واکنش بارسا به خبر توافق پنهاني با گريزمان  
رسانه‌هاي بارسلونا خبر از توافقي پنهاني بين بارسلونا و آنتوان گريزمان، ستاره فرانسوي اتلتيکو براي فصل آينده دادند. بارسلونا پس از جذب کوتينيو و دمبله حالا قصد دارد گريزمان را از اتلتيکو به خدمت بگيرد و توافقات کامل نيز بين طرفين صورت گرفته است. اين خبري بود که امروز رسانه‌هاي بارسلونا منتشر کردند.
قرار است بارسلونا 100 ميليون يورو رقم فسخ قرارداد گريزمان را پرداخت کند و پيش قراردادي نيز بين طرفين امضا شده است.  باشگاه بارسلونا در واکنش به اين خبر دقايقي پيش بيانيه‌اي رسمي‌صادر کرد: باشگاه فوتبال بارسلونا قويا هرگونه شايعه ارتباط با بازيکن اتلتيکو مادريد، آنتوان گريزمان و توافق فرضي با وي را رد مي‌کند.»

گزينه اول جانشيني اوناي امري در پي‌اس‌جي  
پپ گوارديولا، سرمربي منچسترسيتي گزينه اول ناصر الخليفي براي جايگزيني امري در فصل آينده است.
به نقل از ورزش سه، پي اس جي فصل جاري با مثلث کاواني، نيمار و امباپه در لوشامپيونا بي رقيب نشان داده و در يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان نيز 25 بهمن بايد به مصاف رئال برود.
پاريسي‌ها در فرانسه قدرت اول هستند و حال قصد دارند در ليگ قهرمانان نيز براي اولين بار تا نيمه نهايي پيش بروند اما حتي در صورت رسيدن به اين مهم نيز اوناي امري پي اس جي را در انتهاي فصل ترک خواهد کرد.
طبق ادعاي ميرر، ناصر الخليفي، مدير قطري پي اس جي قصد دارد پپ گوارديولا را جانشين امري سازد.

وداع الکسيس سانچس با آرسنالي‌ها  
الکسيس سانچس اردوي تيم آرسنال را ترک و با هم تيمي‌هايش وداع گفت. در حالي که ونگر احتمال حضور سانچس در ترکيب آرسنال براي بازي با پالاس را رد نکرد، اما ستاره شيليايي در بازي شنبه حضور نخواهد داشت. حداقل اين ادعايي است که رسانه‌هاي انگليسي مطرح کرده اند. گويا سانچس با هم تيمي‌هايش وداع گفته و در انتظار است تا مراحل نهايي انتقالش به يونايتد طي شود. در سوي ديگر مخيتاريتان نيز چنين شرايطي در يونايتد دارد و او هم منتظر است تا مينو رايولا، مدير برنامه‌هايش، کار انتقال به آرسنال را نهايي کند. سانچس در صورت حضور در ورزشگاه اميريتس ، بدون شک با واکنش منفي هواداران روبرو مي‌شد.


افشاي زمان پايان کار زيدان در رئال مادريد
زيدان دومين سال مربيگري خود در رئال را پشت سر مي‌گذارد و تا 2020 نيز با کهکشاني‌ها قرارداد دارد.
دو سال پس از حضور زيزو روي نيمکت رئال، روزهاي آفتابي جاي خود را به ابرهايي تيره داده‌اند و رئال فعلا در بحران به سر مي‌برد. کسب 8 جام در دو سال، زيدان را به دومين مربي پرافتخار رئال تبديل کرده؛ ولي سرمربي فرانسوي به روزهاي پاياني کارش در رئال نزديک مي‌شود. طبق ادعاي مارکا، زيدان تا پايان فصل روي نيمکت باقي مي‌ماند و سپس استعفايش را تقديم مديران رئال خواهد کرد.
زيدان که از فشارهاي بيروني و جو رسانه‌اي بد عليه خودش خسته شده، به مانند دوران فوتبالش به شکلي غيرمنتظره از رئال جدا خواهد شد. زيدان سال 2006 در شرايطي فوتبال را کنار گذاشت که به گواه بسياري، مي‌توانست دو سه سال ديگر نيز براي رئال در بالاترين سطح بازي کند. او برنامه‌اي براي يک جدايي غيرمنتظره ديگر را در سر دارد مگر اينکه در چند ماه باقيمانده تا پايان فصل، اتفاقاتي باعث تغيير عقيده او شوند.
پوچتينو(سرمربي تاتنهام) و يوآخيم لو(سرمربي تيم ملي آلمان)، جدي‌ترين گزينه‌هاي جانشيني زيدان هستند.
زيدان سال 2006 با بخشيدن 6 ميليون يورو از حقوقش، فوتبال را کنار گذاشت و حالا براي خالي کردن نيمکت مربيگري رئال نيز توجهي به 20 ميليون يورويي که تا سال 2020 دريافت خواهد کرد ندارد.

ناکامي‌رئيس سابق بارسا در فرار از اسپانيا
دادگاهي در اسپانيا با صدور حکمي‌مانع خروج ساندرو راسل، رئيس سابق باشگاه بارسلونا شد.
راسل به خاطر اتهاماتي از جمله فرار مالياتي، متهم است و فعلا اتهاماتش در دست بررسي است. او قصد داشت با هواپيما يکي از دوستانش سفري انجام دهد که دادگاهي در اسپانيا با صدور حکمي‌مانع اين موضوع شد.
در حقيقت مقامات قضايي اسپانيا معتقدند که راسل به خاطر حساسيت پرونده‌اش حق پرواز و سفر به کشور ديگري را ندارد و با اين حکم، در واقع آنها جلوي فرار رئيس سابق باشگاه بارسلونا را گرفتند. گفته مي‌شود مقصد او احتمالا يا قطر يا تايلند بوده است و قصد داشته با استفاده از هواپيماي دوستش اين سفر را انجام دهد.
ايران به عربستان و کره جنوبي رسيد
تيم ملي هندبال ايران با صعود به مرحله بعدي بايد رو در روي ميزبان، عربستان و عمان قرار بگيرد.
با پايان دور مقدماتي رقابت‌هاي قهرماني هندبال آسيا تيم ملي کشور با کسب 2 پيروزي و 4 امتياز به عنوان تيم نخست گروه اول به مرحله بعدي اين مسابقات صعود کرد. با توجه به گروه بندي انجام شده در مرحله بعدي تيم ملي کشورمان با تيم‌هاي عربستان – کره جنوبي و عمان رقابت خواهد کرد.
برنامه دور بعدي ايران: دوشنبه، 2 بهمن ماه: ايران - عربستان، ساعت 9:30؛ سه‌شنبه، 3 بهمن ماه: ايران - کره حنوبي، ساعت 13:30؛ چهارشنبه، 4 بهمن ماه: ايران - عمان، ساعت 11:30.

صعود جوکوويچ و حذف شاراپووا در استراليا
در ادامه مسابقه‌هاي دور سوم تنيس اپن استراليا، امروز نواک جوکوويچ و توماش برديج به دور بعد صعود کردند و ماريا شاراپووا حذف شد.
به نقل از ايسنا، روز گذشته در ادامه مسابقه‌هاي دور سوم تنيس اپن استراليا، نواک جوکوويچ صرب مقابل آلبرت راموس اسپانيايي قرار گرفت و با نتيجه ۳ بر صفر به پيروزي رسيد و نتايج سه ست اين بازي ۶-۲، ۶-۳ و ۶-۲ بود. در بازي مهم ديگر توماش برديچ چک مقابل خوان دل پوترو آرژانتيني به زمين رفت و با نتيجه ۳ بر صفر پيروز شد. اين بازي در سه ست با نتايج ۶-۳ ، ۶-۲ و ۶-۲ به پايان رسيد. در ديگر مسابقه‌هاي ديروز مردان دومينيک تيم و فابيو فونيني نيز به پيروزي دست يافتند و راهي دور چهارم شدند. در مسابقه‌هاي زنان امروز ماريا شاراپووا با آنجليک کربر آلماني رقابت کرد و در نهايت با نتيجه ۲ بر صفر شکست خورد و از دور مسابقه‌ها حذف شد. سيمونا‌هالپ و مديسون کيز نيز به دور بعد راه پيدا کردند.
شاراپووآ بازنده ديدار بزرگان تنيس
در يکي از مهمترين ديدارهاي تنيس اوپن استراليا ستاره آلماني موفق شد ماريا شاراپووآ روس را شکست دهد.
انجينا کربر بانوي شماره يک سابق تنيس زنان در مدت يک ساعت و ۴ دقيقه از سد ماريا شاراپووا روس گذشت و به مرحله چهارم اوپن استراليا صعود کرد. اين تنيسور آلماني که سال‌هاي موفقي را پشت سر مي‌گذارد توانست تنيسور مطرح روس را با شکست رو به رو کند. شاراپووآ پس از پايان محروميت خود موفق نشد درخشش گذشته را تکرار کند و ديروز در ديدار با يکي از بهترين‌هاي حال حاضر تنيس بانوان با نتيجه ۳-۶ ۱-۶ بازي را واگذار کرد تا از رقابت‌ها کنار رود.

شگفتي‌ساز گرجي بهترين ورزشکار سال شد
رکورد دار جديد وزنه برداري سنگين وزن جهان و برنده المپيک ريو برنده جايزه بهترين ورزشکار سال گرجستان شد. لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار دسته فوق سنگين گرجستان که در مسابقات جهاني سال 2017 آمريکا علاوه بر کسب مدال طلا در هر ۳ حرکت موفق به شکستن رکورد جهان نيز شده بود به عنوان بهترين ورزشکار سال 2017 کشورش از سوي کميته ملي المپيک انتخاب شد. او در رقابت‌هاي جهاني موفق شد يک بار ديگر به قهرماني جهان برسد و رکورد حرکت يک ضرب را به عدد 220 کيلوگرم ارتقا دهد. بهداد سليمي‌و سعيد علي حسيني که در روزهاي آمادگي خود به سر مي‌برند اين ورزشکار نخبه را بالاسر خود مي‌بينند.


واکنش سرمربي تيم فوتبال بانوان استقلال خوزستان به حواشي بازي با سنندج؛
سرمربي تيم فوتبال بانوان استقلال خوزستان با واکنش نسبت به صحبت‌هاي تيم سنندج نسبت به برگزاري بازي در هواي گرد و خاک روز جمعه اهواز و اين که بازيکنان استقلال به چنين شرايطي عادت دارند، گفت: چنين صحبت‌هايي اصلا درست نيست و واقعا براي ما هم بازي کردن در اين شرايطي سخت بود؛ ما هم آدميم و از کره مريخ نيامده ايم.
فروزان سليماني در گفت وگو با ايسنا، در خصوص برگزاري ديدار دو تيم استقلال خوزستان و سنندج در هواي گرد و خاک روز جمعه اهواز، اظهار کرد: بازي بسيار سنگيني بود. ما چيزي براي از دست داشتن نداشتيم و بازيکنانم در اين ديدار، با جان و دل بازي کردند و در نهايت توانستيم تک امتياز به دست آوريم.
وي بيان کرد: بازيکنانم بسيار تلاش کردند و در هر دو نيمه موقعيت‌هاي خوبي براي گلزني داشتيم و حتي اگر دو شوت بازيکنم درون چارچوب حريف قرار مي‌گرفت، شايد ما برنده زمين را ترک مي‌کرديم.
سرمربي تيم فوتبال بانوان استقلال خوزستان درباره انتقاد حريف از بازي در شرايط نامساعد هواي اهواز نيز گفت: ارزش کار بازيکنان من را نبايد با عنوان مسائلي چون گرد و خاک کم کنند. اين شرايط براي هر دو تيم بود. احترام زيادي براي حريف قائلم، اما به عنوان مثال تيم ما که انتهاي جدول است بايد ظرفيت برد يا شکست را داشته باشد.
وي ادامه داد: تيم سنندج در نيم فصل اول با يک گل آن هم از روي نقطه پنالتي که مشکوک بود ما را شکست داد. شرايط جوي اين مسابقه براي هر دو تيم بود. ما هم آدميم و از کره مريخ نيامده ايم. حتي يکي از بازيکنانم نيز در حين برگزاري مسابقه کنار زمين آمد و گفت چرا مسابقه را تعطيل نمي‌کنند و بايد بگويم ما نمي‌توانستيم دخالتي در برگزاري يا عدم برگزاري مسابقه داشته باشيم، چرا که تصميم گيرنده نهايي داور مسابقه بود.
سليماني بيان کرد: در زمان برگزاري بازي، نه تيم ما و نه تيم حريفي اعتراضي به اين موضوع نشان نداد ولي به نظر من اگر سنندج در مسابقه به گل مي‌رسيد و برنده بازي را ترک مي‌کرد، شايد ديگر اعتراضي مبني بر شرايط جوي اهواز نداشت. سرمربي تيم فوتبال بانوان استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: اينکه گفته مي‌شود، بازيکنان تيم ما به چنين آب و هوايي عادت دارند، اصلا حرف درستي نيست و واقعا براي ما بازي کردن در چنين شرايطي سخت است و اينطور نيست که بازيکنان ما عادت کرده باشند و چرا فکر مي‌کنند که ما بايد به چنين شرايطي عادت داشته باشيم؟
وي تاکيد کرد: دو تيم تحت تاثير شرايط بازي بودند و بازي خيلي سنگين بود و نه تيم ما و نه تيم حريف اعتراضي به اين موضوع نکرديم و منتظر تصميم داور بوديم. هوا براي ما هم ناسالم و نامساعد بود اما باز هم تأکيد مي‌کنم تصميم گيرنده در خصوص برگزاري يا عدم برگزاري مسابقه داور اين ديدار بود.

*ديدار فولاد - پيکان باز هم لغو شد
ديدار دو تيم فوتبال فولاد خوزستان و پيکان تهران براي دومين بار پياپي لغو شد.
ديدار تيم‌هاي فولاد خوزستان و پيکان تهران به دليل فراهم نبودن شرايط بازي و حفظ سلامتي بازيکنان دو تيم لغو و به زمان ديگري موکول شد.
قرار بود روز جمعه اين دو تيم در ورزشگاه غدير اهواز به مصاف يکديگر بروند ولي با توجه به بروز پديده گرد و خاک اين ديدار لغو و به امروز موکول شد‌ه بود که به دليل تداوم گرد و غبار اين ديدار هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ برتر معوقه اعلام شد. زمان برگزاري اين بازي متعاقبا اعلام خواهد شد.
همه اين اتفاقات در شرايطي است که مسئولان به راحتي و با مشخص بودن معضل گرد و خاک شديد در اهواز، مسابقه بين دو تيم ليگ برتري فوتبال مردان را لغو مي‌کنند اما در همان روز ديدار دو تيم فوتبال زنان استقلال خوزستان و سنندج برگزار مي‌شود. اين امر به خوبي تبعيض جنسيتي مسئولان فدراسيون فوتبال کشورمان را نشان مي‌دهد، امري که در شبکه‌هاي اجتماعي با واکنش‌هاي منفي فراواني روبرو بود.


حريفان تيم ملي فوتبال کشورمان در راه آماده‌سازي براي حضور در جام جهاني ۲۰۱۸ مشخص شده‌اند.
به نقل از تسنيم، تيم ملي فوتبال کشورمان که خود را آماده حضور در جام جهاني 2018 روسيه خواهد کرد، از اواخر اسفندماه سال 96 اردوهاي رسمي‌خود را آغاز مي‌کند و بازي‌هاي دوستانه‌اي نيز در نظر گرفته شده است.
برنامه اردوها و بازي‌هاي دوستانه تيم ملي هماهنگ شده و ازهمين‌رو تيم ملي اولين ديدار دوستانه خود را مقابل ليبي در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد که اين بازي در تاريخ 23 اسفندماه برگزار مي‌شود. اين بازي قرار بود پشت درهاي بسته برگزار شود که طبق تصميم فدراسيون فوتبال با حضور هواداران برگزار خواهد شد. بازي‌هاي دوستانه تيم ملي در ادامه در تعطيلات نوروزي برگزار مي‌شود. ديدار دوستانه ايران و الجزاير در تاريخ 7 فروردين‌ماه 97 در اتريش برگزار مي‌شود و يکي از سه تيم تونس، سنگال و بوسني هم در تاريخ دوم فروردين‌ماه به مصاف شاگردان کي‌روش خواهند رفت. تيم ملي 18 ارديبهشت‌ماه 97 مرحله بعدي اردوي خود را آغاز و در اين اردو ديداري با ازبکستان برگزار خواهد کرد. ملي‌پوشان در تاريخ 21 ارديبهشت‌ماه نيز با يکي از تيم‌هاي سوريه، لبنان يا اردن مصاف خواهند داد. 30 ارديبهشت‌ماه ديدار ايران و ترکيه در خاک ترکيه قطعي شده و 7 خردادماه تيم ملي ديدار خداحافظي خود را در تهران انجام خواهد داد که اين مسابقه با يکي از تيم‌هاي بزرگ و مطرح خواهد بود.
تيم ملي فوتبال ايران 12 خردادماه ديدار دوستانه ديگري را در يونان يا اتريش برگزار خواهد کرد که لهستان يا آلباني جزو گزينه‌هاي مدنظر کارلوس کي‌روش هستند. آخرين ديدار دوستانه تيم ملي پيش از شروع ديدارهاي جام جهاني 18 خردادماه در مسکو برگزار مي‌شود و يکي از تيم‌هاي صعودکننده به جام جهاني 2018 حريف شاگردان کي‌روش خواهد بود.
مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال برگزاري اين ديدارها را تأييد کرده و قرارداد ديدارهايي که به‌صورت قطعي اعلام شده، به امضا رسيده است. تيم ملي فوتبال کشورمان در اولين ديدار خود در رقابت‌هاي جام جهاني 2018 روسيه، 25 خردادماه در سن‌پترزبورگ به مصاف مراکش خواهد رفت و پيش از برگزاري اين ديدار نيز کمپ آماده‌سازي خود را در مسکو و در کمپ لوکوموتيو برپا خواهد کرد. شاگردان کي‌روش 30 خرداد برابر اسپانيا و 4 تير 94 مقابل پرتغال قرار مي‌گيرند.


نماينده وزن ۷۳- کيلوگرم جودوي ايران با شکست برابر حريف قزاق راهي ديدار رده‌بندي جودو گرندپري تونس شد. به نقل از ايسنا، در ادامه رقابت‌هاي جودو گرند پري تونس ۲۰۱۸ محمد محمدي بريمانلو نماينده وزن ۷۳- کيلوگرم ايران در ديدار نيمه نهايي به مصاف ژانساي اسماگولوف از قزاقستان و نفر ۱۴ رنکينگ جهاني رفت و با شکست مقابل اين جودوکار از رسيدن به ديدار نهايي بازماند. وي براي رسيدن به مدال برنز بايد در ديدار رده‌بندي به مصاف يوهي نوشيدا از ژاپن برود. محمدي پيش از اين به ترتيب حريفاني از برزيل، سوئيس و اوکراين را شکست داد. سعيد ملايي نماينده وزن ۸۱- کيلوگرم ديگر نماينده ايران در روز دوم اين رقابت‌ها که با شکست در همان دور نخست برابر حريف ترکيه‌اي از دور رقابت‌ها کنار رفت. پيش از اين در روز نخست اين رقابت‌ها علي قلي پور در وزن ۶۰- و عليرضا خجسته و قاسم نوري‌زاده در وزن ۶۶- کيلوگرم با شکست مقابل رقبايشان حذف شدند. آخرين نماينده ايران در اين رقابت‌ها جواد محجوب در وزن ۱۰۰+ کيلوگرم است که امروز (يکشنبه) به روي تاتامي‌خواهد رفت. 
تيم زير 23 ساله‌هاي عراق از دور مسابقات قهرماني آسيا کنار رفت. تيم فوتبال زير 23 ساله‌هاي عراق از دور مسابقات قهرماني زير 23 ساله‌هاي آسيا در چين کنار رفت. عراق در ديدار اول خود در مرحله حذفي برابر ويتنام قرار گرفت که اين ديدار در وقت‌هاي عادي با نتيجه تساوي 3 بر 3 به پايان رسيد تا بازي به ضربات پنالتي کشيده شود. در ضربات پنالتي تيم عراق با نتيجه 5 بر 3 شکست خورد تا بشار رسن و ديگر بازيکنان اين تيم از اين مسابقات حذف شوند و به کشورهاي خود باز گردند. به اين ترتيب بشار رسن‌هافبک مورد اعتماد برانکو در هفته‌اي که اين تيم فرشاد احمدزاده، کمال کاميابي نيا و وحيد اميري را در اختيار ندارد مي‌تواند در ترکيب قرمزپوشان به ميدان برود تا برانکو يکي از بازيکنان مورد نظر خود را داشته باشد. اين اتفاق مطمئنا در روزهاي سخت برانکو يک خبر خوب و ويژه محسوب مي‌شود و اين سرمربي کروات مي‌تواند روي اين بازيکن براي ديدار با پيکان بعد از يک ريکاوري مناسب حساب کند.


سرمربي اسبق پي اس جي امباپه را يک خريد حياتي براي رئال مي‌دانست و معتقد است که کهکشاني‌ها فرصتي مناسب را از دست دادند.
کيليان امباپه، تابستان امسال سخت مورد توجه رئال قرار داشت و حتي کهکشاني‌ها حاضر شده بودند 180 ميليون يورو براي جذب او بپردازند اما در نهايت بر سر دستمزد امباپه با وي به توافق نرسيدند و در نهايت ستاره جوان فرانسوي راهي پي اس جي شد.
پس از گذشت چند ماه از فصل و افت مهاجمان رئال، بسياري از هواداران رئال حسرت از دست رفتن فرصت جذب امباپه را مي‌خورند.
پل لي گوئن، بازيکن و نيز سرمربي سابق پي اس جي در همين رابطه گفت:« معتقدم که رئال مي‌توانست امباپه را متقاعد کند و اين فرصت را از دست داد. او بهترين گزينه ممکن براي تغيير نسل در تيمي‌بود که همه جام‌ها را فتح کرده و اغلب بازيکنانش بي انگيزه شده اند. اين فرصت شايد ديگر نصيب رئال نشود.»

دستيار کرانچار به عنوان سرمربي موقت سپاهان انتخاب شد.
به نقل از ايسنا، جلسه هيات مديره باشگاه سپاهان با کميته فني عصر روز شنبه برگزار شد و موضوع انتخاب جانشين زلاتکو کرانچار مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در پايان تصميم بر اين شد کريم قنبري دستيار کرانچار به صورت موقت هدايت سپاهان را بر عهده داشته باشد. همچنين نام يک مربي ايراني و يک خارجي براي سرمربي‌گري تيم در اين جلسه مطرح شد.
منوچهر نيکفر عضو هيات مديره باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با ايسنا ضمن تاييد اين مطلب گفت: يک مربي اروپايي که سابقه کار در ايران را ندارد به همراه يک گزينه ايراني مورد نظر ما است و باشگاه با اين دو مذاکره خواهد کرد تا يکي از آن‌ها به عنوان سرمربي انتخاب شود.
نيکفر همچنين در مورد انتخاب مديرعامل سپاهان توضيح داد: فعلا مسعود تابش به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شده است.