي بزرگ دنيا قرارداد واگذاري اتكايي در زمينه بيمه‌هاي عمر منعقد كند. اين نشانه عزم جدي بيمه مركزي براي ارتقاي ارتباطات بين‌المللي صنعت بيمه ايران است.
 
ديدار و مذاکره مديران عامل شرکت‌هاي بيمه پارتنر ري و "ما"
چهارمين گردهمايي ايران- اروپا ۱۱ و ۱۲ مهر با موضوع تجارت و سرمايه‌گذاري در ايران در شهر زوريخ سوييس برگزار شد و بيش از 450 نماينده از 30 کشور مختلف در اين گردهمايي بزرگ اقتصادي، حاضر شدند و هيات ايراني شامل دکتر مهدي کرباسيان مديرعامل ايميدرو، دکتر خسروشاهي قائم مقام بيمه مرکزي، دکتر سعيدي مديرعامل کشتيراني ج.ا.ا ، دکتر کردزنگنه رييس هيات مديره بيمه معلم و دکتر مظلومي‌مديرعامل بيمه تعاون به همراه هياتي از بيمه "ما" حضور داشتند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، در دومين روز اين گردهمايي، مهندس مجيد صفدري مديرعامل شرکت سهامي‌بيمه "ما" با حضور در ساختمان هفتمين بيمه گر دنيا با آقاي کلارک مديرعامل شرکت پارتنر ري ديدار و مذاکره کردند در اين ديدار که حجت بهاري فر عضو هيات مديره بيمه "ما" و احسان همتي سرپرست بيمه‌هاي اتکايي و امور بين الملل نيز حضور داشتند بر گسترش روابط في مابين و همکاري‌هاي بيشتر تاکيد نموده و خواستار روابط گسترده تر و انجام فعاليت‌هاي نوين بيمه اي شدند و توافقات جلسه قبلي را که در ايران برگزار شده بود را پيگيري نمودند. همچنين مقرر گرديد روشهاي جديد بازاريابي و تبليغات اثرگذار در بيمه جهت ترغيب جامعه ، روشهاي جديد مشتري مداري، چگونگي خلق محصولات جديد بيمه اي، تکنولوژي‌ها و نرم افزارهاي جديد خدمات رساني بيمه اي ، ساختارهاي منعطف سازماني در بيمه گري و ساز و کار‌هاي فروش اثرگذار در بيمه‌هاي عمر در دستور کار طرفين قرار گيرد . گفتني است اين ديدار پس از توافقات صورت گرفته بين طرفين در سفر اخير آقاي سالواتوره مدير بازاريابي و فروش اين شرکت به ايران انجام گرفت.

برندگان اولين جشنواره عکاسي ريسک و ايمني ( شهريسک ) شرکت بيمه تجارت نو معرفي شدند
برندگان اولين جشنواره عکاسي ريسک و ايمني ( شهريسک ) با حضور دکتر سيدمحمد عباس زادگان مديرعامل ، مجيد باقي مدير روابط عمومي، علي قمري مدير امور شعب و نمايندگان، پدرام آبدارزاده مدير بازاريابي و محمدرضا کيهان مدير بيمه‌هاي اموال معرفي شدند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه تجارت نو : توجه به مسـئوليت‌هاي اجتماعي يکي از اولويت‌هاي شرکت بيمه تجارت نو مي‌باشد که اين مهم درتوسـعه ي پايدار، افزايش وفاداري و جلب اعتماد مشتريان تاثير بسزايي دارد و ضمن کمک به توسعه فرهنگ بيمه در کشور کمک شاياني به ايجاد شور و نشاط درجامعه مي‌نمايد. لـذا به منظورجلب توجه عموم مردم به رعايت نکات ايمني و مـديريت ريسک در زندگي روزمره خود ، مرحله اول جشـنواره عکاسـي عمومي‌شهريسک با موضوع ريسک و ايمني در تاريـخ 1 تير1396 به مدت يکماه در سطح کشور توسط شرکت بيمه تجارت نو برگزار شد. بر پايه اين گزارش فرايند شرکت در ا ين جشنواره بدين صورت است که علاقمندان مي‌توانند عکسهاي خود را از طريق گوشي موبايل براي ربات اين مسابقه به آدرس @shahriskbot ارسال نماينـد و پس از تاييد عکس ارسالي، عکس‌هاي خود را درشـبکه‌هاي اجتماعي منتشر نمايند. پس از اتمام مرحله اول اين جشنواره تمامي‌عکس‌هاي منتشـرشـده توسط هيات داوران مورد داوري قرار گرفت و از بين 500 عکس ارسالي 9 عکس بعنوان برترين‌ها انتخاب گرديد.

اصلاح و بهبود فرايندهاي مالي در بيمه آرمان
در همايش يک روزۀ مسئولان مالي بيمه آرمان، اصلاح و بهبود فرايندهاي مالي و ايجاد وحدت رويه ثابت در حوزه‌هاي مالي با هدف بهبود شاخص‌هاي عملکردي و تسهيل پروسه دريافت و پرداخت، مورد تاکيد قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، در اين همايش که با حضور مدير عامل، معاونان و کارشناسان حوزه مالي برگزار شد، محمدرضا مجدرضايي معاون مالي و سرمايه گذاري بر لزوم بازنگري در فرآيندهاي مالي مطابق با الزامات قانوني و استفاده از بسترهاي الکترونيکي در عمليات دريافت و پرداخت حق بيمه، خسارت، کارمزد نمايندگان و موضوعات مرتبط با آنها و همچنين وصول مطالبات معوق شرکت تاکيد کرد. مجدرضايي همچنين بر ايجاد وحدت رويه ثابت در ستاد و کليه شعب شرکت تاکيد کرد و از تهيه و تدوين دستور العمل حسابداري شعب و ابلاغ آن به مسئولان مالي شعب تا پايان ماه جاري خبر داد. در اين جلسه همچنين مدير مالي جديد و رؤساي ادارات حسابداري امور شعب و خزانه داري تعيين و معرفي شدند. بر اساس اين گزارش، اميرحسن کرمي‌به عنوان مدير مالي بيمه آرمان منصوب و معرفي شد.