اعضاء جديد هيئت مديره باشگاه پاس قوامين  معرفي شدند
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قوامين ، در هشتاد و نهمين جلسه شوراي معاونين ، اعضاء هيئت مديره باشگاه پاس قوامين معرفي گرديدند. اين گزارش حاکي است در اين ضمن تقدير از زحمات آقايان نمدچيان و موفق به عنوان اعضاء قبلي هيئت مديره ، آقايان حسين سليماني ، رضا پارسا و حميدرضا شاکري به عنوان اعضاء جديد هيئت مديره باشگاه پاس قوامين معرفي شدند؛ تا در کنار مرتضي زياري که در جمع هيئت مديره قبلي نيز حضور داشته است به عنوان اعضاء هيئت مديره ي باشگاه پاس قوامين کار خود را آغاز نمايند. دکتر تقي نتاج در اين مراسم ضمن تبريک به اعضاء هيئت مديره از آنان خواست تا تمامي‌توان و تلاش خود را براي رشد پيشرفت و اعتلاي نام باشگاه پاس قوامين به کار گيرند.

همراه بانک سينا، بانکي تمام عيار
نسخه جديد همراه بانک سينا با قابليت‌هاي جديد و جلوه‌هاي گرافيکي جذاب و با امکانات و امنيت بيشتر براي دارندگان سپرده در بانک سينا به بهره برداري رسيده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، در اين نسخه از همراه بانک که براي تمامي‌گوشي‌هاي تلفن همراه تهيه شده، کاربري نرم افزار جهت مشتريان بسيار آسانتر و دسترسي سريع به قابليت‌هاي نرم افزار براي انجام بهينه خدمات مورد نياز فراهم شده است. در جهت افزايش امنيت، اين نرم افزار کاربردي پس از نصب از طريق پيامک فعال سازي مي‌گردد. ورود به نرم افزار همراه بانک سينا علاوه بر ورود از طريق رمز، با ثبت اثر انگشت نيز مقدور است که‌امنيت بيشتري را براي کاربران فراهم خواهدکرد. بر اساس اين گزارش از جمله مزاياي ديگر نرم افزار جديد همراه بانک سينا، پرداخت آسان قبض از طريق بارکد خوان و بدون نياز به شناسه قبض و پرداخت است. در نرم افزار جديد همراه بانک سينا، امکان اشتراک گذاري شماره کارت، شماره شبا، شماره حساب و رسيدهاي مربوط به پرداخت قبض يا انتقال وجه با استفاده از ايميل، پيامک يا پيام رسان‌هاي موبايلي فراهم است. مي‌توان ليستي از حساب‌ها، کارت‌ها و شماره شباي مربوط به مخاطبان خود را با استفاده از نامي‌که در گوشي تلفن همراه ذخيره شده، در کليه عمليات‌هاي مربوط به شارژ مستقيم سيم کارت، انتقال وجه و ساير خدمات استفاده نمود.

نحوه تامين مالي به کمک انتشار اوراق اجاره
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، اوراق اجاره يکي از ابزارهاي تامين مالي از طريق بازار سرمايه است که مي‌تواند به عنوان راهکاري براي تامين نقدينگي يا دارايي شرکت‌ها مورد استفاده قرار گيرد.  اوراق اجاره به دو گروه تقسيم مي‌شود که دسته اول براي تامين مالي خريد دارايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين نوع از اوراق، شرکت تامين سرمايه بانک مسکن به عنوان نهاد واسط به درخواست شرکت باني که قصد دارد از اين مدل تامين مالي استفاده کند، نسبت به انتشار اوراق اجاره و جمع‌آوري وجوه حاصل از آن مي‌کند و سپس کالاي سرمايه‌اي را به وکالت از صاحبان اوراق اجاره خريداري مي‌کند. دسته دوم اوراق اجاره به منظور تامين نقدينگي براي پيشبرد پروژه‌هاي اجرايي شرکت‌ها منتشر مي‌شود. خدمات مربوط به انتشار اين نوع از اوراق که در حال حاضر اصلي‌ترين نوع اوراق اجاره مورد استفاده در ايران است، توسط شرکت تامين سرمايه بانک مسکن به بنگاه‌هاي اقتصادي متقاضي قابل ارائه است. در اين مدل بنگاه اقتصادي يا شرکت باني انتشار اوراق، مالکيت دارايي خود را به يک شرکت واسط، در ازاي دريافت وجوه مشخص واگذار مي‌کند و سپس در قالب قرارداد «اجاره به شرط تمليک» يا «اختيار فروش»، همان دارايي را مي‌خرد. 

بانک ملت به معرفي شدگان سازمان بهزيستي وام قرض الحسنه اشتغالزايي مي‌دهد
بانک ملت به آن دسته از معرفي شدگان سازمان بهزيستي که قصد اشتغالزايي دارند، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي‌کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، اين تسهيلات در سه نوع مشاغل خانگي، خوداشتغالي و کارفرمايي با سقف فردي به ترتيب ۵۰ ميليون، ۲۰۰ ميليون و يک ميليارد ريالي و مدت بازپرداخت حداکثر ٣٦ و ٦٠ ماهه پرداخت خواهد شد. بر اساس اين گزارش، تسهيلات مورد اشاره، براساس مقررات جاري بانک قابل اعطا بوده و متقاضيان علاوه بر لزوم ارايه معرفينامه از سازمان بهزيستي بايد حائز شرايط عمومي‌دريافت وام مانند نداشتن چک برگشتي، نداشتن تسهيلات معوق تعيين تکليف نشده نزد سيستم بانکي و ارايه تضامين معتبر باشند. اين تسهيلات در راستاي اجراي مفاد بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و ضوابط ابلاغي بانک مرکزي و بر اساس سهميه استاني به معرفي شدگان پرداخت مي‌شود.

رشد 173 درصدي خدمات ارز بازرگاني  بانک ملي ايران
خدمات ارز بازرگاني انجام شده از سوي بانک ملي ايران در پنج ماهه ابتداي سال جاري از رشد 173 درصدي برخوردار بوده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مجموع خدمات ارز بازرگاني بانک ملي ايران در بخش گشايش‌هاي اعتبارات و بروات اسنادي و حواله‌هاي ارزي صادره بابت واردات کالا در پنج ماهه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 95.56درصد و از نظر مبلغ 173.39 درصد رشد داشته است. در اين مدت همچنين تعداد چهار هزار و 809 فقره حواله وارده و صادره ارزي با حجم يک هزار و 738 ميليون دلار کارسازي شده است. در بخش خدمات ارزي شعب از جمله فروش ارز سياحتي و زيارتي هم در مدت مذکور، حدود 272 هزار فقره ارز به فروش رسيده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل - حدود 147 هزار فقره - از رشد 84.71 درصدي برخوردار بوده است.

مشارکت کوثر در پذيرايي از زوار اربعين حسيني
طرح جمع آوري کمک‌هاي مردمي‌با عنوان "من هم در اربعين سهيم مي‌شوم" با مشارکت توليت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و موسسه اعتباري کوثر آغاز شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ حجت الاسلام ثباتي مقدم مسئول محافل و مراسمات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها) با اشاره به پذيرايي از زوار سيدالشهداء(عليه السلام) در اربعين حسيني گفت: موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها) در ايام اربعين همانند سال‌هاي گذشته به زائرين ارائه خدمت مي‌نمايد.  وي از سهيم شدن موسسه اعتباري کوثر در برپايي اين موکب تقدير و افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با موسسه در طرح جمع آوري کمک‌هاي مردمي‌با عنوان "من هم در اربعين سهيم مي‌شوم" اميدواريم اين خدمت رساني به زائرين امام حسين(ع) به بهترين وجه انجام گردد.

عضو شوراي پول و اعتبار اعلام کرد؛
عضو شوراي پول و اعتبار گفت: پس از تثبيت اجراي مصوبه اخير کاهش نرخ سود سپرده‌ها در نظام بانکي، اقداماتي براي کاهش نرخ سود تسهيلات نيز بايد صورت بگيرد.
بهمن عبدالهي در گفتگو با ايبِنا درباره برخي برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي بانک مرکزي براي حرکت تدريجي به سمت کاهش نرخ سود تسهيلات بانکي افزود: تامين منابع مالي و نرخ سود تسهيلات براي توليد بسيار مهم و حياتي است.
رييس اتاق تعاون ايران اظهارداشت: همچنين از مولفه‌هاي اصلي توليد، توسعه و سودآوري بنگاه‌ها نرخ سود بانکي است. با توجه به اينکه در کشور ما اقتصاد بانک محور است، نرخ سود براي توليدکنندگان و فعالان اقتصادي اهميت دارد.
عبدالهي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته نرخ سود تسهيلات بانکي بسيار بالا بوده و اين مسئله توليد را غيراقتصادي کرده بود. در سال گذشته و امسال اقدامات خوبي براي کاهش نرخ سود بانکي صورت گرفت و در شوراي پول و اعتبار درباره نرخ سود تسهيلات بانکي و همچنين سپرده‌ها بحث‌هاي خوبي صورت گرفت که منجر به اولين کاهش نرخ‌ها در سال گذشته شد.
عضو شوراي پول و اعتبار افزود: در سال جاري نيز بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار تصميمات خوبي درباره کاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانکي گرفت که نهايتا اين روند مي‌تواند منجر به کاهش نرخ سود تسهيلات نيز شود.
وي خاطرنشان کرد: در عين حال، نرخ فعلي سود تسهيلات بانکي مطلوبيت چنداني براي بخش توليد کشور ندارد، هرچند نسبت به گذشته شرايط بهتري داريم ولي همچنان بايد در اين نرخ تعديل‌هايي صورت گيرد.
رييس اتاق تعاون ايران تصريح کرد: مي‌توان گفت با نرخ‌هاي فعلي سود تسهيلات بانکي، توليد چندان اقتصادي نيست و توليدکنندگان و فعالان اقتصادي در اين زمينه مشکلات فراواني دارند؛ البته بحث‌هاي مربوط به کاهش نرخ سود تسهيلات نيز در شوراي پول و اعتبار در جريان است.
عبدالهي تاکيد کرد: پس از تثبيت نرخ سود سپرده‌ها در نظام بانکي و اجراي کامل مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار، اقداماتي بايد براي کاهش نرخ سود تسهيلات نيز صورت بگيرد.
عضو شوراي پول و اعتبار گفت: تصور اين است که اگر تناسبي بين نرخ تورم و سود تسهيلات وجود داشته باشد مي‌تواند قابل قبول باشد. يعني اگر فرض کنيم تورم که در حال حاضر زير ۱۰ درصد است، چند درصد بالاتر مي‌تواند نرخ مناسبي براي سود تسهيلات بانکي باشد.
وي ادامه داد: اميدوارم در آينده اي نه چندان دور اين اتفاق بيفتد و با کاهش نرخ سود تسهيلات بانکي، گشايش مناسبي در فعاليت‌هاي اقتصادي اتفاق بيافتد.


دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي با حضور در نشست مشترک وزارت اموراقتصادي و دارايي، سازمان بورس و اوراق بهادار و شبکه بانکي کشور، حمايت کامل بانک کشاورزي و صندوق يکم کارگزاري اين بانک را از بازار سرمايه و تصميمات مرتبط با آن اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، به منظوربررسي " راهکارهاي ادامه حمايت بانک‌ها از بازار سرمايه" روزشنبه 22 مهر جلسه اي با حضور نديمي‌بوشهري معاون بانک و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي ، دکتر شاپورمحمدي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار و مديران عامل هفت بانک بزرگ کشور در محل وزارت امور اقتصادي و داريي برگزار شد و طي آن دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي حمايت کامل بانک کشاورزي و صندوق يکم کارگزاري اين بانک را از بازار سرمايه و تصميمات مرتبط با آن اعلام کرد.
بر اساس اين گزارش در اين جلسه مقرر شد صندوق‌هاي با درآمد ثابت بزرگ بانک‌ها هم چنان تا سقف ۵درصد دارايي خود، نسبت به خريد سهام ادامه دهند و بانک‌ها هم به نسبت، واحدهاي خود در صندوق توسعه بازار را افزايش دهند تا اين صندوق بتواند به حمايت‌هاي خود از سهام ادامه دهد.


مجمع عمومي‌عادي به طور فوق العاده بانک گردشگري در روز پنجشنبه بيستم مهر ماه ۹۶ برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، در اين مجمع گزارش هيئت مديره و حسابرس مستقل و قانوني در خصوص عملکرد سال مالي ۹۵ به همراه صورت‌هاي مالي منتهي به ۳۰ آذر ۹۵ قرائت شد و سهامداران در جريان عملکرد بانک در حوزه‌هاي مختلف و نيز برنامه‌هاي آتي قرار گرفتند. در آغاز اين نشست، «علي اصغر سفري»، مديرعامل بانک گردشگري، گزارش هيئت مديره به سهامداران را قرائت کرد و گفت: «رشد و توسعه همه جانبه، ارزش آفريني پايدار و تلاش براي رسيدن به جايگاهي در خور و شايسته از مهم‌ترين اهداف مديران و کارکنان بانک گردشگري در سال مالي گذشته بوده است». وي افزود: «با بهره گيري بهينه از امکانات موجود و استفاده از ظرفيت‌ها و نيز فعاليت بانکي مطالعه شده و با برنامه توانستيم در بسياري از حوزه‌ها رشدي قابل قبول داشته باشيم ». مديرعامل بانک گردشگري در ادامه با بيان گزارش آماري از عملکرد بانک تاکيد کرد: «ما به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي در بخش گردشگري، توانستيم تامين اعتبار و اجراي پروژه‌هاي بزرگ و ملي صنعت گردشگري را در کارنامه سال مالي ۹۵ ثبت کنيم».


مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران گفت: اين بانک طي يک دهه فعاليت خود بيش از سه ميليون تسهيلات قرض الحسنه اعطا نموده که پانصد و ده هزار فقره آن مربوط به سال مالي ۱۳۹۵ مي‌باشد. در ۶ ماه ابتداي سال جاري نيز بالغ بر ۳۷۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در حوزه‌هاي ازدواج، سلامت و درمان، معيشت و اشتغالزايي پرداخت شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر مرتضي اکبري در سفر به استان هرمزگان با حضور در گفتگوي ويژه خبري صدا و سيماي مرکز خليج فارس با بيان اين مطلب افزود: بانك قرض الحسنه مهرايران طي ده سال فعاليت خود توانسته است با جمع آوري منابع قرض الحسنه مردم، وام‌هاي قرض الحسنه پرداخت نمايد. اكبري تصريح كرد: سال گذشته توسط اين بانك ۵۱۰ هزار فقره تسهيلات و در شش ماهه سالجاري نيز ۳۷۰هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در كشور پرداخت شده است. 
وي اظهارداشت: در بانک قرض الحسنه مهرايران به سپرده‌هاي مردم سودي پرداخت نمي‌شود به همين دليل تمامي‌تسهيلات پرداختي نيز بدون سود و تنها با دريافت کارمزد انجام مي‌گردد.  اکبري درباره اينکه مردم به قرض الحسنه در بانک‌ها نظر خوبي ندارند خاطرنشان کرد: در بانك‌ها منابع بخش عقود و قرض الحسنه با هم تركيب مي‌شد و تفكيك آنها كار آساني نبود و بانك‌ها وقتي در پرداختي‌هاي خود با مشكل مواجه مي‌شدند از منابع قرض الحسنه براي عقود استفاده مي‌كردند و تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نمي‌شد؛ به همين دليل مردم به ديده ابهام به بحث قرض الحسنه نگاه مي‌كردند اما در بانك قرض الحسنه مهرايران تمامي‌تسهيلاتي كه پرداخت مي‌شود بصورت قرض الحسنه مي‌باشد.


با نگاه مدبرانه و حمايت ارزشمند دکتر حسين زاده مديرعامل بانک ملّي ايران و پشتيباني مستمر مهندس خاتوني عضو هيأت مديره و معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک ملي ايران، از اپليکيشن "بله" ، در زمان طراحي و اخذ مجوز‌هاي قانوني از بانک مرکزي ج.ا.ا ، وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات و شوراي عالي فضاي مجازي کشور و همچنين در دوران رونمايي و ارايه رسمي‌آن در نمايشگاه الکامپ 2017، روز به روز استقبال از اين اپليکيشن، به ويژه در نسل جوان کشور، بيشتر مي‌شود.
اين اپليکيشن منحصر به فرد که توسط نخبه گان و متخصصان جوان برنامه نويس شرکت داده ورزي سداد تهيه شده است، بعنوان بستري امن و مورد اعتماد براي مشتريان بانک ملّي و عموم جامعه طراحي شده است که از نمونه غير بومي‌آن بسيار توانمند تر و با قابليت‌هاي برتري به ويژه به کاربران ارائه مي‌دهد. اين اپليکيشن، نه تنها فضاي مناسبي براي چت و گفتگوي فردي و گروهي، ارسال متن و تصوير است، بلکه قابليت پرداخت و انتقال وجه را نيز دارا مي‌باشد.


مديرعامل بانک صادرات ايران با استاندار خراسان رضوي ديدار و پيرامون مسائل مربوط به «موسسه ميزان» و «پديده شانديز» به گفتگو پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در اين ديدار زراعتي مديرعامل بانک صادرات ايران با رشيديان استاندار خراسان رضوي، گفتگو و بر پيگيري مشکلات موجود و تسهيل در اجراي مصوبات قبلي تاکيد کرد. زراعتي در اين ديدار به رفع مشکلات «موسسه ميزان» و «پديده شانديز» اشاره کرد و گفت: مسئولان و کارکنان بانک صادرات ايران با تلاش خود در زمينه مديريت مسايل پيش آمده، از بروز هرگونه نارضايتي پيشگيري و مانع از سلب اعتماد جامعه به سيستم بانکي شدند. وي افزود: با اين اقدام بانک، يک چرخه صنعتي و اقتصادي بزرگ به حرکت درآمد که ضمن ايجاد دلگرمي‌براي سهامداران اين مجموعه، هزاران نفر از بيکاري نجات يافتند که اين مهم با حمايت و مساعدت بانک صادرات ايران امکان تحقق يافته است. استاندار استان خراسان رضوي نيز در اين ديدار از همراهي بانک صادرات ايران در زمينه حل و فصل مشکلات «موسسه ميزان» و «پديده شانديز» قدرداني کرد.


بانک سامان در راستاي برنامه جامع مسئوليت اجتماعي خود، تفاهم‌نامه همکاري با صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) را امضا کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، بر اساس اين تفاهم‌نامه که به‌امضاي سيداحمدطاهري بهبهاني مديرعامل بانک سامان و ويل پارکس نماينده يونيسف در ايران رسيد، تمام فعاليت‌هاي اين نهاد در کشورمان تحت حمايت بانک سامان قرار مي‌گيرد. بر اساس اين گزارش، با امضاي اين تفاهم‌نامه بانک سامان يک حساب ريالي براي جمع‌آوري کمک‌هاي اهدايي مشتريان و کارکنان افتتاح مي‌کند. همچنين دريافت کمک‌هاي داوطلبانه مردمي‌به يونيسف از طريق نت‌بانک و ‎خودپردازهاي بانک سامان امکان‌پذير مي‌شود. اين گزارش حاکي است، بانک سامان از طريق نشريه، رويدادها، کمپين‌ها و کانال‌هاي ارتباطي عادي خود با مشتريان همچون ايميل، پيامک، خودپرداز، نت‌بانک، و تلويزيون شعب، آگاهي عمومي‌درخصوص فعاليت‌هاي يونيسف را افزايش مي‌دهد. گفتني است، بانک سامان به‌عنوان نخستين بانک ايراني تفاهم نامه را با يونيسف به‌امضا رسانده است. کمک‌هاي مردمي‌جمع‌آوري شده در راستاي آموزش، حمايت، درمان و کاهش فقر کودکان ايراني هزينه خواهد شد.


اولين همايش ملي روباتيک پليس راهور ناجا"روبو راهور" با مشارکت بانک تجارت طي مراسمي‌با معرفي نفرات برگزيده به کار خود خاتمه داد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک تجارت در مراسم اختتاميه اين همايش که عصر پنج شنبه بيستم مهر ماه و با حضور سردار سرتيپ مهري رييس پليس راهور ناجا، کاظم پور مشاور مديرعامل و رييس اداره روبط عمومي‌بانک تجارت جمعي از فرماندهان ارشد پليس راهور و خانواده فرزندان شرکت کننده در اين همايش همراه بود جوايز نفرات و تيم‌هاي برتر همايش به آنان اهدا شد.
سردار مهري گفت: "پليس براي امنيت و امنيت براي همه " شعار ما در هفته نيروي انتظامي‌بود و برقراري امنيت در رفت و آمد مسوليت پليس راهور است. ارتقاي فرهنگ ترافيک و گسترش سامانه‌هاي هوشمند در شهر هوشمند که باعث کنترل بهتر رفت و آمد به ويژه در کلانشهرها مي‌شود دو هدف اصلي پليس راهور از برگزاري اين همايش بود. رييس پليس راهور ناجا در ادامه با تقدير از بانک تجارت به عنوان حامي‌مادي و معنوي برگزاري اين همايش افزود: بانک تجارت پيشگام فرهنگ سازي در طرح هميار پليس به شمار مي‌رود و همچون گذشته براي برگزاري اين همايش نيز تعامل مثبتي را با پليس راهور داشته است.
کاظم پور رييس اداره روابط عمومي‌بانک تجارت نيز با گراميداشت ياد شهداي جنگ تحميلي و 12700 شهيد سر افراز نيروي انتظامي‌خاطر نشان کرد:مسوليت اجتماعي يک تعهد و تکليف است و هر يک از سازمانها بايد در انجام اين رسالت مهم سهم داشته باشند.مشارکت بانک تجارت در اين همايش نيز به نوعي ايفاي نقش در کنار پليس راهور و انجام تعهد بانک در زمينه فرهنگ سازي و کاهش معضلات ترافيکي است.

بانک شهر بر اساس ارزيابي و آناليز فعاليت بانک‌هاي ايران در شبکه‌هاي اجتماعي، که اين ارزيابي به تاييد بانک مرکزي نيز رسيده است، به عنوان بانک اول در سيستم بانکي کشور در سه ماهه دوم سالجاري معرفي شد. 
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، حميد رضا عظيمي‌با بيان اين مطلب گفت: با رشد شبکه‌هاي اجتماعي و رونق اپليکيشن‌ها و نرم افزارهاي موبايلي به ويژه تلگرام و اينستاگرام و ورود سازمان‌ها به منظور اطلاع رساني و شفاف سازي افکار عمومي‌و جذب مشتريان، بانک شهر نيز به اين حوزه ورود کرد وبا هدف گذاري و برنامه ريزي در مدت زمان کوتاهي موفق شد تا مقام نخست جذب مخاطب و بازديدکنندگان فضاي مجازي در شبکه بانکي کشور به علاوه تهيه و انتشار محتواي کارآمد را به خود اختصاص دهد. 
مدير مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر افزود: بنا بر اعلام بانک مرکزي، کانال تلگرام بانک شهر که در سه ماه نخست امسال، موفق شد در سه ماهه دوم سال، با جذب 112 هزار و 753 نفر، رتبه اول اين بخش را به خود اختصاص دهد. به گفته عظيمي، همچنين در شبکه اينستاگرام نيز، اين بانک توانست با جذب و ارتقاء مخاطبان خود به ميزان 59هزار و 950 نفر، در اين بخش نيز در جايگاه نخست قرار دارد. 
مدير مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر خاطر نشان کرد: هم اکنون بانک شهر با 974.9 امتياز در کانال تلگرام و با کسب 760.5 امتياز در شبکه اينستاگرام بالاتر از ساير بانک‌هاي دولتي و خصوصي کشور در سه ماه دوم سال، صدر نشين شبکه بانکي کشور درفضاي مجازي است. 


 مديران امور هماهنگي حوزه مديريت، طرح و برنامه و سرمايه انساني و پشتيباني، سرپرست اداره‌کل سازمان و بهبود روشها، سرپرست اداره‌کل تحقيق و توسعه و بهره‌وري و دستيار مديرعامل در امور جوانان پست‌بانک‌ايران طي مراسمي‌معرفي و از زحمات مديرعامل پيشين صندوق آتيه و رفاه تجليل به‌عمل آمد. به گزارش روابط عمومي‌پست بانک ايران: دکتر فرحي مديرعامل بانک در اين مراسم با اشاره به ضرورت چرخش شغلي در راستاي توجه به تخصص‌گرائي، شايسته سالاري و ارتقاء مسيرشغلي اظهارداشت: ارتقاء سطح مديريتي و ايجاد پويائي درمجموعه به جهت افزايش اثربخشي و کمک به خدمت‌رساني بيشتر به مردم بويژه در مناطق محروم و روستائي امري لازم و ضروري است. وي هماهنگي و هم افزائي صادقانه و خالصانه بين کارکنان و مديران را ضروري دانست و برتلاش مضاعف و اخلاق حرفه‌اي تأکيد نمود. دکتر صباغي عضو هيأت مديره نيز در اين مراسم بازنگري در ساختار بانک و تطبيق و تناسب آن با مأموريت‌هاي جديد را الزامي‌دانست و گفت: ساختار جديد تلفيقي از تجارب و دانش است که اين مهم همراه با تغيير انديشه و نگاه درون‌سازماني به فرصت‌هاي جديد و تغيير انديشه مخاطبان برون سازماني نسبت به سازمان است. وي اظهارداشت: انتظارات از حوزه‌هاي امور سرمايه انساني و پشتيباني جهت ارتقاء مسير شغلي و تغيير نگاه همکاران و اداره کل روابط عمومي‌جهت تغيير نگاه برون سازماني زياد است.


کارخانه توليد آهن اسفنجي با ظرفيت سالانه ۸۰۰ هزارتن با حضورمعاون اول رئيس جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت و جمعي از مقامات کشوري و استاني با تامين مالي 282 ميليون يورويي بانک صنعت و معدن افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي و شکل‌گيري اقتصاد متکي بر توان داخلي، شرکت ملي فولاد ايران احداث کارخانه توليد آهن اسفنجي فولاد ميانه را با ظرفيت توليد سالانه 800 هزار تن ، با رويکرد برقراري توازن در زنجيره فولاد کشوراحداث وبه بهره برداري رساند.
اين طرح که درزمره طرح‌هاي هفتگانه فولادي است ؛در راستاي قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنايع معدني و به منظور تأمين فرآورده‌هاي فولادي و رفع نياز به واردات فولاد و کسب بخشي از سهم جهاني فولاد، ساخته شده است. در طول اجراي اين طرح، براي بيش از 300 نفر به طور مستقيم و براي 800 نفر به طور غيرمستقيم اشتغال‌زايي و همچنين براي 1000 نفر به طور غيرمستقيم اشتغال‌ پايدار ايجاد شده است. در اجراي قسمت‌هاي مختلف اين پروژه از جمله سيويل و ساخت تجهيزات با ايجاد کارگاه‌هاي ساخت و تجهيز و آماده‌سازي از توانمندي نيرو‌هاي بومي‌و کارگاه‌هاي منطقه استفاده شده است.


يکسال پيش با پيشنهاد مديريت خزانه داري و مبادلات بانک قرض الحسنه رسالت طرح صدور دسته چک بدون مراجعه حضوري مشتريان به شعب مطرح شد.
 مديرخزانه داري ومبادلات بانک قرض الحسنه رسالت با بيان اين مطلب گفت: با اجرا شدن اين طرح، مشتري براي اولين بار(براي افتتاح حساب وتعيين اينکه دسته چک چندبرگي باشد به شعبه مراجعه مي‌کنند.)
هادي گرمابدري افزود: در آينده اي نزديک مشتريان مي‌توانند از طريق اينترنت بانک و موبايل بانک (با رعايت شرايط دستورالعمل حساب‌هاي جاري که در هنگام افتتاح حساب به‌امضا مشتري رسيده) درخواست مي‌دهند که به طور متمرکز در خزانه داري ومبادلات اين درخواستها بررسي و در صورت واجدشرايط بودن دسته چک صادر مي‌شود.همچنين به محض صدور دسته چک پيامک صدور براي مشتري ارسال مي‌شود. وي تاکيدکرد: چک‌ها در مديريت خزانه داري ومبادلات تحويل اداره پست مي‌شود.
به گفته گرمابدري نکته قابل توجه اين است که آدرس مشتري از طريق سيستم بانک گرفته و به صورت چاپي برروي پاکتها حک مي‌شود و شرکت پست متعهد شده ظرف 24ساعت پاکت را به مشتري تحويل دهد. مديرخزانه داري ومبادلات بانک قرض الحسنه رسالت گفت: براي اين مهم الزامي‌است اطلاعات آدرسي که مشتريان ثبت مي‌کنند کاملا منطبق براطلاعات کدپستي باشد.