جريمه ۱۰۰هزارتوماني براي بي‌اعتنايي به قانون عصاي سفيد
رئيس پليس راهور ناجا با اعلام اينکه قانونگذار براي رانندگاني که قانون عصاي سفيد را رعايت نمي‌کنند ۱۰۰ هزار تومان جريمه در نظر گرفته، گفت: معلولان ويلچري وعصاي سفيد به منزله عابر پياده هستند. به گزارش مهر، سردار تقي مهري گفت: يکي از خلاءهايي که در سال‌هاي گذشته وجود داشت براي افراد معلولي بود که به دليل عدم توانايي مناسب از ويلچر استفاده مي‌کردند. حق اين افراد در هنگام وقوع تصادفات راهنمايي و رانندگي ضايع مي‌شد از اين رو با بازبيني قوانين مربوط به تصادفات و راهنمايي و رانندگي موفق به الحاق قانوني شديم که از اين پس افراد ناتوان و داراي ويلچر و همچنين افرادي که از عصاي سفيد استفاده مي‌کنند به عنوان عابر پياده محسوب مي‌شوند و در تصادفات حقوقي براي آنها در نظر گرفته مي‌شود. رئيس پليس راهور ناجا گفت: براي رانندگاني که قانون عصاي سفيد را رعايت نکنند از سوي قانون ۱۰۰ هزارتومان جريمه در نظر گرفته شده است.

نشست مشترک شورا و استانداري براي ساماندهي کودکان کار
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي‌شهر تهران از برگزاري نشست مشترک شورا و استانداري براي بررسي موضوع آسيب‌هاي اجتماعي و طرح ساماندهي کودکان کار طي هفته جاري خبر داد. محمدجواد حق‌شناس در گفتگو با پانا، با اشاره به ورود شوراي شهر به موضوع آسيب‌هاي اجتماعي تهران و طرح جمع‌آوري کودکان کار اظهارداشت: با توجه به اينکه "ان جي او"‌هاي فعال حوزه کودکان کار نسبت به اجراي طرح جمع‌آوري کودکان کار و خيابان معترض بودند، لذا از مسئولان وزارت کار، استانداري، فرمانداري و سازمان‌هاي مردم نهاد فعال اين حوزه دعوت کرديم در جلسه‌اي اين موضوع را بررسي کرديم. وي افزود: موضوع جمع‌آوري کودکان کار مورد بحث قرار گرفت و مباحثي که ميان نمايندگان وزارت کار و استانداري مطرح شد شاهد اختلاف نظر در اين موضوع بوديم. 

دستگيري افرادي که شيشه‌هاي بانک‌ها را مي‌شکستند
رييس پليس پايتخت از دستگيري تعدادي از افرادي که اقدام به شکستن شيشه بانک‌ها در نقاط مختلف شهر تهران کرده بودند، خبر داد. سردار حسين رحيمي‌در گفتگو با ايسنا در واکنش به خبر شکستن شيشه‌هاي تعدادي از بانک‌ها در شب گذشته، اظهار کرد: در پي اين موضوع، ماموران پليس رسيدگي به اين ماجرا را آغاز کرده و دو نفر از اين افراد را که به شکستن شيشه بانک‌ها اقدام کرده بودند، دستگير کردند. وي با بيان اينکه تعداد ديگري از اين افراد نيز از سوي پليس دستگير شدند، افزود: اخبار بيشتر در رابطه با اين موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد.


فرماندار تهران از جمع‌آوري نزديک به 1000 کودک متکدي در سطح شهر تهران خبر داد و افزود: به هيچ عنوان با کودکان کار کاري نداريم چراکه اين کودکان در کارخانه‌ها و مغازه‌ها حضور دارند و به هيچ عنوان با آنها کاري نداريم. عيسي فرهادي گفت: طبق قانون و برابر مصوبه‌ شوراي اجتماعي کشور مبني بر جمع‌آوري متکديان، اين کار در سطح شهرستان تهران انجام مي‌شود. وي افزود: کودکان متکدي توسط بهزيستي جذب مي‌شوند و در خلال جمع‌آوري کودکان متکدي با کودکان کار، کاري نداريم. وي گفت: اگر اعضاي شورا موردي مبني بر برخورد نامناسب با کودکان متکدي در سطح خيابان دارند اعلام کنند تا ما پيگيري کنيم.


محسن سلمان‌نژاد، رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان گفت: بر مبناي تعريف سازمان جهاني بهداشت در کشورهاي در حال توسعه مبناي سالمندي را ۶۰ سال مي‌دانند. رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان گفت: براساس آخرين آمار مرکز آمار ايران در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان کشورمان، ۷ ميليون و ۴۵۰ هزار نفر است. اين مقام مسئول همچنين اضافه کرد: اين پنجره تا حدود حداکثر سه دهه ديگر شروع به بسته شدن مي‌کند و در سال ۲۰۵۰ ميلادي يعني حدود ۳۳ سال ديگر حدود ۳۰ درصد جمعيت کشورمان را سالمندان تشکيل خواهند داد. سلمان‌نژاد در پايان اضافه کرد: حدود ۱۵ سال آينده جمعيت سالمند کشورمان دو برابر خواهد شد.


نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه معاينه فني دوره‌اي خودرو کافي نيست، خواستار پيگيري آن در طول سال شد. 
محمدرضا بادامچي گفت: با توجه به وضعيت آلودگي هواي تهران بايد اقدام همه جانبه در اين خصوص انجام داد و هر کاري که براي جلوگيري از تشديد آلودگي هواي تهران ضروري است که انجام شود، در دستور کار قرار گيرد چراکه وضعيت فعلي آلودگي هوا به حالت تشديد و اضطرار رسيده است. وي افزود: با شروع به کار مدارس، رفت و آمدها و تردد خودروها زياد شده است که تاثير منفي بيشتري در آلودگي هوا دارد اما بايد اين موضوع را مديريت
 کرد.


توسط معاون اجرایی شورای شهر تهران صورت گرفت؛
گروه اجتماعی- براساس گزارش مالي منتشره از ميزان درآمد و هزينه شهرداري تهران در شش ماهه اول سال، هزينه‌هاي شهرداري نزديک به يک هزار و ۳۵۰ ميليارد تومان از ميزان درآمد آن بيشتر شده است، اختلافي که قابل تامل است. براساس اين گزارش اين اختلاف مربوط به ۹۷۳ ميليارد تومان وام دريافتي و ۲۹۸ ميليارد تومان استرداد واحدهاي شهرداري است که هيچ کدام در سيستم درآمدي ثبت نشده‌است. به گزارش ايلنا، براساس بند ۱۰ ماده ۷۱ قانون تشکيلات وظايف و انتخابات شوراي اسلامي‌کشور و انتخاب شهرداران شهرداري موظف است؛ هر شش ماه گزارشي از ميزان درآمد و نحوه هزينه‌کرد خود را به شوراي شهر ارائه دهد، مهمي‌که پيش از اين و در شوراي چهارم، به آن بي‌توجهي شده بود، از همين رو هفته گذشته شهردار تهران پيرو درخواست شوراي پنجم گزارش مالي ميزان درآمد و هزينه شهرداري تهران را در شش ماهه اول سال ۹۶ منتشر کرد.
براساس اين گزارش کل هزينه‌هاي شهرداري در شش ماهه اول سال جاري معادل هفت هزار و ۹۲۶ ميليارد تومان و کل درآمدهاي وصولي شش هزار و ۷۶۶ ميليارد تومان بوده‌است. نکته جالب توجه اين است که کل بودجه مصوب يکساله وزارت راه و شهرسازي نزديک به ۸ هزار و ششصد ميليارد تومان است، يعني فقط ۱۶۰۰ ميليارد تومان از هزينه شش ماه اول شهرداري بيشتر است. از سوي ديگر هزينه‌هاي شهرداري نزديک به يک هزار و ۳۵۰ ميليارد تومان از ميزان درآمد آن بيشتر شده است، اختلافي که قابل تامل است. بر اساس گزارش اين اختلاف مربوط به ۹۷۳ ميليارد تومان وام دريافتي و ۲۹۸ ميليارد تومان استرداد واحدهاي شهرداري است که هيچ کدام در سيستم درآمدي ثبت نشده است.
محمود ميرلوحي، عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر درباره اين گزارش مالي به ايلنا گفت: براساس ماده ۷۱، شهرداري بايد هر شش ماه يک بار گزارش مالي خود را به اطلاع عموم مردم برسانند، اما متاسفانه سال‌هاست که به اين قانون عمل نمي‌شود. ميرلوحي با تاکيد بر اينکه حرف و حديث‌هاي فراواني بر سر درآمد شش هزار ميلياردي شهرداري هم وجود دارد، گفت: براساس گزارش شهرداري ۱۳۵۰ ميليارد تومان قرض کرده است تا توانسته خود را در شش ماه اخير اداره کند، حال جاي سوال دارد که تا کي مي‌تواند به اين مسير ادامه دهد.
قابل ذکر است از کل هزينه‌ها ۷۴ درصد به صورت نقدي و ۲۶ درصدي به صورت غيرنقدي ثبت شده و از سوي ديگر فقط ۶۸ درصد از درآمدها نقدي به خزانه شهرداري تهران واريز شده، در نتيجه شهرداري قابليت تصميم‌گيري و هزينه‌کردن براي ۳۲ درصد از درآمدهاي نقدي خود را نداشته است. ميرلوحي در پاسخ به اين سوال که تکليف ۳۲ درصد درآمدها که به خزانه واريز نشده، چه شده؛ به سازوکارهاي نامنظم مالي در شهرداري اشاره کرد و گفت: در شهرداري تهران اگر منطقه‌اي درآمد بيشتر داشته باشد، در تصميمات اثرگذاري قوي‌تري داشته و ارتباط او با مرکز نيز بيشتر است. در بحث هولوگرام‌ها و امثال اين‌ها شهرداران مناطق و موسسات مختلف رويه‌هاي متفاوتي در نحوه هزينه‌کرد درآمدها اتخاذ کرده بودند و اين هم از مواردي است که بايد نظم و انضباط پيدا کند و قانونمند شود.
اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر اينکه ميان گزارشي که در اختيار رئيس شورا قرار گرفته با اطلاعاتي که از شورا و شهرداري قبلي ارائه شده، تناقض وجود دارد، گفت: فاصله زياد است. چندين ماه قبل از حضور آقاي نجفي بدهي‌ها زير ۲۰ هزار ميليارد تومان گزارش مي‌شد و تازه ادعا مي‌کردند درآمد معوق نيز دارند و کالاي آماده فروش را طوري گزارش مي‌دادند که انگار اين ميزان بدهي سر به سر مي‌شود و شهرداري در حقيقت اصلا بدهي ندارد، اما آقاي نجفي در آخرين نشست فصلي مديران شهري اعلام کردند که تا اين لحظه ۵۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بدهي شناسايي شده است که از اين ميزان ۳۰ هزار ميليارد تومان بدهي قطعي است. وي ادامه داد: البته من معتقدم که بدهي واقعي از اين هم بيشتر است، چراکه براساس اساسنامه‌ها شرکت‌هاي وابسته شهرداري امکان گرفتن وام دارند و اگر همه اين‌ها تجميع و تلفيق شود، احتمال اينکه اين ميزان بيشتر شود نيز است.
ميرلوحي ادامه داد: همچنين آمارهاي متناقضي از ميزان کارکناني که در شهردراي تهران مشغول به کار هستند، شنيده مي‌شد ما از رقم ۵۰ هزار شنيديم تا جايي که بالاخره خودشان اعلام کردند ۶۳ هزار نفر در شهرداري مشغول به کارند که باز هم با حقيقت فاصله داشت و بر اساس اعلام آقاي نجفي چيزي حدود ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرداري تهران مشغول به کارند اين گزارشات بحث برانگيز موجب شد که از آقاي شهردار بخواهيم که صد روزه گزارشي مستند از وضعيت مالي، بدهي‌ها و وضعيت اقتصادي شهرداري ارائه دهند. براساس اين گزارش در اين شش ماه نزديک به سه هزار ميليارد تومان صرف هزينه‌هاي اجتناب ناپذير از جمله حقوق و رفت‌وروب شده است. يعني ۱۳ درصد مبالغ پرداختي سهم حقوق و مزايا، ۲۰ درصد سهم ديون و فقط ۵ درصد سهم نگهداشت شهر و ۲ درصد سهم اجراي برنامه‌ها و تعمير تجهيز شده است. جالب است که مطالعه و پژوهش فقط ۶ هزارم درصد از سهم مبالغ پرداختي را به خود اختصاص داده است. در همين راستاست که ميرلوحي اصرار دارد؛ ساختار مالي شهرداري نياز به تحول جدي دارد و ادامه داد: اينکه تصور شود، شهرداري سازماني جدا از مردم است، منابعي بيش از حد دارد و مي‌تواند به تنهايي هر کاري که مي‌خواهد و اراده کند، انجام دهد، اشتباه است و اين تصور بايد تغيير کند. چراکه بر اساس اين گزارش ۱۶۵۰ ميليارد تومان کسري نسبت به بودجه مصوب شهرداري وجود دارد. ميرلوحي خاطرنشان کرد: همانطور که بارها گفته‌ام؛ اساس و ساختار مالي شهرداري بايد متحول شود، چرا که با استانداردهاي معمول منطبق نيست. اعداد و ارقام نشان مي‌دهد؛ شهرداري تهران در شش ماهه اول روزي ۱۰ ميليارد تومان از جيب خرج کرده‌است. اين عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر معتقد است؛ امروز با معضلات جدي مالي در شهرداري تهران مواجه هستيم و افکار عمومي‌بايد در جريان اين مشکلات قرار گيرند تا پيام شورا و شهرداري شنيده شود. ميرلوحي با تاکيد بر اينکه در آمدهاي ناپايدار شهرداري درآمد محسوب نمي‌شود، گفت: بر اساس اين گزارش ۶۹ درصد منابع درآمدي شهرداري ناپايدار است به نظر من اينها درآمد محسوب نمي‌شود، هر چند احتمالا درآمد ناپايدار از اين درصد هم بالاتر است. من حتي به پايدار بودن اين ۳۱ درصد هم شک دارم و اين درصدها قابل تامل است. اين گزارش نشان مي‌دهد که دارايي‌هاي شهرداري فروخته شده و عمده درآمد از محل تغيير کاربري‌ها بوده است.


حضور اصحاب رسانه در آيين غبارروبي امامزاده علي صالح(ع)
تجارت-استان ايلام:به گزارش روابط عمومي‌اداره کل اوقاف و امور خيريه استان ايلام: مسئول روابط عمومي‌اداره کل اوقاف و امور خيريه استان از برگزاري آيين غبار روبي و عطرافشاني آستان مطهر امامزاده علي صالح(ع) توسط اصحاب رسانه و با حضور حجه الاسلام حسن شهيدي مديرکل اوقاف و امور خيريه استان، خبر داد.حمدالله دارابي افزود: اين مراسم از ساعت ۱۴ روز سه شنبه مصادف با ۱۲ محرم در آستان مقدس اين امامزاده واجب التعظيم آغاز خواهد.اين مقام مسئول هدف از برگزاري اين مراسم را معنويت‌افزايي و آشنايي اصحاب رسانه استان با آيين غبارروبي و همچنين اقدامات عمراني انجام گرفته در آستان مطهر امامزاده علي صالح(ع) عنوان کرد.

ديدار مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با فرماندار شهربابک
تجارت- استان کرمان: مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان کرمان با عليرضا اسدي فرماندار شهربابک ديدار کرد.  در اين ديدار فرماندار شهربابک با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمينه تامين آب شهرهاي خورسند، دهج و جوزم گفت: اميدواريم با تسريع در روند انجام اين طرح‌ها، مشکل آب مردم اين مناطق برطرف گردد.
 وي همچنين تاکيد کرد: با توجه به خشکسالي‌هاي متوالي و وضعيت بحراني آب و نيز توسعه روزافزون صنعت در شهرستان شهربابک، بايد به سمت حفظ منابع آب شيرين جهت شرب و تزريق آب‌هاي داراي کيفيت پايين به بخش صنعتي حرکت کنيم و در اين راستا تسريع در روند اجراي طرح فاضلاب شهربابک، نقش مهمي‌در توسعه صنعت خواهد داشت.
در ادامه طاهري مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: پروژه آب خورسند در آينده نزديک و پروژه آب رساني به دهج و جوزم تا پايان سال 97 افتتاح خواهد شد.
وي همچنين به منظور اجراي پروژه فاضلاب شهرستان شهربابک خواستار حمايت و همراهي فرماندار و مسئولين شهر در جذب سرمايه گذار و امکان تحقق اين پروژه عظيم شد.


تجارت-جزيره قشم:مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجراي فاز نخست طرح جامع صنايع دستي جزيره قشم، هنرمندان صنايع دستي اين جزيره با حضور در هفت نمايشگاه معتبر ملي طي تابستان ۹۶، حضوري متفاوت از مشارکت در نمايشگاه‌ها را تجربه کردند.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، سيد محمد امين جعفري حسيني با اعلام اين مطلب افزود: بانوان هنرمند جزيره قشم تابستان امسال در شهرهاي زنجان، کرمانشاه، همدان، گنبد کاووس، گرگان، اصفهان و نمايشگاه توانمند سازي بانوان در تهران، هنر و توانمندي منحصر به فرد خود را به نمايش گذاشتند.به گفته وي، سياست‌هاي مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم براي تقويت و توانمندسازي جامعه بومي‌کليد اصلي همه اقدامات اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين سازمان است.
جعفري حسيني ادامه داد: طرح جامع صنايع دستي جزاير قشم، هرمز و هنگام پس از مطالعه عميق و فراگير با بهره گيري از رهنمودهاي صاحب‌نظران به صورت يک پلان عملياتي چند مرحله اي تدوين شد و در نخستين گام اجراي آن به موفقيت چشم گيري دست يافتيم و به زودي نيز به اهداف سازنده و جريان ساز بيشتر اين طرح خواهيم رسيد.
او افزود: در نمايشگاه‌هاي تابستانه بخش گزينش شده از هنرهاي رودوزي سنتي و محصولات مختلف توليد شده با صدف‌هاي خليج فارس، حصير، برقعه و البسه محلي بانوان جزيره به علاقمندان عرضه شد که خوشبختانه مورد استقبال هموطنانمان در شهرهاي ياد شده قرار گرفت.  مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اينکه صنايع دستي هويت هنرمندان اين جزيره است، گفت: بانوان قشمي‌در اين نمايشگاه‌ها، هنر صنايع دستي خود را که نقش مهمي‌در ايجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده دارد را به هموطنانمان در شهرهاي مختلف معرفي کردند. 
وي با اشاره به اينکه بسته بندي نقش حائز اهميتي در موفقيت عرضه صنايع دستي دارد، گفت: اقدامات مناسبي براي طراحي صنايع دستي قشم برنامه ريزي شده که تا نوروز ۹۷ آماده عرضه مي‌شود.بنا به اين گزارش، بانوان هنرمند جزيره قشم در جنوب ايران با ارائه هنرهاي زيبا در قالب صنايع دستي، علاوه بر معرفي توانمندي‌هاي خود به علاقمندان، کمک قابل توجه اي هم به اقتصاد خانواده خود مي‌کنند.


تجارت-استان بوشهر: کاروانهايي که ازطريق ثبت نام وهماهنگي باسازمان حج وزيارت براي مراسم اربعين حسيني اعزام ميشود مشمول تخفيف هزينه سفرمي‌شوند.مهندس سيدحميدرضاعلم مديرکل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان درنشست با مسئولان تشکلهاي صنفي حمل ونقل مسافراستان بااعلام اين مطلب گفت: به منظورتسهيل تردد وتشويق زوار به اعزام سازماندهي شده، به زائرين شرکت کننده درمراسم اربعين حسيني که ازطريق ثبت نام درکاروانهاي حج وزيارت عازم سفراربعين مي‌شوند تخفيف هزينه سفرداده مي‌شود.وي افزود: سال گذشته به کاروانهايي که يک ماه قبل ازاعزام به مراسم اربعين اقدام به ثبت نام ازطريق سازمان حج وزيارت کرده بودندتا30درصدتخفيف هزينه سفرداده شدوامسال نيز انجمن صنفي شرکت‌هاي حمل نقل مسافرآمادگي دارد به کاروانهايي که يک ماه قبل ازايام اربعين اقدام کنند همين ميزان تخفيف را لحاظ نمايند.مهندس علم ضمن تاکيدبرسفرسازماندهي شده زوار تصريح کرد: اعزام سازماندهي شده زوار اربعين حسيني به مسئولان مربوطه ازجمله اداره کل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان اين امکان را مي‌دهد تا با آگاهي دقيق ازميزان زائرين نسبت تامين واختصاص ناوگان لازم اقدام نمايد.مديرکل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان گفت: سال گذشته بيش از19هزار727نفرزائربا 510 دستگاه ناوگان عمومي‌شامل 444دستگاه اتوبوس و66دستگاه ميني بوس به مرزشلمچه اعزام شدند و21هزار716زائر با526دستگاه اتوبوس به استان مراجعت کردند وبخش راهداري نيزهمه‌امکانات، نيرو وماشين آلات خودراجهت سفرايمن زوار بکارگرفت.وي اضافه کرد: براي تسهيل تردد ونظارت برروندانتقال و بازگشت زائرين، امسال هم همانند سال گذشته نمايندگي بخش راهداري وحمل ونقل جاده اي استان ازبدو انتقال زوار به مرز شلمچه تا بازگشت آخرين نفرآنها به استان درمرز شلمچه مستقرمي‌شودتا هماهنگي لازم را با دستگاهها و نهادهاي متولي برقرارنماييد.مهندس علم به حضورخوددرمرزشلمچه و بازيد ازامکانات پيشبيني شده براي جابجايي زائرين استان هم اشاره کردوگفت: درجريان مراسم اربعين گذشته براي هماهنگي‌هاي لازم درسطوح مديريتي درجلسه اي با حضور مسئولان مستقردرپايانه مرزي شلمچه برروندجابجايي وانتقال زواز شرکت کرديم که نتيجه آن الحمدولله انتقال وبازگشت بموقع زوار بود.مديرکل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان تصريح کرد: براي اطمينان ازجابجايي بموقع زائرين اربعين حسيني درطول ايام اعزام زوارازسوي شرکت‌هاي مسافربري انجام هرگونه سفردربستي ممنوع مي‌شود تا خللي درجابجايي آنهاپيش نيايد.


تجارت-استان ايلام - مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام گفت: مجموعه رفاهي ايثار اين استان همچنان در انتظار تامين اعتبار براي تکميل شدن است.سليمان رستميان افزود: براي ساخت اين مجتمع که تاکنون با پيشرفت فيزيکي 75 درصد دو فاز آن به بهره برداري رسيده بيش از 110 ميليارد ريال اعتبار ملي و استاني هزينه شده است. وي ادامه داد: مرحله آخر اين مجتمع شامل نما، سالن آمفي تئاتر، موزه شهدا و سوئيت‌هاي اقامتي است که از چهار گذشته تاکنون در انتظار تامين اعتبار 50 ميليارد است. وي اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بين استانداري ايلام و اين نهاد، اعتبار تکميل اين مرکز بايد بصورت 50 درصد از سوي 2 طرف پرداخت مي‌شد در حاليکه تاکنون 80 درصد اعتبار هزينه شده از سوي بنياد شهيد تامين و استانداري به تعهد خود عمل نکرده است.رستميان با بيان اينکه‌امسال 10 ميليارد ريال براي تکميل اين مجتمع از محل اعتبارهاي عمراني پيش بيني شده، گفت: تکميل ساخت مجتمع رفاهي، فرهنگي، ورزشي و توانبخشي ايثار در مجموع به 50 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.وي گفت: اين مجموعه با 14 هزار متر مربع مساحت مجهز به درمانگاه و مجتمع توانبخشي شامل فيزيوتراپي، کاردرماني، بينايي سنجي و کميسيون پزشکي، استخر چند منظوره ويژه جانبازان 70 درصد به بالا و ويلچري، سالن‌هاي ورزشي با تجهيزات کامل شامل آمادگي جسماني، بدنسازي با تجهيزات پيشرفته، تيراندازي، سالن چند منظوره توپي، تنيس، شطرنج و سالن ورزش‌هاي رزمي، سالن‌هاي کارآفريني و کارآموزي شامل مشاغل خانگي و همچنين کانون قرآن و اجراي فعاليت‌هاي قرآني است. مديرکل بنياد شهيد ايلام با تاکيد بر تامين اعتبار براي بهره برداري اين مجتمع گفت: يکي از فضاهايي که در مرحله سوم اين مجتمع قرار داشته و ضرورت آن احساس مي‌شود، موزه شهداست. به گفته وي، با توجه به اينکه آثار شهداي ايلام اکنون در محل ساختمان اداري بنياد شهيد ايلام نگهداري و فضايي غير استاندارد است مرحله سوم مجتمع بايد هرچه سريعتر تکميل و براي نگهداري آثار شهدا و ديگر خدمات ارايه شده به جامعه ايثارگران استان مورد بهره برداري قرار گيرد. استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهيد، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم اسلام کرده است. 


تجارت-شهرستان ري-علي کيواني ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي‌شهرستان ري به عنوان دستگاه برتر و نمونه در سطح استان تهران انتخاب معرفي شد.در مراسم گراميداشت هفته دولت و تجليل از مديران و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان تهران، «سيد محمد موسوي» رئيس اداره فرهگ و ارشاد اسلامي‌شهرستان ري به عنوان مدير نمونه در بين ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي‌شهرستان‌هاي استان تهران معرفي شد.همچنين از «علي رسولي» مسئول روابط عمومي‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي‌شهرستان ري به عنوان کارشناس برتر در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان تهران تجليل شد.مراسم يادشده، ٨ شهريور با حضور معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان‌هاي تهران و البرز در اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد.«سيد‌هادي حسيني» معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در اين مراسم، بر پيگيري برنامه‌هاي مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌در مجلس شوراي اسلامي‌با هدف شکوفايي برنامه‌هاي ديني، فرهنگي و هنري خبر داد.«برزين ضرغامي» مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌استان تهران نيز در اين مراسم بر افزايش کمي‌و کيفي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در استان تهران خبر داد و افزود: حمايت از کارکنان خدوم و پر تلاش اين اداره کل، همواره مورد توجه بوده است.


تجارت-شهرستان قدس-علي کيواني ، سيد مهدي محمدي فرماندار شهرستان قدس در جلسه عصر روز گذشته در خصوص عدم رسيدگي به موقع آبفاي روستايي روستاي زرنان در خصوص کمبود آب و استفاده اهالي از آب غير بهداشتي اظهار کرد: با مسئولين مرتبط با اين تعلل برخورد قانوني مي‌شود.سيد مهدي محمدي فرماندار شهرستان قدس در جلسه عصر روز گذشته در خصوص عدم رسيدگي به موقع آبفاي روستايي روستاي زرنان در خصوص کمبود آب و استفاده اهالي از آب غير بهداشتي اظهار کرد: با مسئولين مرتبط با اين تعلل برخورد قانوني مي‌شود.محمدي در اين ارتباط گفت : ما به لحاظ شرعي عرفي و قانوني بايد پاسخگوي مشکلات مردم باشيم ،خانواده‌هاي ساکن روستاي زرنان بايد مثل خانواده خودمان برايمان اهميت داشته باشند.محمدي افزود در بازديد روز گذشته احدي از اهالي ادعا داشته که از آب غير بهداشتي استفاده مي‌کنند که در صورت بررسي و صحت اين ادعا برخورد قانوني با متخلفين صورت مي‌گيرد.فرماندار با تاکيد بر اعزام اکيپ اداره بهداشت خواستار پيگيري سريع اين موضوع شد.